وب تفریحی و جالب انگیز

۲۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

طرز تهیه سالاد میگو

دوشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۵:۰۶ ق.ظ

طرز تهیه سالاد میگو

سالاد میگو , طرز تهیه سالاد میگو , دستور سالاد میگو , shghn ld

سالاد میگو به عنوان یکی از سالادهای خاص و لاکچری محسوب می شود که می توانید برای مهمانی های خاص خود از آن استفاده کنید. این سالاد خوشمزه با نام سالاد میگو و سبزیجات هم شناخته می شود. در این آموزش کامل ترین دستور طرز تهیه سالاد میگو را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سالاد میگو تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سالاد میگو در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سس سالاد میگو
سرکه سفید ½ پیمانه
روغن زیتون بکر ½ پیمانه
سس خردل ۱ قاشق مرباخوری
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

طرز تهیه سس سالاد میگو

برای تهیه سس سالاد میگو ابتدا سرکه سفید را مخلوط کن یا میکسر می ریزیم ، سپس سس خردل را به سرکه سفید اضافه می کنیم. در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه به مواد اضافه می کنیم و مواد را با هم میکس می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

در پایان روغن زیتون را اضافه می کنیم. پس از اضافه کردن روغن زیتون بکر میکس کردن مواد را تا جایی ادامه می دهیم تا سس سالاد کاملا یکدست شود. سس را پس از اینکه آماده شد در یخچال قرار می دهیم و به سراغ تهیه سالاد می رویم.

مواد لازم سالاد میگو
میگو ۸ عدد
کاهو ۴ برگ
گوجه گیلاسی ۸ عدد
کنسرو ذرت ۲ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد
لیمو ترش ۱ عدد
پیازچه ۲ عدد
کلم قرمز ۲ برگ بزرگ
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

دستور طرز تهیه

ابتدا میگوها را تمیز می کنیم و می شوییم. در مرحله بعد میگوها را به همراه ۱ لیوان آب داخل یک قابلمه کوچک می ریزیم و مقداری نمک و فلفل سیاه هم اضافه می کنیم. آب لیمو ترش را می گیریم و به قابلمه اضافه می کنیم.

حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب به جوش بیاید ، حدود ۵ دقیقه برای پختن میگوها کافی است. پس از گذشت ۵ دقیقه میگوها را آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم تا سرد شوند. یک ظرف مناسب برای سالاد انتخاب می کنیم.

کاهو و کلم قرمز را به اندازه دلخواه خرد می کنیم و داخل ظرف سالاد می ریزیم. در ادامه پیاز را به صورت حلقه ای برش می زنیم و به ظرف سالاد اضافه می کنیم. برای زیبایی بیشتر سالاد ، پیازچه را به صورت مورب برش می زنیم.

در ادامه میگو ها را به همراه گوجه گیلاسی و ذرت به مواد دیگر سالاد اضافه می کنیم. در این مرحله سس سالاد را اضافه می کنیم و سالاد را برای مدت حداقل ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا کمی خنک شود ، سپس سرو می کنیم.

نکات تهیه سالاد میگو

مواد مختلف

به این نکته توجه داشته باشید که در این سالاد می توانید از سبزیجات متنوعی استفاده کنید و هر کدام از مواد که باب میل تان نیست را می توانید با مواد دیگری جایگزین کنید. مثلا می توانید به جای کلم قرمز از کلم سفید یا کلم بروکلی استفاده کنید.

همچنین ببینید : سالاد ماکارونیسالاد ذرتسالاد اسفناجسالاد سزار

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۵:۰۶
  • ادمین ادمین

طرز تهیه شنیسل مرغ

يكشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۴:۳۸ ق.ظ

طرز تهیه شنیسل مرغ

شنیسل مرغ , طرز تهیه شنیسل مرغ , دستور پخت شنیسل مرغ , akdsg lvy

شنیسل مرغ یکی از غذاهای خوشمزه ای است که می توانید با گوشت مرغ تهیه کنید. به این دلیل که این غذا در کل جهان فراگیر شده است یک غذای بین المللی محسوب می شود. البته در کشورهای دیگر شنیسل را با گوشت قرمز هم طبخ می کنند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر شنیسل مرغ تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه شنیسل مرغ در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم شنیسل مرغ
سینه مرغ ۲ عدد
آرد سفید ۱ لیوان
تخم مرغ ۲ عدد
آرد سوخاری ۱ لیوان
روغن مایع به اندازه کافی
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی
کنجد به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا سینه های مرغ را به صورتی افقی از وسط برش می زنیم تا نازک تر شوند. سپس قطعات مرغ را داخل پلاستیک فریزر قرار می دهیم و خوب می کوبیم تا کاملا نازک و یکدست شوند. با این روش هر سینه مرغ به ما دو قطعه شنیسل بزرگ می دهد.

سه کاسه مناسب انتخاب می کنیم. در کاسه اول آرد سفید را می ریزیم. در کاسه دوم تخم مرغ ها را می شکنیم و با چنگال کمی مخلوط می کنیم و در کاسه آخر هم آرد سوخاری را به همراه مقداری نمک ، فلفل سیاه و کنجد می ریزیم و مخلوط می کنیم.

یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم. پس از اینکه روغن داغ شد ، شنیسل ها را داخل آرد سفید می زنیم ، سپس داخل تخم مرغ می زنیم و در پایان در کاسه آرد سوخاری میزنیم تا تمام سطح گوشت مرغ را آرد سوخاری بگیرد.

سپس داخل روغن داغ می اندازیم. باید حرارت زیر تابه ملایم باشد تا شنیسل ها کاملا مغز پخت شوند. پس از اینکه یک سمت شنیسل سرخ شد آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز طلایی شود. به همین ترتیب تمام شنیسل ها را سرخ می کنیم.

در پایان پس از اینکه شنیسل ها سرخ شدند ، آنها را روی یک دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. به طور معمول شنیسل را بدون نان یا برنج سرو می کنند. برای تجربه طعم بهتر می توانید از سس کچاپ در کنار شنیسل استفاده کنید.

در صورتی که می خواهید از پنیر پیتزا هم در غذای خود استفاده کنید ، زمانی که شنیسل ها آماده شدند حرارت زیر تابه را خاموش کنید و روی هر کدام یک پنیر ورقه ای قرار دهید تا آب شود ، سپس در ظرف مورد نظر بکشید و سرو کنید.

همچنین ببینید : غذای خوشمزه با مرغکوکوی مرغاستیک مرغناگت مرغ

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۳۰ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۴:۳۸
  • ادمین ادمین

طرز تهیه کباب تابه ای

شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۵:۰۲ ق.ظ

طرز تهیه کباب تابه ای

کباب دیگی , کباب تابه ای , طرز تهیه کباب تابه ای , دستور پخت کباب تابه ای , fhf jhfi hd

کباب تابه ای یا کباب دیگی یکی از انواع کباب های ایرانی است که نسبت به کباب های معروف ایرانی مثل کباب کوبیده و کباب چنجه دردسر خیلی کمتری دارد و به راحتی و با سرعت می توانید آنرا در منزل تهیه کنید. مواد اصلی کباب تابه ای گوشت چرخ کرده و پیاز هستند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر کباب تابه ای تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کباب تابه ای در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم کباب تابه ای
گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد
گوجه فرنگی ۴ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
زردچوبه به اندازه کافی
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی
روغن مایع به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا یک کاسه جا دار انتخاب می کنیم و گوشت چرخ کرده را داخل کاسه می ریزیم. در مرحله بعد پیاز را به صورت جداگانه در یک ظرف دیگر با رنده ریز رنده می کنیم و پس از اینکه آبش را گرفتیم به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مواد را به خوبی ورز می دهیم ، تا یکدست و منسجم شوند. مایه کباب را باید مانند کباب کوبیده خوب ورز دهیم تا در پایان کباب بهتری داشته باشیم. یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و در حدی که فقط چرب شود چند قطره روغن داخل تابه می ریزیم.

مایه کباب را با دست درون تابه می ریزیم و به صورت یکسان با فشار کف دست تخت می کنیم. حرارت زیر تابه باید ملایم باشد. درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم آب موجود در گوشت تبخیر شود سپس مقداری روغن به تابه اضافه می کنیم.

اجازه می دهیم گوشت کمی خودش را بگیرد سپس آنرا به صورت طولی مانند کباب کوبیده برش می زنیم. حرارت زیر تابه را ملایم تر می کنیم و به سراغ تهیه سس می رویم. برای تهیه سس رب گوجه فرنگی و نصف لیوان آب را داخل یک تابه کوچک می ریزیم.

سپس مقداری زردچوبه ، نمک و فلفل اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مقداری از آب موجود در تابه تبخیر شود و سس غلظت کافی را به دست بیاورد. پس از اینکه سس آماده شد ، کباب ها را بر می گردانیم تا سمت دیگر کباب ها هم سرخ شود.

سپس سس را روی کباب ها می ریزیم. در این مرحله گوجه فرنگی ها را از وسط نصف می کنیم و درون تابه قرار می دهیم تا با آماده شدن کباب ، گوجه فرنگی ها نیز هم کاملا نرم شوند. پس از اینکه کباب آماده شد آنرا به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

همچنین ببینید : کباب کوبیده مرغکباب ترکیتاس کبابکباب شامی

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۵:۰۲
  • ادمین ادمین

طرز تهیه بابا غنوش

جمعه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۵:۲۵ ق.ظ

طرز تهیه بابا غنوش

بابا غنوج , بابا غنوش , طرز تهیه بابا غنوش , دستور پخت بابا غنوش , fhfh yk a

بابا غنوج یا بابا غنوش یکی از پیش غذاهای خوشمزه لبنانی است که به خاطر طعم خوبش در کشورهای زیادی فراگیر شده است. این غذای خوشمزه مانند میرزا قاسمی با بادمجان کبابی تهیه می شود. در این آموزش کامل ترین دستور پخت بابا غنوش را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر بابا غنوش تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه بابا غنوش در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم بابا غنوش
بادمجان ۶ عدد
سیر ۶ حبه
ارده ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
لیمو ترش ۱ عدد
پیازچه ۴ عدد
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به انداره کافی
زیتون برای تزیین

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا بادمجان ها را با پوست کباب می کنیم. برای این منظور می توانیم از اجاق گاز ، فر یا منقل ذغال استفاده کنیم. توجه داشته باشید باید تمام نقاط بادمجان روی حرارت قرار بگیرد تا کاملا کباب شود و درون آن نرم شود.

پس از اینکه بادمجان ها کاملا کباب شدند انها را درون آب سرد قرار می دهیم. ۵ دقیقه صبر می کنیم ، سپس پوست سوخته بادمجان ها را جدا می کنیم. پس از اینکه پوست بادمجان ها را گرفتیم ، آنها را به مدت ۱۵ دقیقه در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود.

پس از اینکه آب اضافی بادمجان ها خارجی شد آنها را به همراه ارده ، سیر پوست گرفته ، پیازچه ، آب لیمو ترش ، نمک و فلفل سیاه درون میکسر قرار می دهیم و میکس می کنیم تا کاملا مخلوط شوند و مایه بابا غنوش کاملا یکدست شود.

در صورتی که میکسر یا مخلوط کن در دسترس نداشتید می توانید با گوشتکوب برقی مواد را له کنید. البته ظاهر بابا غنوج با میکسر زیباتر و یکدست تر می شود. پس ز اینکه بابا غنوش آماده شد آنرا در ظرف مورد نظر می کشیم.

سپس روغن زیتون را روی غذا به صورت پخش می ریزیم و آنرا را با نان سرو می کنیم. ما برای تزیین بابا غنوش از زیتون استفاده کرده ایم البته شما می توانید از مواد دیگر مانند دانه های انار ، گوجه فرنگی ، جعفری و … استفاده کنید.

اگر از طعم بادمجان دودی خوشتان نمی آید می توانید بادمجان ها را سرخ کنید. در صورتی که ارده در دسترس نداشتید می توانید از کشک به جای آن استفاده کنید. در دستور اصلی این غذا از ارده غیر شیرین استفاده می شود.

همچنین ببینید : میرزا قاسمیخوراک بادمجانکشک و بادمجانخواص بادمجان

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۸ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۵:۲۵
  • ادمین ادمین

طرز تهیه زولبیا و بامیه

پنجشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۵:۰۸ ق.ظ

طرز تهیه زولبیا و بامیه

زولبیا بامیه , زولبیا و بامیه , طرز تهیه زولبیا و بامیه , دستور پخت زولبیا و بامیه , c gfdh fhldi

زولبیا و بامیه نوعی شیرینی مناسبتی محسوب می شوند که فقط در ماه رمضان تهیه می شوند. این شیرینی های خوشمزه در بین روزه داران بسیار محبوب هستند ، به طوری که تقریبا در تمام سفره های افطاری می توانید زولبیا بامیه را پیدا کنید. در ادامه کامل ترین آموزش دستور پخت زولبیا و بامیه را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور شیرینی پزی می توانید برای ۶ نفر زولبیا و بامیه تهیه نمایید. با آموزش شیرینی پزی و طرز تهیه زولبیا و بامیه در ادامه با هم دوره همراه باشید.

مواد لازم شربت زولبیا و بامیه
آب ۱٫۵ لیوان
گلاب ¼ لیوان
شکر ۲ لیوان
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری
آبلیمو ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه شربت زولبیا و بامیه

ابتدا یک قابلمه کوچک انتخاب می کنیم و آب را درون قابلمه می ریزیم. قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و شکر را اضافه می کنیم. در مرحله بعد شربت را به صورت متداوم هم می زنیم تا شکر در آب به طور کامل حل شود.

پس از اینکه شکر حل شد ، زعفران دم کرده را به همراه گلاب و آبلیمو به شربت اضافه می کنیم. اجازه می دهیم شربت حدود ۱۰ دقیقه بجوشد تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند و میزان غلظت شربت هم کمی بیشتر شود ، سپس شربت را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم.

مواد لازم زولبیا
نشاسته ۵۰ گرم
ماست ¼ لیوان
گلاب ۱ قاشق غذاخوری
جوش شیرین ¼ قاشق چایخوری
اسانس هل ۲ قطره
آرد سفید ۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع به اندازه کافی
کره ½ قاشق چایخوری

دستور پخت و طرز تهیه زولبیا

برای تهیه زولبیا باید از ماستی استفاده کنیم که متعادل باشد ، یعنی نه سفت باشد نه شل. یک کاسه جا دار انتخاب می کنیم و نشاسته را به همراه ماست داخلش می ریزیم. مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

سپس به مدت ۵ دقیقه مخلوط ماست و نشاسته کنار می گذاریم و پس از گذشت این زمان دوباره مخلوط ماست و نشاسته را خوب هم می زنیم تا کاملا صاف و یکدست شود. در مرحله بعد کره را در فضای محیط قرار می دهیم تا نرم شود.

سپس آرد سفید را کم کم به همراه کره به کاسه اضافه می کنیم و مخلوط کردن مواد را ادامه می دهیم تا مایه زولبیا یکدست شود. در مرحله بعدی گلاب ، اسانس هل و جوش شیرین را اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم.

در این مرحله باید غلظت مایه زولبیا به اندازه ماست باشد ، در صورتی که مایه زولبیا کمی سفت تر بود کمی گلاب به آن اضافه می کنیم تا غلظتش کمتر شود. در مرحله بعدی در یک ظرف تابه مقداری روغن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم.

در این مرحله باید به حدی روغن در تابه بریزیم که زولبیا ها در روغن شناور باشند. حرارت زیر تابه باید متعادل باشد . مایه زولبیا را درون قیف می ریزیم و با فشار قیف درون روغن به شکل دایره و اشکال نا منظم دستمان را می چرخانیم تا زولبیا شکل بگیرد.

برای راحتی کار می تونیم مایه زولبیا را درون یک جا سسی قرار دهیم تا راحتر و سریعتر به زولبیا ها شکل دهیم. شربت را روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم ، در حدی که فقط گرم باشد.

پس از اینکه زولبیاها سرخ شدند آنها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود. سپس درون شربت می اندازیم و اجازه می دهیم زولبیاها به مدت حداقل ۵ دقیقه درون شربت بمانند.

در این مدت شهد شربت کاملا به خورد آنها می رود و آماده می شوند. پس از گذشت این زمان زولبیا ها را در ظرف مورد نظر می چینیم و در یخچال قرار می دهیم تا خنک شوند ، سپس سرو می کنیم.

مواد لازم بامیه
آرد ½ پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد
آب ½ پیمانه
کره ۲۵ گرم
شکر ۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه بامیه

یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و آب را به همراه کره در آن می ریزیم. قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید. پس از اینکه آب به جوش آمد شکر را اضافه می کنیم و با یک قاشق شکر را در آب حل می کنیم.

در مرحله بعد آرد را کم کم اضافه می کنیم و هم زدن مواد را متداوم ادامه می دهیم تا خمیری نرم به دست بیاید. پس از اینکه خمیر حالت گرفت ۱ قاشق غذاخوری شربت به آن اضافه می کنیم و با خمیر مخلوط می کنیم تا به خورد خمیر برود.

حدودا باید ده دقیقه هم زدن خمیر را روی حرارت ملایم ادامه دهیم تا خمیر بپزد. پس از اینکه خمیر آماده شد ، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم خمیر خنک شود. پس از خنک شدن خمیر تخم مرغ را اضافه می کنیم.

تخم مرغ را با خمیر به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیری لطیف و نرم به دست بیاید. در مرحله بعد یک ظرف گود مانند شیر داغ کن روی حرارت قرار می دهیم و به حدی روغن درونش می ریزیم که مانند فلافل، بامیه ها در روغن شناور باشند.

پس از اینکه روغن داغ شد مایه بامیه را درون قیف با سر ماسوله مخصوص بامیه می ریزیم و با فشار قیف بامیه ها را به اندازه دلخواه در روغن قیچی می کنیم. بهتر است لبه های قیچی را با روغن چرب کنیم تا هنگام بریدن ، خمیر به آن نچسبد.

توجه داشته باشید اگر بیش از ظرفیت شیر داغ کن بامیه درون آن بریزیم بامیه ها ممکن است به خوبی پف نکنند. در همین حین بامیه ها را باید مرتب با یک قاشق هم بزنیم تا به هم بچسبند. پس از سرخ شدن بامیه ها روغن اضافی شان را با دستمال حوله ای می گیریم.

در مرحله پایانی هم بامیه ها را به مدت حداقل ۲ دقیقه درون شربت می ریزیم تا شربت به خوردشان برود. توجه داشته باشید که در زمان اضافه کردن بامیه ها به شربت ، دمای شربت باید متعادل باشد. سپس بامیه ها را در طرف مورد نظر می چینیم و سرو می کنیم.

همچنین ببینید : لگیمات • کیک یزدی • گز آردی • شیرینی کشمشی

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۷ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۵:۰۸
  • ادمین ادمین

طرز تهیه سالاد ذرت

چهارشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۵:۲۲ ق.ظ

طرز تهیه سالاد ذرت

سالاد ذرت , طرز تهیه سالاد ذرت , دستور سالاد ذرت , shghn bvj

سالاد ذرت یکی سالادهای مجلسی و خوشمزه ایرانی است که می توانید برای تنوع به جای سالادهای مرسوم مثل سالاد فصل در مهمانی ها و مجالس خود از آن استفاده کنید. روش تهیه این سالاد بسیار آسان است و می توانید در زمان های بسیار اندک هم آنرا تهیه نمایید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سالاد ذرت تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه سالاد ذرت در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سالاد ذرت
ذرت پخته ۲ پیمانه
قارچ ۴ عدد
نخود فرنگی پخته ۲ قاشق غذاخوری
هویج ۱ عدد
آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری
سس مایونز به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم

دستور طرز تهیه

برای تهیه سالاد ذرت می توانیم از کنسرو ذرت استفاده کنیم تا سرعت کار بالا برود. در صورت تمایل می توانید خودتان ذرت را بپزید. ذرت ها را در ظرف سالاد خوری می ریزیم. سپس نخود فرنگی پخته شده را اضافه می کنیم.

در مرحله بعد قارچ و هویج را به صورت ریز خرد می کنیم و به ظرف سالاد اضافه می کنیم. در صورت تمایل می توانید در این مرحله مواد دیگری مانند گوجه فرنگی ، پیاز ، کاهو و … به سالاد اضافه کنید. در ادامه باید سس سالاد را آماده کنیم.

برای این منظور سس مایونز را در یک کاسه می ریزیم و فلفل سیاه را به همراه آب لیمو ترش را به آن اضافه می کنیم. مواد سس را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند سپس سس را روی مواد سالاد می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم.

مواد سالاد را زیر و رو می کنیم تا سس به تمام نقاط سالاد برسد. در پایان ظاهر سالاد ما شبیه به ذرت مکزیکی می شود. پس از آماده شدن سالاد ، آنرا به مدت حداقل ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا خنک شود سپس سرو می کنیم.

همچنین ببینید : سالاد کلم سفیدسالاد تبولهسالاد اسفناجسالاد انارسالاد ماکارانی

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۶ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۵:۲۲
  • ادمین ادمین

اس ام اس قدم نو رسیده

دوشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۲:۴۳ ب.ظ

اس ام اس قدم نو رسیده

اس ام اس قدم نو رسیده , تبریک قدم نو رسیده , اس ام اس تولد نوزاد , rnl k vsdni lfhv

اس ام اس قدم نو رسیده

اس ام اس قدم نو رسیده

تولد نازنین ترین و اهورایی ترین ارمغان زندگیتان را تبریک میگویم

و بهترین آرزوها رو برای شما و نوزادتان دارم

قدم نو رسیده مبارک

اس ام اس قدم نو رسیده مبارک

صمیمانه ترین شادباش مرا

برای شکفتن نو گل زیبای زندگیتان از من پذیرا باشید

آرزو داریم که این فرزندان عزیز زیر سایه‌ی پدر و مادرشان

زند‌گی خوش و پُرباری داشته باشند

قدم نو رسیده مبارک.

اس ام اس قدم نو رسیده

امیدواریم با قدم های فرشته ی کوچولو تازه به زمین آمده

زندگی‌تان سرشار از سلامتی ، برکت ، شادی گردد

قدم نو رسیده مبارک

قدم نو رسیده مبارک

شکفتن نوگل زیبایتان

در دشتی از یاس های مهربانی

با نجوی سیمین آبشاران تهنیت باد

تبریک قدم نو رسیده

امشب چه شبی روشن و زیبا و مصفاست

احسنت، به این جشن دل انگیز که برپاست

گویا که گلی پای نهاده ست به گیتی

کز فرّ و شرف، آبروی جمله ی گلهاست . . .

قدم نورسیده مبارک

اس ام اس اداری و رسمی تولد نوزاد

غنچه کرد و غنچه شکفت

و خداوند بهترین و زیباترین هدیه اش را به شما داد

تبریک صمیمانه مرا پذیرا باشید

پیام قدم نو رسیده

تولد زیباترین هدیه خدا که مانند سروشی روح بخش

به زندگی تان نور امید دمید را تبریک می گویم

قدم های کوچکش برایتان پر از خیر و برکت باشد

پیام تبریک قدم نو رسیده

امام علی (ع) :

خدای بخشنده را شکرگزار و نوزاد بخشیده بر تو مبارک

امید که بزرگ شود و از نیکوکاریش بهره مند گردی

جملات تبریک قدم نو رسیده

تولد فرشته کوچک خوشبختیت مبارک

روز هایتان آفتابی و شب هایتان مهتابی

اشعار قدم نو رسیده

امشب چه ناز دانه گلی در چمن رسید

گویی بساط عیش مداوم به من رسید

نور ستاره ای در شب تولدش

انگار که فرشته ای از ازل رسید

تولد فرشته کوچکتان مبارک

شعر تبریک قدم نو رسیده

قدم نو رسیده مبارک

انشاءالله که در سایه ی خداوند حق تعالی

همواره سلامتی و شادابی برای شما

و خانواده ی گرامی در پیش باشد

همچنین ببینید : اس ام اس تولداس ام اس سالگرد ازدواج

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۴ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۴:۴۳
  • ادمین ادمین

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ

يكشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۵:۴۱ ب.ظ

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ

کباب کوبیده مرغ , طرز تهیه کباب کوبیده مرغ , دستور پخت کباب کوبیده مرغ , fhf fdni lvy

کباب کوبیده مرغ یکی از خوشمزه ترین غذاهایی است که می توانید با گوشت مرغ تهیه کنید. این غذای خوشمزه شباهت زیادی به کباب کوبیده دارد و تفاوتش با کباب کوبیده در گوشت مصرفی آن است. اگر منع مصرف گوشت قرمز دارید می توانید کباب کوبیده مرغ را جایگزین کباب کوبیده معمولی کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر کباب کوبیده مرغ تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کباب کوبیده مرغ در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم کباب کوبیده مرغ
مرغ ۵۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد
سیر ۴ حبه
کره ۵۰ گرم
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
تخم گشنیز به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

برای تهیه کباب کوبیده مرغ برای راحتی بیشتر می توانید از گوشت سینه مرغ که یکدست و لخم است استفاده کنید. گوشت را پس از شستشو ، دو بار چرخ می کنیم و ۳۰ دقیقه در فریزر قرار می دهیم تا یخ بزند . سپس از فریزر خارج می کنیم.

یخ زدن گوشت باعث می شود در انتهای کار مایه ی کباب منسجم تری داشته باشیم. پس از اینکه یخ گوشت باز شد آب اضافی آنرا می گیریم و گوشت مرغ چرخ شده را درون یک کاسه بزرگ قرار می دهیم. توجه داشته باشید که استفاده از سیر اختیاری است.

اگر از طعم و بوی سیر خوشتان نمی آید می توانید آنرا از مواد اولیه حذف کنید. در مرحله بعد سیر و پیاز را رنده می کنیم و پس از گرفتن آبشان به گوشت چرخ شده مرغ اضافه می کنیم. در ادامه نمک ، فلفل سیاه و پودر تخم گشنیز را اضافه می کنیم.

مایه کوبیده را با دست خوب ورز می دهیم تا کاملا مخلوط و یکدست شود. سپس برای استراحت مایه کباب ، آنرا به مدت حداقل ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم. پس از اینکه مایه کباب به خوبی استراحت کرد آنرا از یخچال خارج می کنیم.

در این مرحله کره را در یک کاسه کوچک آب می کنیم و با زعفران دم کرده مخلوط می کنیم. کباب کوبیده مرغ را می توانیم به دو صورت آماده کنیم. روش اول سرخ کردن کباب در تابه است و روش دوم کباب کردن بر روی ذغال.

برای سرخ کردن کوبیده ها مقداری روغن در یک تابه جا دار می ریزیم و مایه کباب را کف تابه می ریزیم و پشت قاشق صاف می کنیم و اجازه می دهیم مایه کباب کمی خودش را بگیرید ، سپس با کارد آنرا به صورت نوارهای باریک به شکل کباب کوبیده برش می زنیم.

پس از طلایی شدن سمت زیرین کباب ها ، آنها را می چرخانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود. در حین سرخ شدن کباب ها مقداری از مخلوط کره و زعفران روی کباب ها می مالیم تا هم خوش طعم تر شوند و هم رنگ بهتری در پایان کار داشته باشند.

برای کباب کردن مایه کوبیده بر روی ذغال ابندا مایه کوبیده را سیخ می گیریم ، سپس بر روی ذغال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد. بعد از اینکه مایه کوبیده خودش را گرفت آنرا به صورت مرتب می چرخانیم تا هر دو طرف آن کباب شود.

در حین کباب کردن کوبیده ها ، با یک قلمو یا قاشق از مخلوط کره و زعفران روی کباب ها می مالیم. در کنار کباب ها چند گوجه فرنگی هم کباب می کنیم و پس از آماده کباب کوبیده مرغ آنرا به همراه پلو زعفرانی یا نان سرو می کنیم.

نکات تهیه کباب کوبیده مرغ

شل شدن مایه کباب

ممکن است پس از اینکه مایه کباب را از یخچال خارج کردید انسجام کافی را نداشته باشد و کمی شل باشد. در صورتی که با این مشکل روبرو شدید مقداری آرد سوخاری یا پودر نان خشک به مایه کوبیده اضافه کنید و مایه کباب را خوب ورز دهید تا هم منسجم تر شود هم آرد سوخاری کاملا به خورد مایه کباب برود.

همچنین ببینید : کباب برگجوجه کبابکباب چنجهکباب ترکی

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۳ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۷:۴۱
  • ادمین ادمین

طرز تهیه ترشی انبه

شنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۵۰ ب.ظ

طرز تهیه ترشی انبه

ترشی انبه , طرز تهیه ترشی انبه , دستور ترشی انبه , jvad hkfi

ترشی انبه یکی از ترشی های جنوبی کشورمان است که بهترین نوع آن متعلق به بندر عباس می باشد. این ترشی را می توانید به صورت لیته ( له شده ) یا به صورت تکه ای درست کنید. این ترشی به صورت لیته به دلیل اینکه مواد کاملا به خورد انبه می روند طعم تندتری خواهد داشت. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید مقداری ترشی انبه به صورت آزمایشی تهیه کنید. با دستور و طرز تهیه ترشی انبه در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم ترشی انبه
انبه زرد ۲ عدد
سرکه ۱ پیمانه
روغن زیتون ½ پیمانه
سیر ۶ حبه
فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز ۱ قاشق چایخوری
سیاه دانه ۱ قاشق غذاخوری
تخم گشنیز ۱ قاشق غذاخوری

دستور طرز تهیه

ابتدا انبه ها را می شوییم و خرد می کنیم. اگر بخواهیم ترشی انبه را به صورت تکه ای درست کنیم باید انبه ها را حدودا به اندازه یک گردو خرد کنیم. پس از اینکه انبه ها را خرد کردیم آنها را کنار می گذاریم. سپس باید ادویه ها را تفت دهیم.

برای این منظور تخم گشنیز ، فلفل سیاه ، فلفل قرمز و سیاه دانه را با هم مخلوط می کنیم. پس از مخلوط کردن مواد ، آنها را در یک تابه چند دقیقه تفت می دهیم ، سپس ادویه های بو داده شده را در آسیاب می ریزیم و به صورت پودر در می آوریم.

در مرحله بعدی سیر را پوست می گیریم و له می کنیم. در یک ظرف بزرگ تمام مواد ترشی ( ادویه ها ، سیر له شده ، روغن زیتون ، سیر و تکه های انبه ) را با هم مخلوط می کنیم و در یک شیشه مناسب می ریزیم و درب شیشه را محکم می بندیم.

حدود ۲ هفته زمان نیاز است تا ترشی به طور کامل جا بیفتد و آماده مصرف شود. همانطور که در مقدمه هم گفتیم اگر می خواهید ترشی انبه شما کاملا تند و جنوبی باشد می توانید تکه های انبه را کاملا له کنید تا ادویه ها بهتر به خورد آن برود.

همچنین ببینید : ترشی قارچترشی گل کلمخواص انبهزیتون پرورده

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۲ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۲:۵۰
  • ادمین ادمین

بیوگرافی شهاب حسینی

پنجشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۶:۱۸ ب.ظ

بیوگرافی شهاب حسینی

شهاب حسینی , عکس شهاب حسینی , بیوگرافی شهاب حسینی , خانواده شهاب حسینی

معرفی کوتاه شهاب حسینی
 نام اصلی  سید شهاب الدین
 نام خانوادگی  حسینی تنکابنی
 تاریخ تولد  ۱۳۵۲/۱۱/۱۴
محل تولد  تهران
تحصیلات  رشته روانشناسی

shahab hosseini , شهاب حسینی و همسرش , پریچهر قنبری زن شهاب حسینی

شهاب حسینی و همسرش پریچهر قنبری

بیوگرافی و زندگینامه

شهاب حسینی با نام کامل سید شهاب الدین حسینی تنکابنی متولد چهاردهم بهمن ماه ۱۳۵۲ در شهر تهران است. شهاب حسینی فرزند ارشد خانواده است ، دو خواهر و یک برادر دارد به نام سید مهدی حسینی که در کار موسیقی مشغول است.

همانطور که در نام خانوادگیش مشخص است اصلیتش متعلق به تنکابن از شهرهای استان مازندران بر می گردد. به دلیل اینکه قصد داشت به کانادا مهاجرت کند ، تحصیلاتش را در رشته روانشناسی دانشگاه تهران ناتمام گذاشت.

کار هنری را با تئاترهای دانشجویی آغاز کرد. سپس در چند برنامه تلویزیونی به عنوان مجری ظاهر شد. پس از پشت سر گذاشتن این تجربیات ، اولین تجربه خود را با سریال پر بیننده پس از باران در تلویزیون پشت سر گذاشت.

در ادامه در چند فیلم سینمایی ایفای نقش کرد و با ثابت کردن توانایی های خود توانست جایگاه خود را به عنوان یک بازیگر محبوب در میان مردم تثبیت کند. اولین تجربه سینمایی شهاب حسینی فیلم رخساره در سال ۱۳۸۰ بود.

پیشرفت شهاب حسینی تا جایی پیش رفت که در سال ۱۳۹۴ با بازی در فیلم فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی توانست برای اولین بار جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را از آن خود کند و نام خود را در عرصه بین المللی مطرح کند.

aihf psdkd , شهاب حسینی و پدرش , عکس خانواده شهاب حسینی

شهاب حسینی و پدرش

آشنایی و ازدواج

شهاب حسینی در دورانی که در تئاتر دانشجویی فعالیت می کرده است همسر فعلی اش پریچهر قنبری را می بیند. البته در آن دوران قصد ازدواج کردن نداشته است. پس از اینکه شهاب حسینی به همسرش پیشنهاد آشنایی میدهد.

همسرش این پیشنهاد را رد می کند و به او می گوید من هیچ اعتقادی به اینگونه دوستی ها و آشنایی ها ندارم و اگر شما واقعا عاشق کسی هستید باید در این راه صادقانه قدم بگذارید. شهاب حسینی پس از این برخورد موضوع را با خانواده اش در میان می گذارد.

پس از اینکه رسم و رسومات مرسوم را پشت سر می گذارند پس از ۴ ماه نامزدی عقد می کنند. البته شهاب حسینی به دلیل اینکه می خواست تمام مخارج جشن عروسی را خودش تهیه کند حدود ۳ سال طول کشید تا جشن عروسی را برگزار کنند.

همچنین ببینید : ترانه علیدوستیپریناز ایزدیار • مهناز افشار • لیلا حاتمی

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۲۰ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۸:۱۸
  • ادمین ادمین