وب تفریحی و جالب انگیز

۳۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

آن سیه چرده که شیرینی عالم با اوست

پنجشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۰۲ ق.ظ

آن سیه چرده که شیرینی عالم با اوست

معنی و تفسیر فال حافظ از شعر آن سیه چرده که شیرینی عالم با اوست

فال حافظ

آن سیه چرده که شیرینی عالم با اوست

چشم میگون لب خندان دل خرم با اوست

گر چه شیرین دهنان پادشهانند ولی

او سلیمان زمان است که خاتم با اوست

روی خوب است و کمال هنر و دامن پاک

لاجرم همت پاکان دو عالم با اوست

خال مشکین که بدان عارض گندمگون است

سر آن دانه که شد رهزن آدم با اوست

دلبرم عزم سفر کرد خدا را یاران

چه کنم با دل مجروح که مرهم با اوست

با که این نکته توان گفت که آن سنگین دل

کشت ما را و دم عیسی مریم با اوست

حافظ از معتقدان است گرامی دارش

زان که بخشایش بس روح مکرم با اوست

معنی فال

به کسی به شدت علاقمند شده اید که بر اساس یک اتفاق از شما دور شده است. ناراحتی و نا امیدی بر شما غلبه کرده است و در حال حاضر نمی دانید این مشکل را چگونه حل کنید. بهتر است مشکل تان را با یک فرد دلسوز در میان بگذارید. اگر جرات به خرج دهید انشاءلله مشکل تان حل می شود.

غزل تصادفی

همچنین ببینید : فال حافظ انلایناشعار حافظ شیرازیطالع بینی روزانهفال عطسه

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۳۱ خرداد ۹۷ ، ۱۱:۰۲
  • ادمین ادمین

گل در بر و می در کف و معشوق به کام است

سه شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۷، ۰۵:۰۹ ب.ظ

گل در بر و می در کف و معشوق به کام است

معنی و تفسیر فال حافظ گل در بر و می در کف و معشوق به کام است

فال حافظ

گل در بر و می در کف و معشوق به کام است

سلطان جهانم به چنین روز غلام است

گو شمع میارید در این جمع که امشب

در مجلس ما ماه رخ دوست تمام است

در مذهب ما باده حلال است ولیکن

بی روی تو ای سرو گل اندام حرام است

گوشم همه بر قول نی و نغمه چنگ است

چشمم همه بر لعل لب و گردش جام است

در مجلس ما عطر میامیز که ما را

هر لحظه ز گیسوی تو خوش بوی مشام است

از چاشنی قند مگو هیچ و ز شکر

زان رو که مرا از لب شیرین تو کام است

تا گنج غمت در دل ویرانه مقیم است

همواره مرا کوی خرابات مقام است

از ننگ چه گویی که مرا نام ز ننگ است

وز نام چه پرسی که مرا ننگ ز نام است

میخواره و سرگشته و رندیم و نظرباز

وان کس که چو ما نیست در این شهر کدام است

با محتسبم عیب مگویید که او نیز

پیوسته چو ما در طلب عیش مدام است

حافظ منشین بی می و معشوق زمانی

کایام گل و یاسمن و عید صیام است

معنی فال

در آینده ای نه چندان دور زندگی شما پر از موفقیت و پیروزی می شود ، با لطف خداوند متعال نعمت در زندگی شما آنقدر زیاد می شود که به تمام چیزهایی که می خواهید می رسید و از مال دنیا بی نیاز خواهید شد. علاوه بر این خبرهای خوبی به زودی به شما خواهد رسید که بسیار خرسندتان خواهد کرد.

غزل تصادفی

همچنین ببینید : فال روزانهفال عطسهفال حافظاشعار حافظ

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۹ خرداد ۹۷ ، ۱۷:۰۹
  • ادمین ادمین

خواص هندوانه

دوشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۷، ۰۳:۲۴ ب.ظ

خواص هندوانه

خواص هندوانه , عوارض هندوانه , مضرات هندوانه , زیان های هندوانه , فواید هندوانه , هندوانه

هندوانه

همه چیز در مورد هندوانه

هندوانه یکی از صیفی جات محبوب و پر مصرف در جهان می باشد که از تیره کدوییان است. ساختار هندوانه از یک بوته و یک میوه تشکیل شده است. هندوانه برای رشد به هوای گرم نیاز دارد ، برای همین یک میوه تابستانی محسوب می شود.

به دلیل اینکه هندوانه در جهان از محبوبیت زیادی برخوردار است تلاش های زیادی برای مقاوم سازی و تولید گونه های مختلفی از آن شده است. به صورتی که در برخی نقاط جهان هندوانه هایی کشت می شود که بدون دانه هستند.

یا در برخی موارد سعی شده دانه های آنرا به صورتی تغییر دهند که نرم باشند و براحتی هضم شوند. جالبت است بدانید بیشترین تولید هندوانه متعلق به کشور چین است. در ادامه با برخی از خواص و مضرات هندوانه آشنا می شویم.

خواص هندوانه

هضم آسان غذا

یکی از فواید هندوانه این است که می تواند باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش شود. هندوانه به دلیل اینکه دارای منبع غنی از آب و مقداری فیبر است می تواند در بهبود عملکرد دستگاه گوارش بسیار مفید و پرفایده عمل کند و برای رفع یبوست نیز مفید می باشد.

جلوگیری از پیری پوست

یکی از خواص هندوانه این است که می تواند باعث نرمی و لطفات پوست صورت شود. هندوانه حاوی آنتی اکسیدان های مفیدی همچون لیکوپن ، ویتامین A و ویتامین C است که می توانند از پوست صورت در مقابل پیری محافظت کنند و شادابی و لطافت را به پوست شما هدیه دهند.

سلامت استخوان ها

هندوانه حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین A است که برای رشد استخوان ها بسیار مفید است. ضمن اینکه ویتامین C موجود در هندوانه نیز می تواند نقش مهمی در سلامت استخوان ها ایفا کند. جالب است بدانید که لیکوپن موجود در هندوانه برای جلوگیری از پوکی و شکستگی استخوان بسیار مناسب عمل می کند.

کاهش غلظت خون

در حال حاضر که غلظت خون به خاطر مصرف غذاهایی مثل فست فودها ما را تهدید می کند بهتر است با مصرف میوه هایی مانند هندوانه به مبارزه با این بیماری برویم. مصرف آب هندوانه باعث رقیق شدن خون می شود که همین امر باعث می شود برای درمان غلظت خون مفید باشد.

مصرف برای خانم های باردار

طبق نظر متخصصین مصرف هندوانه برای خانم های باردار مفید است البته قبل از مصرف حتما باید با مشاور تغذیه یا پزشک مشورت کنند. مصرف هندوانه می تواند باعث کاهش عرق و التیام درد حاصل از سوزش سر معده خانم های باردار شود ، ضمن اینکه برای رفع حالت تهوع هم بسیار مفید است.

بهترین زمان مصرف

بهترین زمان برای مصرف هندوانه بین دو وعده غذایی است. اگر پس از صرف غذا سریعا هندوانه مصرف شود در دستگاه گوارش برای هضم غذا اختلال به وجود می آید. ضمنا مصرف هندوانه در حالت ناشتا برای بدن مضر است و باید از این کار اجتناب کرد.

زیان های هندوانه

بیماران دیابتی

یکی از زیان های هندوانه این است که می تواند برای افرادی که دارای بیماری دیابت هستند مضر باشد و باعث بالا رفتن قند خون شود. از این رو این افراد در صورت تمایل برای مصرف هندوانه حتما باید با مشورت پزشک اقدام به این کار کنند.

افراد سرد مزاج و دارای آلرژی

طبع هندوانه سرد و تر است و برای افرادی که سرد مزاج هستند می تواند مشکلاتی مانند درد مفاصل و ضعف بدنی ایجاد کند. افرادی که آلرژی و حساسیت فصلی دارند باید حتما قبل از مصرف هندوانه با متخصص تغذیه مشورت کنند.

همچنین ببینید : خواص خربزهخواص انبهخواص موزخواص خرمالو

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۸ خرداد ۹۷ ، ۱۵:۲۴
  • ادمین ادمین

طرز تهیه سالاد یونانی

يكشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۷، ۰۲:۴۸ ب.ظ

طرز تهیه سالاد یونانی

سالاد یونانی , طرز تهیه سالاد یونانی , دستور سالاد یونانی , shghn d khkd

سالاد یونانی یکی از انواع سالادهای خوشمزه و بین المللی است که به خاطر طعم خوبش در کشور عزیزمان ایران هم فراگیر شده است. سالاد یونانی یک سالاد سالم و مفید محسوب می شود که می تواند به عنوان یک شام سبک هم سرو شود. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سالاد یونانی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سالاد یونانی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سالاد یونانی
گوجه فرنگی ۴ عدد
خیار ۲ عدد
پیاز قرمز ۱ عدد
فلفل دلمه ای ۱ عدد
پنیر فتا ۲۰۰ گرم
زیتون سیاه ۸ عدد
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
سرکه بالزامیک به اندازه دلخواه
آب لیمو به اندازه دلخواه
نمک به اندازه دلخواه

دستور طرز تهیه

ابتدا یک ظرف مناسب برای سالاد انتخاب می کنیم. در ادامه خیار را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و داخل ظرف سالادخوری می ریزیم. در مرحله بعد گوجه فرنگی را کمی درشت تر از سالاد شیرازی خرد می کنیم و به ظرف اضافه می کنیم.

پیاز را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و به ظرف سالاد اضافه می کنیم. در مرحله بعدی فلفل دلمه ای را به صورت خیلی ریز خرد می کنیم و به ظرف اضافه می کنیم. در صورت تمایل می توانید فلفل دلمه ای با رنگ های مختلف استفاده کنید.

این کار باعث می شود سالاد رنگارنگ شود و زیبایی بیشتری داشته باشد. هسته های زیتون های سیاه را خارج می کنیم و پس از نصف کردن از وسط به سالاد اضافه می کنیم. در این مرحله روغن زیتون را به همراه سرکه ، آبلیمو و مقداری نمک اضافه می کنیم.

مواد سالاد را مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند سپس پنیر فتا را به صورت مکعب های کوچک خرد می کنیم و به سالاد اضافه می کنیم.  پس از آماده شدن سالاد آنرا برای مدتی در یخچال قرار می دهیم ، سپس سرو می کنیم.

در صورت تمایل می توانید مقداری جعفری و شوید هم به سالاد خود اضافه کنید. برای این منظور مقداری سبزی معطر خرد کنید و پس از اینکه سالاد آماده شد روی آن بپاشید. اینکار علاوه بر زیبایی سالاد ، طعم بهتری به آن می دهد.

همچنین ببینید : سالاد ماکارونیسالاد سزار سالاد اندونزیسالاد روسی

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۷ خرداد ۹۷ ، ۱۴:۴۸
  • ادمین ادمین

طرز تهیه کباب کوبیده

شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۷، ۰۳:۲۸ ب.ظ

طرز تهیه کباب کوبیده

کباب کوبیده , طرز تهیه کباب کوبیده , دستور پخت کباب کوبیده , fhf fdni

کباب کوبیده یکی از معروف ترین غذاهای سنتی ایران است. کباب کوبیده از غذاهایی است که پای ثابت بیشتر مجالس و مهمانی مهم است. کباب کوبیده به طور معمول با گوشت گوساله و گوسفند تهیه می شود ، البته کباب کوبیده گوسفندی محبوبیت بیشتری دارد. در این آموزش کامل ترین روش پخت کباب کوبیده را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر کباب کوبیده تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کباب کوبیده در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم کباب کوبیده
قلوه گاه گوسفند ۵۰۰ گرم
راسته گوساله ۵۰۰ گرم
پیاز ۲۵۰ گرم
گوجه فرنگی ۴ عدد
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پوست پیازها را می گیریم ، سپس با رنده ریز رنده می کنیم. در مرحله بعد آب پیاز را می گیریم و پیاز آب گرفته را در یک کاسه جادار می ریزیم. در ادامه گوشت قلوه گاه و راسته را با هم دو مرتبه چرخ می کنیم و به پیاز اضافه می کنیم.

در این مرحله زعفران دم کرده را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم و شروع به ورز دادن گوشت می کنیم. حدود ۱۰ دقیقه مواد را ورز می دهیم تا کاملا یکدست شوند ، سپس مایه کباب را به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند.

پس از خارج کردن گوشت از یخچال مجددا آنرا ۱۰ دقیقه ورز می دهیم. برای سیخ کردن مایه کباب یک کاسه آب سرد جلوی دستمان می گذاریم. مقدار از مایه کباب بر می داریم و از اطراف سیخ شروع به پوشش دادن می کنیم.

در پایان پس از اینکه سیخ گرفتن کباب تمام شد با فشار دست بالا و پایین مایه کوبیده را به سیخ می چسبانیم. پس از اینکه تمام مایه کوبیده را سیخ گرفتیم ، سیخ های کباب را به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت مجددا استراحت کند.

پس از گذشت این زمان منقل ذغال را آماده می کنیم و پس از اینکه ذغال ها کاملا روشن شدند سیخ ها را روی منقل می چینیم. اجازه می دهیم کباب ها کمی خودشان را بگیرند سپس اقدام به چرخاندن کباب ها می کنیم تا یکنواخت کباب شوند.

در ادامه گوجه فرنگی ها را از وسط نصف می کنیم و سیخ می کنیم. در کنار منقل قرار می دهیم تا کباب شوند. پس از آماده شدن کباب کوبیده آنرا به همراه گوجه فرنگی ها کباب شده به صورت داغ با نان یا برنج سرو می کنیم.

همچنین ببینید : کباب کوبیده مرغکباب تابه ایکباب چنجهجوجه کباب

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۶ خرداد ۹۷ ، ۱۵:۲۸
  • ادمین ادمین

طرز تهیه نان شیرمال

پنجشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۷، ۰۵:۰۴ ق.ظ

طرز تهیه نان شیرمال

نان شیرمال مغز دار ساده , طرز تهیه نان شیرمال ترکی و ترکیه ای , دستور پخت نان شیرمال خانگی , khk advlhg

نان شیرمال یکی از انواع نان سنتی ایرانی است که شباهت زیادی به فطیر دارد. تفاوت نان شیرمال با فطیر این است که برای تهیه خمیر فطیر از آب استفاده می شود ولی برای نان شیرمال از شیر استفاده می شود. البته این دو نوع نان تفاوت های ظاهری هم با هم دارند. جالب است بدانید نان شیرمال یکی از مهم ترین سوغاتی های شهر سمنان است. با مواد لازم ذکر شده در این دستور شیرینی پزی می توانید برای ۴ نفر نان شیرمال تهیه نمایید. با آموزش شیرینی پزی و طرز تهیه نان شیرمال در ادامه با هم دوره همراه باشید.

مواد لازم نان شیرمال
آرد گندم ۳ لیوان
تخم مرغ ۲ عدد
شیر ۱ لیوان
کشمش ¼ لیوان
شکر ¾ لیوان
کره ۱۵۰ گرم
پودر خمیر مایه ۱ قاشق غذاخوری
نمک ¼ قاشق چایخوری
روغن مایع به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پودر خمیر مایه را به همراه ۲ قاشق غذاخوری آب ولرم و ۱ قاشق چایخوری شکر در یک ظرف مناسب می ریزیم. اجازه می دهیم مایه خمیر کمی استراحت کند تا وَر بیاید. برای ور آمدن خمیر مایه ۷ تا ۱۰ دقیقه زمان لازم است.

کره را در دمای محیط قرار می دهیم تا نرم شود ، سپس یک کاسه جادار انتخاب می کنیم و خمیر مایه را پس از آماده شدن به همراه یک عدد تخم مرغ ، کره ، شیر ، شکر و نمک داخل کاسه می ریزیم و به خوبی با هم مخلوط می کنیم.

پس از اینکه مواد یکدست شدند آرد را کم کم اضافه می کنیم تا خمیری لطیف و نرم به دست بیاید. پس از اینکه خمیر شکل گرفت کشمش را اضافه می کنیم و خمیر را در حدی ورز می دهیم تا مواد آن کاملا یکدست شوند.

خمیر ما باید لطیف و نرم باشد و اگر کمی هم به دست بچسبد مشکلی نیست. پس از ورز دادن خمیر آنرا به مدت ۳ تا ۴ ساعت در یک ظرف که قبلا با روغن چرب کرده ایم قرار می دهیم ، سپس ظرف را در یک جای گرم می گذاریم تا خمیر استراحت کند.

پس از اینکه خمیر آماده شد آنرا به سلیقه خود شکل می دهیم. مثلا می توانید به صورت ساده با وردنه خمیر را تخت کنیم و از خمیر با قالب های دلخواه قالب بزنیم یا اینکه از روش های خاص تری مانند بافتن خمیر استفاده کنیم.

پس از اینکه خمیر را به شکل دلخواه قالب زدیم ، آنرا در سینی فر می چینیم. در یک کاسه کوچک ۱ زرده تخم مرغ را به همراه ۵۰ گرم کره آب شده مخلوط می کنیم و با قلمو روی خمیر ها می زنیم. در این مرحله ۳۰ دقیقه به خمیرها استراحت می دهیم.

پس از گذشت ۳۰ دقیقه خمیرها را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در طبقه وسط فری که قبلا با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم شده است قرار می دهیم تا بپزند. یک ظرف آب هم داخل فر قرار می دهیم تا با بخار آب نان ها خشک نشوند.

در پایان شعله بالای فر را روشن می کنیم تا روی نان ها طلایی رنگ شود. پس از خارج کرده سینی از داخل فر اجازه می دهیم نان ها کمی خنک شوند سپس آنها را جمع می کنیم و در جای خشک و خنک نگهداری می کنیم.

نکات تهیه نان شیرمال

نان شیرمال بافته شده

شاید در نگاه اول کار سختی به نظر برسد اما تهیه نان شیرمال با این روش بسیار آسان است. برای تهیه نان شیرمال بافته شده سه یا چهار تکه خمیر را به شکل لوله ای با طول ۳۰ سانتی متر شکل می دهیم. سپس مانند بافتن مو خمیرها را به هم می بافیم و در سینی فر قرار می دهیم.

همچنین ببینید : کیک اسفنجیکیک زبراکیک یزدی

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۴ خرداد ۹۷ ، ۰۵:۰۴
  • ادمین ادمین

حال دل با تو گفتنم هوس است

چهارشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۰۲:۳۶ ق.ظ

حال دل با تو گفتنم هوس است

معنی و تفسیر فال حافظ از شعر حال دل با تو گفتنم هوس است

فال حافظ

حال دل با تو گفتنم هوس است

خبر دل شنفتنم هوس است

طمع خام بین که قصه فاش

از رقیبان نهفتنم هوس است

شب قدری چنین عزیز شریف

با تو تا روز خفتنم هوس است

وه که دردانه‌ای چنین نازک

در شب تار سفتنم هوس است

ای صبا امشبم مدد فرمای

که سحرگه شکفتنم هوس است

از برای شرف به نوک مژه

خاک راه تو رفتنم هوس است

همچو حافظ به رغم مدعیان

شعر رندانه گفتنم هوس است

معنی فال

کارهایی که انجام می دهید زیرکانه است و کسی سر از کار شما در نمی آورد. البته این موضوع اصلا بد نیست ، فقط باید به این موضوع توجه داشته باشید که برای رسیدن به موفقیت نباید به کسی آسیب برسانید. در پایان این را بدانید اگر کارهایتان را با توکل بر خداوند متعادل انجام دهید و همچنین به کسی آسیب نرسانید مطئمن باشید که انشاءالله موفق خواهید شد.

غزل تصادفی

همچنین ببینید : فال روزانهفال حافظاشعار حافظفال عطسه

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۳ خرداد ۹۷ ، ۰۲:۳۶
  • ادمین ادمین

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه

سه شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۰۲:۱۳ ق.ظ

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه

باقالی پلو با ماهیچه مجلسی , طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه خاله خانم , دستور پخت باقالی پلو با ماهیچه پسران کریم

باقالی پلو با ماهیچه یکی از غذاهای مجلسی و قدیمی ایرانی است که برای مجالس و مهمانی های خاص مانند جشن عروسی تدارک دیده می شود. این غذای پر طرفدار با روش های مختلفی تهیه می شود که ما در این آموزش یکی از کامل ترین روش های پخت باقالی پلو با ماهیچه را به همراه توضیحات کامل آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر باقالی پلو با ماهیچه تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم باقالی پلو با ماهیچه
ماهیچه ۵۰۰ گرم
برنج ۴ پیمانه
باقلا سبز ۱ لیوان
شوید خشک ۳ قاشق غذاخوری
پیاز ۲ عدد
سیر ۴ عدد
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
روغن مایع به اندازه کافی
فلفل سیاه به اندازه کافی
زردچوبه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و پس از خرد کردن پیاز ها به صورت خلالی ، آنها را به همراه مقداری روغن مایع در قابلمه می ریزیم. تفت دادن پیاز ها را ادامه می دهیم تا نرم شود. در ادامه ماهیچه ها را به خوبی تمیز می کنیم و می شوییم.

پس از شستشوی ماهیچه ها ، آنها را به قابلمه اضافه می کنیم و درب قابلمه را قرار می دهیم تا حدود ۱۵ دقیقه گوشت به آرامی بپزد. پس از گذشت ۱۵ دقیقه ماهیچه ها را بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز به خوبی سرخ شود.

در این مرحله نیمی از سیرها را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه مقداری زردچوبه ، فلفل سیاه و نمک به ماهیچه ها اضافه می کنیم. در مرحله بعد به اندازه ای آب داخل قابلمه می ریزیم که کاملا روی ماهیچه ها را بپوشاند.

سپس حرارت زیر قابلمه را ملایم تر می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم. حدود ۳ تا ۴ ساعت زمان نیاز است تا ماهیچه ها به آرامی مغز پخت شوند. سعی کنید مقداری آب داخل قابلمه بریزید که دیگر نیاز نباشد دوباره آب اضافه کنید

در صورتی که آب کمی اضافه کنید و مجبور باشید دوباره آب داخل قابلمه ماهیچه ها بریزید روی طعم غذا تاثیر می گذارد. البته در صورتی که مجبور شدید آب اضافه کنید حتما آب جوش اضافه کنید تا تاثیر کمتر روی طعم غذا بگذارد.

پس از اینکه کارمان با ماهیچه ها تمام شد به سراغ تهیه باقالی پلو می رویم. برای این منظور باقلا ها را از وسط جدا می کنیم و به خوبی می شوییم ، سپس در صورت تمایل خرد می کنیم. در ادامه باقلاها را به مدت ۱ ساعت در آب قرار می دهیم تا به خوبی خیس بخورند.

در مرحله بعد برنج را خیس می کنیم و یک قابلمه حاوی چند لیوان آب روی حرارت قرار می دهیم . مقداری نمک اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آب به جوش بیاید. پس از اینکه آب جوش آمد برنج را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم کمی نرم شود.

زمانی که اطراف دانه های برنج نرم و مغز آن سفت بود برنج را آبکشی می کنیم. در ادامه پس از گذشت ۱ ساعت باقلا ها را به همراه مقداری روغن داخل یک تابه لبه دار بزرگ می ریزیم و پس از کمی تفت داده سیرهای باقیمانده را خرد و اضافه می کنیم.

مقداری نمک و فلفل سیاه به مواد می زنیم و پس از کمی تفت دادن باقلاها ، برنج آبکش شده را به همراه شوید خشک اضافه می کنیم و تابه را از روی حرارت بر می داریم و مواد را خوب مخلوط می کنیم. یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم.

برای ته دیگ به دلخواه می توانیم از سیب زمینی حلقه شده یا نان لواش استفاده کنیم. در ادامه مخلوط برنج و باقلا را اضافه می کنیم. حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا برنج شروع به بخار کردن کند سپس حرارت را کم می کنیم.

و نصف لیوان مخلوط آب و روغن مایع به برنج اضافه می کنیم ، سپس یک دم کنی روی درب قابلمه قرار می دهیم تا بخار از قابلمه خارج نشود و برنج به خوبی دم بکشد. در پایان پس از آماده شدن باقالی پلو و ماهیچه ، غذا را سرو می کنیم.

همچنین ببینید : سبزی پلو با ماهیمیگو پلوزرشک پلو با مرغلوبیا پلو

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۲ خرداد ۹۷ ، ۰۲:۱۳
  • ادمین ادمین

بیا که قصر امل سخت سست بنیادست

دوشنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۷، ۰۴:۳۲ ق.ظ

بیا که قصر امل سخت سست بنیادست

معنی و تفسیر فال حافظ از شعر بیا که قصر امل سخت سست بنیادست

فال حافظ

بیا که قصر امل سخت سست بنیادست

بیار باده که بنیاد عمر بر بادست

غلام همت آنم که زیر چرخ کبود

ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزادست

چه گویمت که به میخانه دوش مست و خراب

سروش عالم غیبم چه مژده‌ها دادست

که ای بلندنظر شاهباز سدره نشین

نشیمن تو نه این کنج محنت آبادست

تو را ز کنگره عرش می‌زنند صفیر

ندانمت که در این دامگه چه افتادست

نصیحتی کنمت یاد گیر و در عمل آر

که این حدیث ز پیر طریقتم یادست

غم جهان مخور و پند من مبر از یاد

که این لطیفه عشقم ز ره روی یادست

رضا به داده بده وز جبین گره بگشای

که بر من و تو در اختیار نگشادست

مجو درستی عهد از جهان سست نهاد

که این عجوز عروس هزاردامادست

نشان عهد و وفا نیست در تبسم گل

بنال بلبل بی دل که جای فریادست

حسد چه می‌بری ای سست نظم بر حافظ

قبول خاطر و لطف سخن خدادادست

معنی فال

در ذهن شما آرزوهای محال و غیرممکن زیادی وجود دارد که خودتان هم می دانید غیر ممکن هستند ولی باز هم در رویا به سر می برید. بهتر است از خیال بافی دست بردارید و در واقعیت از فرصت های خود نهایت استفاده را ببرید. شما انسان توانایی هستید و با توکل بر خداوند متعال می توانید به موفقیت هایی زیادی برسید ، پس از همین امروز فرصت ها را غنیمت بشمارید.

غزل تصادفی

همچنین ببینید : فال حافظفال روزانهفال عطسهاشعار حافظ

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۲۱ خرداد ۹۷ ، ۰۴:۳۲
  • ادمین ادمین

فال حافظ

يكشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۷، ۰۲:۴۲ ق.ظ

فال حافظ

فال حافظ , فال حافظ اصلی , فال حافظ کامل , فال حافظ از دیوان , فال حافظ مستانه

فال حافظ شیرازی

فال حافظ یکی از محبوب ترین فال ها نزد ایرانیان است. از قدیم الایام در روزهای خاصی مانند عید نوروز و شب یلدا حافظ خوانی و گرفتن فال حافظ در میان ایرانیان مرسوم بوده است. شاید کمتر خانه ای را پیدا کنید که در آن یک دیوان حافظ یافت نشود.

البته با پیشرفت تکنولوژی همه چیز رنگ و بوی دیگری گرفته است که فال حافظ هم از این قاعده مستثنی نیست. امروزه به راحتی می توانید به صورت آنلاین فال حافظ بگیرید. در ادامه برای گرفتن فال حافظ خود بصورت آنلاین با همدوره همراه باشید.

fale hafez , فال حافظ پیچک , فال حافظ اصلی با تفسیر , فال حافظ کامل , thg phtz advhcd

آداب گرفتن فال حافظ

برای گرفتن فال حافظ ابتدا به نیتی که دارید فکر کنید سپس یک صلوات و فاتحه برای شادی روح حافظ شیرازی نثار نمایید ، سپس روی دکمه گرفتن فال کلیک نمایید. انشالله هر آنچه به خیر و صلاح شماست برایتان آشکار گردد.

گرفتن فال

 

همچنین ببینید : فال روزانهفال عطسهاشعار حافظ

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۰ خرداد ۹۷ ، ۰۲:۴۲
  • ادمین ادمین