وب تفریحی و جالب انگیز

۸۶ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

طرز تهیه خورش خلال

پنجشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۶، ۰۶:۱۵ ب.ظ

طرز تهیه خورش خلال

خورش خلال, khoresh khalal ,خورش خلال بادام,طرز تهیه خورش خلال,دستور پخت خورش خلال, o,va oghg

خورش خلال یکی از خورش های خوشمزه و سنتی ایرانی است که متعلق به شهر کرمانشاه می باشد. مواد اصلی تشکیل دهنده خورش خلال عبارت از گوشت خورشتی ، خلال بادام و زرشک هستند. در شهر کرمانشاه این خورش به همراه روغن کرمانشاهی تهیه می شود. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر خورش خلال بادام تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه خورش خلال در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم خورش خلال
گوشت خورشتی ۵۰۰ گرم
زرشک سیاه ۱ لیوان
پیاز ۱ عدد
خلال بادام ۱۵۰ گرم
کره ۱ قاشق غذاخوری
زعفران ۱ لیوان
چوب دارچین ۱ تکه
زردچوبه به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پیاز را در قابلمه ای که برای خورش در نظر گرفته ایم به صورتی نگینی خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن تفت می دهیم. سپس مقداری زردچوبه به پیاز می زنیم و در ادامه گوشت خورشتی را پس از خرد کردن به قابلمه اضافه می کنیم.

اندازه گوشت های موجود در خورشت خلال باید تقریبا نصف گوشت قورمه سبزی باشد. تفت دادن را ادامه می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند سپس رب گوجه فرنگی را به گوشت اضافه می کنیم. پس از اینکه مواد را به خوبی تفت دادیم ۴ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم.

پس از اضافه کردن آب درب قابلمه را می گذاریم تا گوشت به آرامی شروع به پختن کند. در مرحله بعد باید خلال های بادام را بخیسانیم تا کمی نرم شوند. برای تهیه خورش خلال بهتر است که از خلال های درشت استفاده شود.

حدود ۱۰ دقیقه خلال های بادام را داخل آب گرم قرار می دهیم تا نرم شوند. پس از اینکه ۱۰ دقیقه تمام شد خلال های بادام را در یک لیوان زعفران دم کرده قرار می دهیم. نیاز نیست مقدار زیادی زعفران بریزید ولی آب آن باید زیاد باشد تا تمام خلال ها براحتی در آن قرار بگیرد.

صبر می کنیم تا آب خورش تبخیر شود و مقدار کمی آب در خورش بماند. در این مرحله خلال بادام را به همراه زعفران دم کرده و چوب دارچین به خورش اضافه می کنیم. اجازه می دهیم حدود ۳۰ دقیقه خورش روی حرارت باقی بماند.

در مرحله پایانی زرشک را در کره تفت می دهیم سپس آنرا به خورش اضافه می کنیم و حدود نیم ساعت دیگر با حرارت ملایم اجازه می دهیم خورش جا بیفتد. پس از پایان یافتن ۳۰ دقیقه چوب دارچین را از خورش خارج می کنیم و نمک و فلفل خورش را اندازه می کنیم. سپس خورش را به همراه برنج سرو می کنیم.

خورش بامیه,خورشت بامیه,طرز تهیه خورش بامیه,دستور پخت خورش بامیه

نکات تهیه خورش خلال بادام

دلیل استفاده از چوب دارچین

شاید بخواهید بدانید چرا از پودر دارچین در خورش استفاده نمی کنیم. دلیل این امر این است که پودر دارچین باعث بد رنگ شدن خورش خلال می شود. برای همین از چوب دارچین در خورش خلال استفاده می کنیم که بتوانیم در پایان آنرا از خورش خارج کنیم.

خورش فسنجان,خورشت فسنجان,طرز تهیه خورش فسنجان,دستور پخت خورش فسنجان

طعم دهی به خورش خلال

برای اینکه عطر و طعم بهتری داشته باشیم می توانیم به خلال های بادام در زمان خیس خوردن کمی گلاب اضافه کنیم. اگر تمایل داشته باشید می توانید مانند خورش قیمه چند لیمو عمانی هم برای طعم دادن به خورش خلال به آن اضافه کنید.

خورش خلال,خورش خلال بادام,طرز تهیه خورش خلال,دستور پخت خورش خلال

  • ادمین ادمین

طرز تهیه کباب چنجه

پنجشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۶، ۰۶:۱۴ ب.ظ

طرز تهیه کباب چنجه

چنجه,کباب چنجه, kabab chenje , طرز تهیه کباب چنجه,دستور پخت کباب چنجه , ;fhf ]k[i

کباب چنجه یکی از کباب های معروف و پرطرفدار ایرانی است. توجه داشته باشید که گوشت اصلی و سنتی برای تهیه کباب چنجه گوشت بره است ، البته در حال حاضر کباب چنجه با گوشت گوساله هم تهیه می شود. کباب چنجه با نام های فنجه و کنجه هم شناخته می شود. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ تا ۶ نفر کباب چنجه تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کباب چنجه در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم کباب چنجه
فیله گوسفند ۱ کیلوگرم
دنبه گوسفند ۲۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد
ماست ۲۰۰ گرم
روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری
لیمو ۴ عدد
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا باید گوشت را به قطعات یک اندازه برش بزنیم. در صورتی که قطعات کباب چنجه یک اندازه باشند در پایان کباب های یکسان داریم که همزمان با هم کباب می شوند. پس از برش زدن قطعات گوشت یک کاسه بزرگ انتخاب می کنیم و پیازها را داخلش رنده می کنیم.

پیاز رنده شده را با دست فشار می دهیم ، آب پیاز را در کاسه نگه می داریم و باقیمانده پیاز را دور می ریزیم. پس از آن ماست را اضافه می کنیم. آب لیموها را می گیریم و به ظرف اضافه می کنیم. در مرحله بعد نمک ، فلفل سیاه و روغن زیتون را به مواد دیگر اضافه می کنیم.

حالا قطعات گوشت را در مواد می ریزیم و خوب مواد را مخلوط می کنیم. پس از اینکه مواد را مخلوط کردیم روی ظرف یک سلفون می کشیم و آنرا در یخچال قرار می دهیم تا قطعات گوشت طعم دار شود. حداقل باید گوشت ۶ ساعت در یخچال قرار بگیرد.

در مرحله بعد باید گوشت ها را سیخ کنیم. قبل از اینکه بخواهیم گوشت ها را سیخ کنیم بهتر است با پشت کارد روی گوشت بزنیم تا کمی تخت شوند سپس سیخ کردن آنها را شروع می کنیم. بهتر است در هر سیخ ۱ یا ۲ تکه دنبه هم بین گوشت ها سیخ کنیم.

برای کباب کردن گوشت ها مقداری زغال آماده می کنیم و سیخ ها را روی حرارت قرار می دهیم. توجه داشته باشید که اگر حرارت زغال زیاد باشد گوشت چنجه خشک می شود. اگر گوشت مدت طولانی در یخچال مانده باشد نیاز به کباب کردن طولانی ندارد.

و مانند جوجه کباب به سرعت کباب می شود. نکته دیگر این است که هر چه دمبه های بین گوشت ها بیشتر باشد کباب شما چرب تر و لذیذتر خواهد بود. در کنار کباب چنجه می توانید چند سیخ گوجه فرنگی هم کباب کنید. در پایان می توانید کباب چنجه را با نان یا برنج سرو نمایید.

چنجه,کباب چنجه,طرز تهیه کباب چنجه,دستور پخت کباب چنجه

نکات تهیه کباب چنجه

استفاده از گوشت گوساله

مناسب ترین گوشت برای تهیه کباب چنجه گوشت بره است. البته در صورتی که گوشت بره در دسترس ندارید می توانید با گوشت گوساله هم چنجه تهیه نمایید. مناسب ترین قسمت برای تهیه کباب چنجه راسته و فیله گوساله است.

چنجه,کباب چنجه,طرز تهیه کباب چنجه,دستور پخت کباب چنجه

  • ادمین ادمین

طرز تهیه سوسیس بندری

چهارشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۶، ۰۶:۱۲ ب.ظ

طرز تهیه سوسیس بندری

سوسیس بندری, sosis bandari , طرز تهیه سوسیس بندری,دستور پخت سوسیس بندری , s,sds fknvd

سوسیس بندری همانطور که از نامش بر می آید یکی از غذاهای خوشمزه و تند جنوب کشور است. جالب است بدانید سوسیس بندری به عنوان یکی از محبوب ترین ساندویچ ها در کل کشور است و به خاطر طعم خوب و قیمت مناسبش طرفداران بسیار زیادی دارد. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر سوسیس بندری تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سوسیس بندری در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سوسیس بندری
سوسیس ۶ عدد
پیاز ۲ عدد
سیب زمینی ۲ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه به میزان لازم
روغن مایع به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

توجه داشته باشید که اضافه کردن سیب زمینی به سوسیس بندری اختیاری است و شما در صورت تمایل می توانید سیب زمینی را از این دستور حذف نمایید. در صورتی که می خواهید سوسیس بندری را با سیب زمینی تهیه کنید ابتدا سیب زمینی ها را آبپز کنید.

توجه داشته باشید که سیب زمینی نباید خیلی زیاد پخته شود تا هنگام مخلوط کردن با دیگر مواد له نشود. پس از اینکه سیب زمینی ها آماده شد آنها را به همراه سوسیس ها به صورت مکعبی خرد می کنیم. در مرحله بعد یک تابه روی حرارت قرار می دهیم.

پیاز ها را به طور متوسط که نه خیلی ریز باشند و نه خیلی درشت خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن داخل تابه می ریزیم. کمی پیاز را تفت می دهیم تا نرم شود. پس از اینکه پیاز نرم شدند سیب زمینی و سوسیس را به تابه اضافه می کنیم.

در مرحله پایانی نمک ، فلفل سیاه و رب گوجه فرنگی را به دیگر مواد اضافه می کنیم. مواد را خوب مخلوط می کنیم تا رب گوجه فرنگی به تمام مواد برسد. پس از اینکه سوسیس بندری آماده شد آنرا به همراه گوجه فرنگی ، خیارشور و سس تند سرو می کنیم.

سوسیس بندری,طرز تهیه سوسیس بندری,دستور پخت سوسیس بندری

نکات تهیه سوسیس بندری

اضافه کردن مواد دیگر

دستور بالا به عنوان ساده ترین نوع سوسیس بندری محسوب می شود. در صورتی که تمایل داشته باشید می توانید سوسیس بندری را به طور ویژه تری تهیه نمایید. از جمله موادی که می توانند این غذا را خوشمزه تر کنند می توان به فلفل دلمه ای ، قارچ ، پنیر پیتزا و … اشاره کرد.

سوسیس بندری,طرز تهیه سوسیس بندری,دستور پخت سوسیس بندری

  • ادمین ادمین

طرز تهیه حلوا

چهارشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۶، ۰۶:۱۰ ب.ظ

طرز تهیه حلوا

حلوا,حلوا آرد, halva ,حلوا آرد گندم,حلوا آرد سفید,طرز تهیه حلوا,دستور پخت حلوا, pg,h Hvn stdn

حلوا یکی از شیرینی های معروف ایرانی است. حلوا آردی به عنوان غذا هم به همراه نان سرو می شود. حلوا آرد سفید به عنوان نذری در بسیاری از مجالس مذهبی تهیه و پخش می شود. مواد اصلی تشکیل دهنده حلوا آرد عبارتند از آرد گندم ، روغن و شکر. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۶ نفر حلوا تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه حلوا در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم حلوا آرد
آرد سفید ۲ لیوان
گلاب ۴ قاشق غذاخوری
آب ۱ و ½ لیوان
شکر ۱ لیوان
کره ۵۰ گرم
پودر هل مقدار کمی
روغن مایع ۱ لیوان
زعفران ۴ قاشق غذاخوری

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا باید شربت حلوا را تهیه کنیم. برای این منظور آب ، شکر ، پودر هل را داخل یک قابلمه می ریزیم ، سپس ۴  قاشق غذاخوری زعفران دم کرده به دیگر مواد اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم.

شربت را به خوبی هم می زنیم تا شکر به طور کامل در آب حل شود. شربت باید روی حرارت بماند تا زمان اضافه کردن به آرد داغ باشد. در مرحله بعد روغن را در یک ظرف دیگر می ریزیم تا داغ شود. آرد را دو مرتبه الک می کنیم.

پس از اینکه آرد را الک کردیم آن را در یک تابه جداگانه می ریزیم و شروع به تفت دادن آن می کنیم. تفت دادن آرد را ادامه می دهیم تا رنگ آرد کرمی شود. در تفت دادن آرد باید مراقب باشید تا آرد ته نگیرد و نسوزد. پس از اینکه رنگ آرد کرمی شد روغن داغ را به آرد اضافه می کنیم.

تفت دادن را ادامه می دهیم تا رنگ آرد طلایی مایل به سرخ شود. حرارت زیر تابه باید کاملا ملایم باشد. در این مرحله شربتی را که در مرحله اول تهیه کردیم را به آرد اضافه می کنیم و خوب مواد را مخلوط می کنیم تا حلوا حالت خمیر شکل بگیرد.

پس از اینکه مواد یکدست شد کره را به حلوا اضافه می کنیم و هم زدن آن را تا جایی ادامه می دهیم تا کاملا خودش را بگیرد و شروع به روغن انداختن کند. در پایان حلوا را در ظرف مورد نظر می کشیم و با پودر پسته ، نارگیل ، بادام و … تزیین می کنیم.

حلوا,حلوا آرد,حلوا آرد گندم,حلوا آرد سفید,طرز تهیه حلوا,دستور پخت حلوا

نکات تهیه حلوا آرد سفید

تیره شدن رنگ حلوا

اگر دوست دارید رنگ حلوای شما تیره تر باشد به هیچ وجه آرد را بیش از حد تفت ندهید تا رنگ آرد قهوه ای سوخته شود. این کار باعث می شود حلوا طعم سوختگی بگیرد. برای تیره شدن رنگ حلوا بهتر است مقداری کاکائو به حلوا اضافه کنید.

حلوا,حلوا آرد,حلوا آرد گندم,حلوا آرد سفید,طرز تهیه حلوا,دستور پخت حلوا

  • ادمین ادمین

طرز تهیه فلافل

سه شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۶، ۰۴:۳۹ ب.ظ

طرز تهیه فلافل

فلافل, falafel , طرز تهیه فلافل,دستور پخت فلافل , xvc jidi tghtg

فلافل یکی از غذاهای خوشمزه و پر طرفدار شهرهای جنوبی کشور مانند آبادان ، اهواز و … است. این غذا در برخی کشورهای عربی هم طرفداران زیادی دارد و جزو غذاهای فوری و بسیار ارزان محسوب می شود. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۳ نفر فلافل تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه فلافل در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم فلافل
نخود ۳۰۰ گرم
سیر ۳ حبه
پیاز ۱ عدد
آرد نخودچی ۲ قاشق غذاخوری
جعفری ۱۰۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
زیره ۱ قاشق چایخوری
تخم گشنیز ۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا نخود را در آب می خیسانیم تا نفخ آن برطرف و نرم شود. حدود ۶ ساعت زمان نیاز است تا نخودها به خوبی نرم شوند. البته اگر زمان دارید نخود را از شب قبل بخیسانید. حالا اگر مخلوط کن دارید می توانید به راحتی تمام مواد را میکس کنید.

توجه داشته باشید که هنگام میکس کردن مواد خیلی له نشوند. ولی اگر مخلوط کن در دسترس ندارید نخود را بعد از خیس خوردن دو بار چرخ کنید. سپس سیر و پیاز را رنده کنید و به نخود اضافه کنید. جعفری را نیز ساطوری خرد می کنیم و به مواد اضافه می کنیم.

در مرحله بعد آرد نخودچی را کم کم به مواد اضافه می کنیم و تخم مرغ را نیز به مواد فلافل اضافه می کنیم. حالا باید مواد را خوب ورز دهیم تا کاملا مخلوط شوند. پس از اینکه مایه فلافل آماده شد نوبت سرخ کردن فلافل می رسد.

برای سرخ کردن فلافل ها باید در یک ظرف گود مقداری روغن بریزیم. توجه داشته باشید باید ظرف کوچک و گود باشد تا فلافل ها هنگام سرخ کردن در روغن شناور باشند. باید اجازه دهید روغن کاملا داغ شود سپس مایه فلافل را در روغن بیندازید.

مقداری از مایه فلافل را بر میداریم و مانند کوکو سیب زمینی به صورت دایره شکل حالت می دهیم. البته مانند کوکو سیب زمینی نیاز نیست آنرا تخت کنید و باید به شکل گلوله باشد. حرارت زیر تابه باید بسیار ملایم باشد تا فلافل ها به آرامی مغز پخت شوند.

پس از اینکه فلافل ها را سرخ کردیم آنها را در یک ظرف می چینیم. در کنار فلافل می توانید مقداری سیب زمین هم سرخ کنید. بهتر است فلافل را به صورت ساندویچی به همراه گوجه فرنگی ، خیارشور و … سرو نمایید.

طرز تهیه کوکو سبزی,دستور پخت کوکو سبزی,کوکو سبزی,کوکوی سبزی

نکات تهیه فلافل

استفاده از تخم مرغ

توجه داشته باشید که اضافه کردن تخم مرغ در مایه فلافل اختیاری است. اضافه کردن تخم مرغ باعث می شود مواد به خوبی به همدیگر بچسبند. نکته دیگر این است که اضافه کردن تخم مرغ باعث پفکی تر شدن فلافل می شود.

کوکو قارچ,کوکوی قارچ,کوکو قارچ و مرغ,کوکو قارچ و سیب زمینی,کوکو قارچ و اسفناج

خیس کردن نخود

برای خیس کردن نخود به صورت عادی ۶ ساعت نیاز است. البته اگر وقت زیادی نداشته باشید می توانید با یک ترفند زمان خیس خوردن نخودها را نصف کنید. برای این منظور مقداری نمک به نخودهای در حال خیس خوردن اضافه کنید. با این کار فقط ۳ ساعت زمان برای خیساندن نخودها نیاز است.

فلافل,طرز تهیه فلافل,دستور پخت فلافل

  • ادمین ادمین

طرز تهیه قلیه ماهی

سه شنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۶، ۰۴:۳۷ ب.ظ

طرز تهیه قلیه ماهی

قلیه ماهی, ghaliye mahi ,طرز تهیه قلیه ماهی,دستور پخت قلیه ماهی, rgdi lhid

قلیه ماهی یکی از خورش های معروف جنوبی است که در استان های خوزستان ، بوشهر و هرمزگان بسیار پر طرفدار است. مواد تشکیل دهنده قلیه ماهی عبارتند از گوشت ماهی ، تمبر هندی و سبزیجات. برای تهیه قلیه ماهی بهتر است از ماهی های استفاده شود که گوشت یک تکه و لخم دارند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر قلیه ماهی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه قلیه ماهی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم قلیه ماهی
گوشت ماهی ۴ تکه
پیاز ۲ عدد
سیر ۶ عدد
تمبر هندی ۲۰۰ گرم
گشنیز ۳۰۰ گرم
شنبلیله ۵۰ گرم
روغن مایع به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا مقداری نمک و فلفل سیاه روی قطعات ماهی می ریزیم و آنها را کنار می گذاریم. قابلمه ای که برای تهیه قلیه ماهی انتخاب کرده ایم را روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم. حالا پیاز و سیر را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.

پس از اینکه سیر و پیاز را به خوبی تفت دادیم نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه را به قابلمه اضافه می کنیم. پس از کمی تفت دادن شنبلیله و گشنیز را به صورت ساطوری خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. تفت دادن را ادامه می دهیم تا رنگ سبزی مقداری تغییر کند.

آب سبزیجات که تبخیر شد نصف لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم که سبزیجات با حرارت ملایم پخته شوند. حالا تمبرهندی را با مقداری آب رقیق می کنیم و به خورش اضافه می کنیم. در این مرحله ۳ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم.

در مرحله پایانی حرارت زیر خورش را کم می کنیم تا به خوبی جا بیفتد. خورش که تغییر رنگ داد تکه های ماهی را داخل خورش می ریزیم. حدود ۳۰ دقیقه نیاز است تا ماهی ها به خوبی پخته شوند و خورش به خوبی جا بیفتد ، سپس به همراه برنج سرو می کنیم.

میگو کبابی,کباب میگو,طرز تهیه میگو کبابی,دستور پخت میگو کبابی

نکات تهیه قلیه ماهی

رب انار در قلیه ماهی

شاید در خیلی از مواقع تمبر هندی در دسترس نباشد. می توانید به جای استفاده از تمرهندی در خورش قلیه ماهی از رب انار هم استفاده کنید. برای مواد لازم ذکر شده در دستور بالا به جای تمرهندی می توانید ۳ قاشق غذاخوری رب انار ترش به غذا اضافه کنید.

قلیه ماهی,طرز تهیه قلیه ماهی,دستور پخت قلیه ماهی

ماهی مناسب برای قلیه

بهترین نوع ماهی برای قلیه ماهی عبارتند از ماهی شیر ، سنگسر و شوریده. برای قلیه ماهی باید از ماهی هایی استفاده شود که گوشت یک تکه و لخم دارند. ضمن اینکه می توانید قبل از انداختن ماهی ها در خورش آنها را سرخ کنید.

قلیه ماهی,طرز تهیه قلیه ماهی,دستور پخت قلیه ماهی

  • ادمین ادمین

طرز تهیه ذرت مکزیکی

دوشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۶، ۰۷:۵۱ ب.ظ

طرز تهیه ذرت مکزیکی

ذرت مکزیکی,zorat mekziki,طرز تهیه ذرت مکزیکی,دستور پخت ذرت مکزیکی,bvj l;cd;d

ذرت مکزیکی از تنقلات و دسرهای پر طرفدار است که به صورت گرم سرو می شود. جالب است بدانید ذرت مکزیکی که در ایران تهیه می شود هیچ شباهتی به ذرت مکزیکی که در کشور مکزیک تهیه می شود ندارد. در تهیه ذرت مکزیکی در کشورمان از کالباس ، قارچ و پنیر پیتزا هم استفاده می شود. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش می توانید برای ۴ نفر ذرت مکزیکی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه ذرت مکزیکی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم ذرت مکزیکی
ذرت ۱ قوطی
قارچ ۱۰۰ گرم
کره ۲ قاشق غذاخوری
سس سفید ۳ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا ۲ قاشق غذاخوری
آویشن به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

برای تهیه ذرت مکزیکی باید مواد را روی حرارت غیرمستقیم قرار دهیم. برای این منظور ابتدا یک قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید. حالا یک کاسه بزرگ روی آبی که در حال جوشیدن است قرار می دهیم.

پس از اینکه کاسه کمی گرم شد کره را داخل کاسه می ریزیم و اجازه می دهیم کره آب شود. سپس کنسرو ذرت را به کاسه اضافه می کنیم. توجه داشته باشید که آب کنسرو ذرت را باید بگیرید و فقط دانه های ذرت را به کاسه اضافه کنید.

قارچ را به صورت نگینی خرد می کنیم و به مواد اضافه می کنیم. قارچ و ذرت را خوب در کره تفت می دهیم و درب کاسه را با یک بشقاب می بندیم. حدود ۵ دقیقه بعد آویشن را به همراه سس مایونز ، فلفل سیاه و نمک به مواد اضافه می کنیم.

مواد را خوب مخلوط می کنیم. در پایان پنیر پیتزا را به ذرت مکزیکی اضافه می کنیم و اجازه می دهیم پنیر پیتزا به خوبی آب شود. در مرحله آخر ذرت مکزیکی را به صورت داغ در ظروف مورد نظر می ریزیم و با مقداری سس مایونز سرو می کنیم.

ذرت مکزیکی,طرز تهیه ذرت مکزیکی,دستور پخت ذرت مکزیکی

نکات تهیه ذرت مکزیکی

اضافه کردن کالباس

شاید دیده باشید بعضی افراد به ذرت مکزیکی خود مقداری ژامبون یا کالباس اضافه می کنند. در صورتی که شما هم تمایل دارید ذرت مکزیکی با کالباس تهیه کنید برای مواد لازم ذکر شده در این دستور ۱۰۰ گرم کالباس خرد کنید و در زمان اضافه کردن سس مایونز به ذرت مکزیکی اضافه کنید.

ذرت مکزیکی,طرز تهیه ذرت مکزیکی,دستور پخت ذرت مکزیکی

  • ادمین ادمین

طرز تهیه ترشی قارچ

دوشنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۶، ۰۷:۴۶ ب.ظ

طرز تهیه ترشی قارچ

ترشی قارچ, torshi gharch , طرز تهیه ترشی قارچ,دستور ترشی قارچ , jvad rhv]

ترشی قارچ یکی از ترشی های خوشمزه و متفاوت است که می توانید برای استفاده در فصول سرد سال مانند دیگر ترشی ها تهیه نمایید. این ترشی خوش طعم از قارچ و سبزیجات معطر تهیه می شود. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید مقداری ترشی قارچ به صورت آزمایشی تهیه کنید. با دستور و طرز تهیه ترشی قارچ در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم ترشی قارچ
قارچ ۱ کیلوگرم
سرکه سفید ۱ لیوان
آب ۳ لیتر
سیر ۱۰ حبه
نعناع ۲ قاشق غذاخوری
فلفل سبز ۴ عدد
ترخون به میزان لازم
نمک ۸ قاشق غذاخوری

دستور طرز تهیه

ابتدا قارچ ها را به خوبی تمیز می کنیم. آب را به همراه سرکه سفید و نمک داخل یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم. صبر می کنیم که مخلوط آب و سرکه سفید به جوش بیاید و نمک داخل آن حل شود. بعد از جوش آمدن آب ، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

اجازه میدهیم مخلوط آب و سرکه کاملا سرد شود. یک ظرف مناسب برای انداختن ترشی انتخاب می کنیم. مقداری قارچ داخل ظرف می ریزیم سپس مقداری سیر ، ترخون ، نعناع و فلفل سبز تند روی قارچ ها می ریزیم و این کار را ادامه می دهیم تا تمام مواد را داخل ظرف بریزیم.

پس از اینکه تمام مواد ترشی را داخل ظرف ریختیم مخلوط سرکه و آب را که در ابتدا جوشاندیم روی مواد می ریزیم. در پایان درب ظرف را به خوبی می بندیم و آنرا را در جایی خنک می گذاریم تا ترشی آماده شود. حدود ۲ هفته زمان نیاز است تا ترشی آماده شود.

ترشی گل کلم,طرز تهیه ترشی گل کلم,دستور ترشی گل کلم

نکات تهیه ترشی قارچ

انتخاب قارچ مناسب

نکته بسیار مهم در تهیه ترشی قارچ این است که به دلیل اینکه این ترشی با قارچ کامل یا به اصطلاح عامیانه قارچ درسته تهیه می شود باید از قارچ های ریز برای تهیه آن استفاده شود. مثلا می توانید از قارچ های دکمه ای برای تهیه این ترشی استفاده نمایید.

ترشی قارچ,طرز تهیه ترشی قارچ,دستور ترشی قارچ

  • ادمین ادمین

طرز تهیه میگو کبابی

يكشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۶، ۰۷:۲۹ ب.ظ

طرز تهیه میگو کبابی

میگو کبابی,کباب میگو,meygoo kababi,طرز تهیه میگو کبابی,دستور پخت میگو کبابی, ld', ;fhfd

میگو کبابی یا کباب میگو یکی از غذاهای دریایی متداول و محبوب با میگو است. این غذا با سس های متنوعی تهیه می شود و طعم بسیار خوبی دارد. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۶ نفر میگو کبابی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه میگو کبابی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم میگو کبابی
میگو ۱ کیلو
کره ۵۰ گرم
سیر ۲ حبه
روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری
جعفری ۵۰ گرم
آبلیمو ۴ قاشق غذاخوری
زعفران ۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا میگوها را تمیز می کنیم و به خوبی می شوییم سپس برای طعم دهی در یک کاسه بزرگ می ریزیم. حالا آبلیمو ، زعفران ، نمک و فلفل سیاه را به میگوها اضافه می کنیم. جعفری را ساطوری خرد می کنیم و روی میگو ها می ریزیم.

در پایان سیرها را با رنده ریز روی دیگر مواد رنده می کنیم و مواد را با قاشق به خوبی مخلوط می کنیم. روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و حداقل به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا مواد به خورد میگو ها برود و میگوها طعم دار شوند.

پس از گذشت مدت زمان لازم برای طعم دار شدن میگو ، آنها را از یخچال خارج می کنیم و سیخ می کنیم. هم می توانیم از سیخ فلزی استفاده کنیم هم از سیخ چوبی. اما کباب میگو بعد از آماده شدن با سیخ چوبی جلوه زیباتری به کباب شما خواهد داد.

در این مرحله روغن زیتون و کره آب شده را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط می کنیم و با یک قلمو روی میگوهای سیخ شده می کشیم تا کاملا چرب شوند. کباب پز را که آماده کردیم میگوها را روی کباب پز می چینیم تا کباب شوند.

در حین کباب کردن میگو ها چند بار دیگر روی آنها را با مخلوط روغن زیتون و کره چرب می کنیم. این کار باعث می شود میگو ها خشک نشوند و در پایان کباب شدن بسیار لذیذ شوند. پس از کباب کردن تمام میگو ها با سس مورد علاقه میل می کنیم.

میگو کبابی,کباب میگو,طرز تهیه میگو کبابی,دستور پخت میگو کبابی

نکات تهیه میگو کباب

سس میکو کبابی

برای تهیه سس میگو کبابی ۱ قاشق غذاخوری سس کچاپ را با ۳ قاشق غذاخوری سس مایونز ترکیب می کنیم. سپس مقداری پودر سیر به همراه ادویه های دیگر مثل فلفل قرمز ، نمک و … به مخلوط اضافه می کنیم.

در آخر مقدار خیلی کمی شکر و ۲ قاشق غذاخوری آب ولرم به مواد سس اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. اگر دوست دارید سس شما تند شود مقدار بیشتری فلفل قرمز و فلفل سیاه به سس اضافه کنید.

میگو کبابی,کباب میگو,طرز تهیه میگو کبابی,دستور پخت میگو کبابی

میگوی مناسب برای کباب

برای کباب میگو باید از میگوهایی استفاده شوند که درشت تر هستند. میگوهایی که خیلی ریز باشند در زمان کباب شدن خشک می شوند و خشک شدن میگو باعث می شود کباب شما سفت شود. از میگوهای کوچک می توانید در پخت دیگر غذاها مانند میگو سوخاری یا قلیه میگو استفاده نمایید.

میگو کبابی,کباب میگو,طرز تهیه میگو کبابی,دستور پخت میگو کبابی

  • ادمین ادمین

طرز تهیه سوپ مرغ

يكشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۶، ۰۷:۲۶ ب.ظ

طرز تهیه سوپ مرغ

سوپ مرغ,soup morgh,طرز تهیه سوپ مرغ,دستور پخت سوپ مرغ,s,\ lvy

سوپ مرغ یک سوپ خوشمزه است که می تواند ترکیبات متنوعی داشته باشد. سوپ مرغ کلاسیک از آب مرغ ، سبزیجات و تکه های گوشت مرغ تشکیل می شود. البته برخی به سوپ مرغ موادی مثل جو ، قارچ و … اضافه می کنند. سوپ مرغ بسیار مغذی است و برای بیماران هم مناسب است. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سوپ مرغ تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سوپ مرغ در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سوپ مرغ
سینه مرغ ۵۰۰ گرم
سیب زمینی ۲ عدد
هویج ۲ عدد
پیاز ۲ عدد
سیر ۲ حبه
سبزیجات ۳ قاشق غذاخوری
آب یک لیتر
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا گوشت مرغ را به همراه یک پیاز با مقداری آب داخل یک قابلمه می ریزیم و با حرارت ملایم اجازه می دهیم مرغ نیم پز شود ، سپس آب مرغ را صاف می کنیم و کنار می گذاریم. پس از آن گوشت مرغ را خرد می کنیم و آن را هم کنار می گذاریم.

در مرحله بعد پیاز باقیمانده و دو حبه سیر را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و در قابلمه ای که برای سوپ در نظر گرفته ایم با مقداری روغن تفت می دهیم. سپس هویج را به صورت نگینی خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم. پس از آن آب مرغ را به همراه یک لیتر آب ولرم به قابلمه اضافه می کنیم.

حرارت زیر سوپ را کم می کنیم تا به آرامی بپزد. وقتی هویج نیم پز شد سیب زمینی ها را به صورت مربع شکل خرد می کنیم و به همراه گوشت مرغ به سوپ اضافه می کنیم. بعد از اینکه سوپ کمی جوشید سبزیجات را به صورت ساطوری خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.

پس از اضافه کردن سبزیجات به سوپ ۵ دقیقه بعد ادویه جات مورد نظر خود را به همراه نمک و فلفل سیاه به سوپ اضافه می کنیم. حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه اجازه می دهیم تا سوپ به خوبی جا بیفتد. سپس سوپ را در ظرف می کشیم و با جعفری تازه تزیین می کنیم.

سوپ شیر,سوپ شیر و خامه,طرز تهیه سوپ شیر,دستور پخت سوپ شیر

نکات تهیه سوپ مرغ

سبزی سوپ مرغ

می توانیم برای سوپ مرغ هم مانند سوپ جو از سبزیجات معطر استفاده کنیم. سبزیجات اصلی که برای سوپ مرغ استفاده می شود عبارتند از جعفری ، گشنیز و تره . البته بسته به ذائقه خود می توانید از سبزیجات معطر دیگری هم برای تهیه سوپ مرغ استفاده کنید.

سوپ جو,سوپ جو رستورانی,سوپ جو قرمز,طرز تهیه سوپ جو قرمز,دستور پخت سوپ جو قرمز

آبکی شدن سوپ

اگر احساس کردید سوپ شما بیش از حد آبکی شده است می توانید با این روش لعاب آن را افزایش دهید. برای این منظوری مقداری آرد را با کمی روغن تفت دهید سپس کم کم به سوپ اضافه کنید و سوپ را هم بزنید تا آرد در سوپ گلوله نشود. با این روش غلظت سوپ افزایش می یابد.

سوپ مرغ,طرز تهیه سوپ مرغ,دستور پخت سوپ مرغ

رنگ سوپ مرغ

سوپ مرغ به خودی خود رنگ خاصی ندارد و تقریبا رنگش زرد خیلی کمرنگ است. اگر می خواهید مانند سوپ جو قرمز رنگ سوپ شما هم قرمز شود ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی و مقداری زردچوبه به سوپ خود اضافه کنید تا رنگ زیباتری داشته باشید.

سوپ مرغ,طرز تهیه سوپ مرغ,دستور پخت سوپ مرغ

  • ادمین ادمین