وب تفریحی و جالب انگیز

طرز تهیه جوجه کباب مجلسی و خوشمزه

چهارشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۷، ۰۸:۵۰ ب.ظ

جوجه کباب , طرز تهیه جوجه کباب , دستور پخت جوجه کباب

مواد لازم جوجه کباب

سینه مرغ    ۲ عدد

پیاز    ۲ عدد

آبلیمو    ۸ قاشق غذاخوری

کره    ۱۰۰ گرم

زعفران دم کرده    ۲ قاشق غذاخوری

ماست    نصف لیوان

روغن مایع    ۴ قاشق غذاخوری

زنجبیل    ۱ تکه کوچک

نمک و ادویه    به میزان لازم

طرز تهیه جوجه کباب

ابتدا پیازها را به صورت درشت و حلقه ای خرد می کنیم و در یک کاسه بزرگ می ریزیم. سینه های مرغ را به صورت جوجه کبابی خرد می کنیم و به پیازها اضافه می کنیم.

بعد از این کار ماست را به همراه روغن مایع ، زنجبیل ، زعفران دم کرده ، نمک ، فلفل سیاه و آبلیمو به گوشت مرغ اضافه می کنیم و مواد را خوب زیر و رو می کنیم تا به تمام نقاط گوشت برسند.

پس از اینکار روی کاسه را با یک سلفون می پوشانیم و آن را به مدت حداقل ۶ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مواد به خوبی به خورد گوشت مرغ بروند و گوشت طعم دار شود.

پس از اینکه گوشت مرغ را از یخچال خارج کردیم آنرا سیخ می کنیم. پس از آماده کردن ذغال و گذاشتن سیخ ها روی حرارت باید سریع سس کره را آماده کنیم.

برای این منظور کره را روی بخار آب قرار می دهیم تا آب شود سپس به آن مقداری نمک ، فلفل سیاه و کمی زعفران دم کرده اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

در مرحله بعد پس از اینکه جوجه ها تقریبا اماده شده بودند سس کره را روی جوجه کباب می زنیم. این کار باعث می شود که جوجه ها لذیذتر شوند.

در کنار جوجه کباب چند عدد گوجه فرنگی هم سیخ می کنیم و روی ذغال کباب می کنیم. جوجه کباب چون غذایی است که آب ندارد اگر بخواهید آنرا با برنج سرو کنید حتما باید گوجه در کنارش باشد.

  • ادمین ادمین