وب تفریحی و جالب انگیز

۱۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

طرز تهیه اسکندر کباب

شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۰۹:۵۲ ب.ظ

اسکندر کباب , کباب اسکندر , طرز تهیه اسکندر کباب , دستور پخت اسکندر کباب

مواد لازم اسکندر کباب

گوشت گوساله    ۲۵۰ گرم

ماست    ۱۰۰ گرم

کره    ۱۲۰ گرم

نان بربری    نصف نان

آب گوشت    ۱ لیوان

رب گوجه فرنگی    ۱ قاشق غذاخوری

نمک و ادویه    به میزان کافی

طرز تهیه اسکندر کباب

ابتدا گوشت را به صورت بسیار ناز به قطر ۳۰ میلی متر ببرید. اگر گوشت را در فریزر قرار دهید تا نیمه یفریز شود راحت تر می توانید آنرا برش بزنید. پس از برش دادن گوشت آنرا در  یک تابه با مقدار کمی کره تفت دهید.

در تابه ی دیگر یک قاشق کره را آب نموده، رب گوجه فرنگی را اضافه کرده بهم بزنید و آب گوشت را نیز اضافه نموده و اجازه دهید که جوش بیاید. آب گوشت که جوش آمد از روی اجاق بردارید. نان بربری را بصورت مربع های کوچک برش داده یک قاشق کره روی آنها بمالید.

سپس در تابه کمی سرخش کنید به طوری که نان خشک نشود و نرمی خود را حفظ کند. قطعات کوچک نان را در بشقابی بگذارید دو قاشق آب گوشت روی آنها بریزید. سپس نیمی از رب گوجه فرنگی روی نان ها بمالید.

گوشت را پس از اینکه سرخ شد ، روی نان بگذارید. باقیمانده رب گوجه فرنگی را هم روی گوشت بمالید. کره باقیمانده را هم آب کرده روی کباب بریزید. همراه با فلفل کبابی و گوجه کبابی و ماست میتوانید میل کنید و یا ماست را روی کباب ریخته با هم بصورت مخلوط میل کنید.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۳۱ شهریور ۹۷ ، ۲۱:۵۲
  • ادمین ادمین

طرز تهیه کباب تابه ای

شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۰۵:۵۵ ب.ظ

کباب تابه ای , طرز تهیه کباب تابه ای , دستور پخت کباب تابه ای

مواد لازم کباب تابه ای برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده    ۵۰۰ گرم

گوجه فرنگی    ۴ عدد

رب گوجه فرنگی    ۲ قاشق غذاخوری

پیاز    ۲ عدد

روغن مایع    به میزان کافی

نمک و ادویه    به میزان کافی

طرز تهیه کباب تابه ای

ابتدا گوشت چرخ کرده را داخل یک کاسه  مناسب می ریزیم سپس پیازها را به صورت جداگانه در یک ظرف دیگر با رنده ریز رنده می کنیم و با فشار دست آب اضافی شان را می گیریم و پیاز آب گرفته را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مواد را مانند مایه کباب کوبیده به خوبی ورز می دهیم ، تا یکدست و منسجم شوند. یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و در حدی که فقط چرب شود چند قطره روغن داخل تابه می ریزیم. مایه کباب را با دست درون تابه می ریزیم و به صورت یکسان با فشار کف دست تخت می کنیم.

حرارت زیر تابه باید ملایم باشد. درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم آب موجود در گوشت تبخیر شود سپس مقداری روغن به تابه اضافه می کنیم. اجازه می دهیم گوشت کمی خودش را بگیرد سپس آنرا به صورت طولی مانند کباب کوبیده برش می زنیم.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۳۱ شهریور ۹۷ ، ۱۷:۵۵
  • ادمین ادمین

طرز تهیه قیمه نثار

شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۰۱:۲۷ ب.ظ

طرز تهیه قیمه نثار

قیمه نثار , طرز تهیه قیمه نثار , دستور پخت قیمه نثار

قیمه نثار یکی از غذاهای خوشمزه و مجلسی شهر قزوین است که به دلیل طعم خوبش در سراسر کشورمان فراگیر شده است. این غذا با مخلفات زیادی از جمله خلال پسته و خلال بادام طبخ می شود و یک غذای گران قیمت محسوب می شود. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر قیمه نثار تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه قیمه نثار در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم قیمه نثار
گوشت بدون استخوان ۵۰۰ گرم
برنج ۳ پیمانه
زرشک ۱۰۰ گرم
خلال پسته و بادام ۱۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
پودر قند ۲ قاشق غذاخوری
چوب دارچین ۳ عدد
زردچوبه به اندازه لازم
نمک به اندازه لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا برنج را نسبت به نوع آن می خیسانیم تا نرم شود ، سپس آنرا با مقداری آب و نمک در یک قابلمه می ریزیم و می جوشانیم. زمانی که دانه های برنج نرم شدند و مغزشان سفت بود برنج را آبکشی می کنیم. در ادامه داخل یک قابلمه مناسب مقداری روغن می ریزیم.

و ته دیگ را به دلخواه نان یا سیب زمینی قرار می دهیم سپس برنج را اضافه می کنیم. چند قاشق آب و روغن روی برنج می ریزیم و اجازه می دهیم با حرارت ملایم برنج دم بکشد. در مرحله بعدی پیازها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

و با مقداری روغن تفت می دهیم تا کمی سبک شوند. وقتی پیاز طلایی شد مقداری زرچوبه به آن اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم. در مرحله بعد گوشت را خرد می کنیم و به پیاز سرخ شده اضافه می کنیم.

پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد ، رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم ، کمی مواد را تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود. پس از سرخ شدن رب گوجه فرنگی ، چوب های دارچین را داخل قابلمه می اندازیم.

زعفران دم کرده را همراه با ۲ لیوان آب به گوشت اضافه می کنیم و با حرارت ملایم اجازه می دهیم گوشت بپزد و نرم شود. وقتی گوشت به طور کامل پخت ، نمک را اضافه می کنیم. اگر نمک را زود اضافه کنیم باعث دیر پز شدن گوشت می شود.

در یک تابه مناسب زرشک ، خلال پسته و خلال بادام را با کمی روغن تفت می دهیم سپس پودر قند را به آنها اضافه و مواد را زیر و رو می کنیم تا یکدست شوند. سپس مخلوط خلال پسته و بادام را کنار می گذاریم تا برای تزیین قیمه نثار از آن استفاده کنیم.

پس از اینکه گوشت به طور کامل پخت آنرا به صورت ریش ریش خرد می کنیم و کنار می گذاریم. پس از اینکه برنج دم کشید مقداری از برنج را با زعفران دم کرده مخلوط می کنیم. برنج سفید را در دیس می ریزیم و روی برنج را با برنج زعفرانی ، گوشت و مخلوط خلال پسته و بادام تزیین می کنیم.

همچنین ببینید : انار پلواستانبولی پلوزرشک پلو با مرغلوبیا پلو

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۴ شهریور ۹۷ ، ۱۳:۲۷
  • ادمین ادمین

طرز تهیه انار پلو شیرازی

سه شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۳۵ ب.ظ

طرز تهیه انار پلو شیرازی

انار پلو شیرازی , انار پلو , طرز تهیه انار پلو , دستور پخت انار پلو , hkhv g

انار پلو شیرازی یکی از غذاهای خوشمزه و فصلی شهر شیرازی است که با نام انار پلوی شیرازی معروف است. این غذای خوشمزه را می توانید در فصل پاییز و زمستان که انار به وفور یافت می شود طبخ کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر انار پلو شیرازی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه انار پلو شیرازی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم انار پلو شیرازی
دانه انار ۲ پیمانه
برنج ۴ پیمانه
سینه مرغ ۳ عدد
گشنیز خرد شده ۱٫۵ پیمانه
پیاز ۲ عدد
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
خلال پسته نصف پیمانه
نمک و ادویه به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا سینه های مرغ را به همراه ۳ لیوان آب ، ۱ عدد پیاز ، مقداری زردچوبه و نمک داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا بپزند پس از اینکه سینه های مرغ کاملا پخت آنها را ریش ریش می کنیم و کنار می گذاریم.

برنج را باید از ۳۰ دقیقه قبل از پخت بخیسانیم. پس از گذشت این مدت برنج را با چند لیوان آب و مقداری نمک داخل قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا بجوشد و نرم شود. هر وقت دانه برنج نرم شد و مغز آن سفت بود آنرا آبکشی می کنیم.

برای تهیه مایه انار پیاز باقیمانده را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و با مقداری روغن تفت می دهیم تا سبک شود سپس سینه های مرغ ریش ریش شده ، گشنیز خرد شده ، خلال پسته ، دانه های انار و مقداری نمک اضافه می کنیم.

حدود ۵ دقیقه مواد را با هم تفت می دهیم تا به خوبی مخلوط شوند ، سپس از روی حرارت بر می داریم. قابلمه ای را که برای تهیه انار پلو در نظر گرفته ایم روی حرارت قرار می دهیم و ته قابلمه مقداری روغن می ریزیم.

ته دیگ مورد نظرمان را ته قابلمه می چینیم و مقداری برنج آبکش شده روی ته دیگ می ریزیم. در ادامه مقداری از مایه انار را روی برنج می ریزیم و به همین ترتیب یک لایه برنج یک لایه مایه انار تمام مواد و برنج را داخل قابلمه می ریزیم.

حرارت را زیاد می کنیم تا برنج بخار کند. پس از اینکه برنج بخار کرد زعفران دم کرده و چند قاشق روغن را در نصف لیوان آب حل می کنیم و روی برنج می ریزیم. پس از اینکار حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم و در قابلمه را می گذاریم.

حدود ۱ ساعت اجازه می دهیم تا برنج با حرارت ملایم دم بکشد ، سپس انار پلو را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و با مقداری دانه انار و خلال پسته تزیین می کنیم. انار پلو را می توانید با مرغ قالبی سرخ شده هم تهیه کنید.

همچنین ببینید : آلبالو پلوزرشک پلو با مرغعدس پلواستانبولی پلو

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۰ شهریور ۹۷ ، ۱۲:۳۵
  • ادمین ادمین

طرز تهیه آش اسفناج

يكشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۰۹:۳۵ ق.ظ

طرز تهیه آش اسفناج

آش اسفناج , طرز تهیه آش اسفناج , دستور پخت آش اسفناج

آش اسفناج یکی از آش های خوشمزه ایرانی است که طرفداران خاص خودش را دارد. این آش خوشمزه برای درمان سرماخوردگی و فصل سرما بسیار مناسب است. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ تا ۶ نفر آش اسفناج تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه آش اسفناج در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم آش اسفناج
اسفناج ۱ کیلوگرم
عدس ۱٫۵ پیمانه
کلم برگ ۱٫۵ پیمانه
پیاز داغ ۵ قاشق غذاخوری
سیر داغ ۱ قاشق غذاخوری
نعناع داغ ۱ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد
رشته آش به اندازه کافی
کشک به اندازه کافی
فلفل سیاه به اندازه کافی
زردچوبه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پیاز را خرد می کنیم و با مقداری روغن در یک قابلمه مناسب تفت می دهیم. پس از اینکه پیاز ها را کمی تفت دادیم مقداری زردچوبه اضافه می کنیم. پس از اینکه پیاز سبک شد اسفناج را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم.

در ادامه عدس را اضافه می کنیم و پس از تفت دادن مقداری آب اضافه می کنیم. حرارت زیر قابلمه را ملایم می کنیم تا مواد  به آرامی بپزند. در ادامه مقداری نمک ، فلفل سیاه به مواد اضافه می کنیم.

در مرحله بعدی کلم سفیدها را جداگانه خرد و آبپز می کنیم ، سپس به قابلمه اصلی آش اضافه می کنیم. در این مرحله ۳ قاشق پیاز داغ را به قابلمه اضافه می کنیم. پس از اینکه مواد آش پختند در پایان رشته آشی و کشک را اضافه می کنیم.

اجازه می دهیم آش به خوبی جا بیفتد و رشته ها بپزند سپس آش را سرو می کنیم. برای تزیین آش از کشک ، نعناع داغ ، سیر داغ و پیاز داغ استفاده می کنیم.

همچنین ببینید : آش رشتهآش شله قلمکارآش دندونیآش دوغ

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۸ شهریور ۹۷ ، ۰۹:۳۵
  • ادمین ادمین

طرز تهیه کتلت ماهی

پنجشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۷، ۰۱:۰۲ ب.ظ

طرز تهیه کتلت ماهی

کتلت ماهی , کوکوی ماهی , طرز تهیه کتلت ماهی , دستور پخت کتلت ماهی

کتلت ماهی یا کوکوی ماهی یکی از انواع کوکوهای جدید ایرانی است که یک پیشنهاد عالی برای طرفداران غذاهای دریایی است. در این مطلب کامل ترین روش تهیه کتبت ماهی را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر کتلت ماهی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کتلت ماهی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم کتلت ماهی
ماهی بدون استخوان ۳۰۰ گرم
سیب زمینی ۲ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
پنیر پیتزا ۴ قاشق غذاخوری
جعفری به اندازه کافی
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی
روغن مایع به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا ماهی را به صورت کبابی آماده می کنیم و اگر ماهی دارای استخوان است استخوان های آنرا به همراه پوست اضافی جدا می کنیم. سیب زمینی ها را آبپز می کنیم و به همراه ماهی کباب شده داخل غذاساز می ریزیم تا یکدست شوند.

در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه به مایه کتلت اضافه می کنیم. جعفری را به صورت ساطوری خرد می کنیم و به همراه پنیر پیتزا به مایه کوکو اضافه می کنیم. در مرحله بعدی تخم مرغ ها را در ظرفی جداگانه می شکنیم و پس از هم زدن به دیگر مواد اضافه می کنیم.

در یک تابه مناسب مقداری روغن می ریزیم. پس از اینکه روغن داغ شد با قاشق کمی از مایه کتلت بر می داریم و داخل تابه می ریزیم . قبل از اینکه کتلت خودش را بگیرد سریعا به آن شکل می دهیم و آنرا با قاشق صاف می کنیم.

پس از اینکه یک سمت کتلت سرخ شد آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. پس از اینکه کتلت ها سرخ شدند آنها را در ظرف توری می اندازیم تا روغن اضافی شان خارج شود سپس به همراه نان سرو می کنیم.

همچنین ببینید : کوکو سبزیکوکو سیب زمینیکوکو ماکارونی

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۵ شهریور ۹۷ ، ۱۳:۰۲
  • ادمین ادمین

طرز تهیه یتیمچه

يكشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۳۳ ق.ظ

طرز تهیه یتیمچه

یتیمچه , طرز تهیه یتیمچه , دستور پخت یتیمچه

یتیمچه یکی از غذاهای قدیمی کشورمان است که مواد اصلی تشکیل دهنده آن بادمجان است. این غذا به صورت ساده با بادمجان ، گوجه فرنگی ، سیر و پیاز تهیه می شود ولی در برخی مناطق گوشت قرمز و مرغ هم به آن اضافه می کنند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر یتیمچه تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه یتیمچه در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم یتیمچه
بادمجان بزرگ ۴ عدد
گوجه فرنگی ۴ عدد
پیاز ۲ عدد
سیر ۴ حبه
روغن مایع به اندازه کافی
زردچوبه به اندازه کافی
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا سیر و پیاز را به صورت ریز خرد می کنیم و با مقداری روغن مایع در یک تابه تفت می دهیم تا کمی سبک شوند. در ادامه بادمجان ها را پوست می گیریم و به صورت مکعبی در اندازه حدودا ۱ تا ۲ سانتی متر خرد می کنیم.

پس از اینکه سیر و پیاز طلایی شدند کمی روغن به تابه اضافه می کنیم و پس از آن بادمجان ها را اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا بادمجان ها نیز کمی سرخ شوند. در ادامه گوجه فرنگی ها را به صورت ریز خرد می کنیم.

و به تابه اضافه می کنیم. مواد یتیمچه را خوب مخلوط می کنیم ، سپس مقداری زردچوبه ، فلفل سیاه و نمک اضافه می کنیم. در پایان کمی آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم یتیمچه با حرارت کم بپزد و روغن بیندازد.

همچنین ببینید : گراتن بادمجانغذا با بادمجان  • خوراک بادمجانکشک و بادمجان

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۱ شهریور ۹۷ ، ۱۰:۳۳
  • ادمین ادمین

طرز تهیه آش دندونی

شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۷، ۰۹:۲۹ ق.ظ

طرز تهیه آش دندونی

آش دندانی , آش دندونی , طرز تهیه آش دندونی , دستور پخت آش دندونی

آش دندونی یا آش دندانی همانطور که از نامش مشخص است مرتبط با دندان است. این آش را زمانی طبخ می کنند که کودک اولین دندان خود را در آورده است. آش دندونی یک بهانه خوشمزه برای جمع شدن افراد فامیل دور هم است. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر آش دندونی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه آش دندونی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم آش دندونی
گوشت گوسفندی ۲۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد
جو نصف لیوان
لوبیا چیتی نصف لیوان
لوبیا قرمز نصف لیوان
لوبیا چیتی نصف لیوان
عدس نصف لیوان
نخود نصف لیوان
برنج نصف لیوان
گندم نصف لیوان
پیاز داغ به اندازه کافی
نعناع داغ به اندازه کافی
کشک به اندازه کافی
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی
دارچین به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

نخود ، لوبیاقرمز ، لوبیا چیتی را از شب قبل می خیسانیم تا علاوه بر برطرف شدن نفخ شان راحت تر پخته شوند. برای شروع کار ، ابتدا نخود و لوبیا ها را به همراه مقداری آب داخل یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا بپزند و کاملا نرم شوند.

در ادامه گوشت را به همراه یک عدد پیاز ، مقداری دارچین و آب داخل یک قابلمه دیگر می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا گوشت بپزد و کاملا نرم شود. عدس ، جو ، گندم و برنج  را به همراه مقداری آب در قابلمه اصلی که برای پخت آش در نظر گرفته ایم می ریزیم.

بهتر است برنج ، جو و گندم را قبل از پخت حدود ۱ ساعت بخیسانیم. پس از اینکه نخود و لوبیا ها پختند آنها را به قابلمه اصلی منتقل می کنیم. در ادامه پس از پختن گوشت آنرا ریش ریش می کنیم و به همراه آب گوشت به آش اضافه می کنیم.

در مرحله بعدی مقداری پیاز داغ و کشک به آش اضافه می کنیم و  پس از اینکه نمک و فلفل آش را اندازه کردیم اجازه می دهیم آش با حرارت ملایم جا بیفتد. در پایان پس از اینکه آش آماده شد آنرا با نعناع داغ ، کشک و پیاز داغ تزیین می کنیم.

همچنین ببینید : آش رشتهآش جوآش دوغآش شله قلمکار

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۱۰ شهریور ۹۷ ، ۰۹:۲۹
  • ادمین ادمین

طرز تهیه حلوای آناناس

سه شنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۱۷ ب.ظ

طرز تهیه حلوای آناناس

حلوا آناناس , حلوای آناناس , طرز تهیه حلوای آناناس , دستور پخت حلوای آناناس

حلوای آناناس یکی از غذاهای خوشمزه هندی است که به خاطر طعم و ظاهر زیبایش در کشور ما هم فراگیر شده است. این حلوای خوشمزه را می توانید به عنوان یک دسر شیک در مهمانی های خود سرو کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۶ نفر حلوای آناناس تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه حلوای آناناس در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم حلوای آناناس
پوره آناناس نصف پیمانه
آناناس خرد شده نصف پیمانه
آرد سمولینا نصف پیمانه
روغن مایع به اندازه کافی
شیر ۱ پیمانه
شکر به اندازه کافی
زعفران دم کرده ۱ قاشق چایخوری

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا یک تابه مناسب انتخاب می کنیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم ، سپس تابه را روی حرارت قرار می دهیم و پس از گرم شدن روغن ، آرد سمولینا را اضافه می کنیم. آرد را به خوبی تفت می دهیم تا رنگش طلایی شود.

پس از اینکه آرد سمولینا طلایی رنگ شد تکه های آناناس را به تابه اضافه می کنیم و یک دقیقه با آرد سمولینا تفت می دهیم و پس از اینکار شیر را به تابه اضافه می کنیم. مواد را مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

پس از یک دقیقه تفت دادن مواد ، پوره آناناس را اضافه می کنیم و مجدد ۲ دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم. در ادامه زعفران دم کرده را برای رنگ دهی به حلوا اضافه می کنیم. تفت دادن حلوا را ادامه می دهیم تا زمانی که شیر کمی تبخیر شود.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۶ شهریور ۹۷ ، ۱۲:۱۷
  • ادمین ادمین

طرز تهیه خورش انار

شنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۷، ۰۲:۲۱ ب.ظ

طرز تهیه خورش انار

خورشت انار , خورش انار , طرز تهیه خورش انار , دستور پخت خورش انار

خورشت انار یکی از خورش های معروف و پر طرفدار ایرانی است که اصلیت این خورش خوشمزه متعلق به استان گیلان می باشد. ظاهر و طعم این خورش شمالی شباهت زیادی به خورش فسنجان دارد. این خورش را به طور معمول با گوشت قرمز تهیه می کنند ولی در صورت منع مصرف گوشت قرمز می توانید از گوشت مرغ هم استفاده کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر خورش انار تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه خورش انار در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم خورش انار
گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم
رب انار ۲ قاشق غذاخوری
مغز گردو
۴ عدد
سبزی خورشتی ۲ پیمانه
انار دان شده نصف لیوان
پیاز
۱ عدد
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
سیر
۲ حبه
فلفل سیاه
به اندازه کافی
نمک
به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا گوشت را می شوییم و به صورت خورشتی خرد می کنیم. در یک تابه مناسب مقداری روغن می ریزیم و سیر و پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و در روغن تفت می دهیم تا کمی سبک شوند سپس گوشت خورشتی را اضافه می کنیم.

زمانی که رنگ گوشت تغییر کرد مقداری آب اضافه می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا گوشت کاملا بپزد. در حین آماده شدن گوشت در یک قابلمه کوچک رب انار را به همراه دانه های انار و مغز گردوی خرد شده و مقداری آب می ریزیم.

و روی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید سپس حرارت را کم می کنیم تا مواد به روغن بیفتند. در ادامه سبزیجات را خرد می کنیم و در روغن تفت می دهیم تا رنگشان تغییر کند. درون یک تابه مناسب کمی روغن می ریزیم.

و روی حرارت قرار می دهیم ، سپس گوشت را پس از پختن به صورت ریش ریش خرد می کنیم و به همراه سبزیجات داخل تابه می ریزیم. مواد را کمی تفت می دهیم سپس مخلوط رب انار را به همراه نمک و فلفل سیاه به خورش اضافه می کنیم.

حرارت زیر خورش را ملایم می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا خورش به روغن بیفتد. پس از اینکه خورش روغن انداخت آنرا از روی حرارت بر می داریم و به صورت دلخواه با دانه های انار تزیین می کنیم. در پایان خورش را به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

منبع : خورش انار از سایت همدوره

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۳ شهریور ۹۷ ، ۱۴:۲۱
  • ادمین ادمین