وب تفریحی و جالب انگیز

۷ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

طرز تهیه خورش بامیه مجلسی و مخصوص

چهارشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۷، ۰۹:۲۸ ب.ظ

خورش بامیه , خورشت بامیه , طرز تهیه خورش بامیه , دستور پخت خورش بامیه , o va fhldi

خورش بامیه یکی از خورش های خوشمزه و پر طرفدار ایرانی است. این خورش متعلق به جنوب کشورمان است که به دلیل طعم خوبش در سراسر کشور فراگیر شده است. خورشت بامیه را مانند خورش قیمه با لپه هم طبخ می کنند. در ادامه با آموزش آشپزی و دستور پخت خورش بامیه با پورتال فارسی نو همراه باشید.

مواد لازم خورش بامیه
بامیه ۶۰۰ گرم
گوشت خورشتی ۳۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
آبغوره به اندازه کافی
روغن مایع به اندازه کافی
ادویه و نمک به اندازه کافی

طرز تهیه خورش بامیه

ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و با مقداری روغن در یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا پیاز رنگش تغییر کند سپس گوشت را پس از اینکه به صورت خورشتی خرد کردیم به پیاز اضافه کرده و تفت میدهیم.

تفت دادن را ادامه می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند سپس چند لیوان آب اضافه می کنیم و بعد درب قابلمه را گذاشته تا گوشت خودش خوب بپزد.

بامیه ها را باید با دقت تمیز کنیم تا به بافت بامیه آسیب نرسد و پس از پختن حالت خود را از دست ندهند.

در ظرفی جداگانه بامیه ها را با روغن ، آبغوره و رب گوجه فرنگی تفت میدهیم ، بعد از اینکه گوشت به طور کامل پخت به مخلوط گوشت مان اضافه میکنیم.

نمک و ادویه های خورشت را اندازه کرده ، نیم ساعت بعد خورشت شما جا افتاده و آماده است. در پایان خورش را با برنج سرو می کنیم.

  • ادمین ادمین

غذای متفاوت و خوشمزه دریایی

چهارشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۰ ق.ظ

طرز تهیه میگو کبابی

میگو کبابی , کباب میگو , طرز تهیه میگو کبابی , دستور پخت میگو کبابی

مواد لازم میگو کبابی
میگوی بزرگ ۵۰۰ گرم
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
کره ۳ قاشق غذاخوری
سیر ۳ حبه
پیازچه برای تزیین
سیخ چوبی به میزان کافی
نمک و انواع ادویه به میزان کافی

دستور پخت کباب میگو

ابتدا باید میگو ها تمیز کنید برای این منظور سر میگو ها را جدا کرده و رگ سیاه را با احتیاط دربیاورید. برای زیباتر شدن کباب می توانید دم میگو را نبرید و نگه دارید.

در ادامه سیخ های چوبی را برای حدود ۳۰ دقیقه آب خیس کنید تا هنگام کباب کردن میگوها نسوزند. دستگاه گریل را برای حرارت بالا آماده کنید، یک طرف دستگاه باید سرد باشد و شعله یا زغال آن روشن نشود.

در حالی که گریل دارد گرم می شود، میگوها را با دقت و حوصله به سیخ بکشید. از دم آن ها شروع کرده و به آرامی سیخ را تا انتهای گوشت میگو پیش ببرید. حالا میگو را به روغن زیتون آغشته کرده و کمی نمک روی آن بپاشید.

سیر را رنده کنید و به همراه کره آب شده در یک کاسه بریزید و با هم مخلوط کنید. سیخ ها را روی گریل در قسمتی که شعله یا زغال است چیده و انتهای سیخ را طوری قرار بدهید که در قسمت خنک دستگاه باشد. هر طرف میگو باید برای حدود ۲ دقیقه کباب شود.

وقتی مرحله کباب کردن به اتمام رسید، میگوها را از روی گریل برداشته و در ظرف مخصوص سرو بچینید. در رمحله بعدی مخلوط کره و سیر ( باید گرم باشد ) را اضافه کرده و پیازچه را برای تزیین روی میگوها پخش کنید.

  • ادمین ادمین

طرز تهیه کدو سبز لاغری

دوشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۰۴:۳۰ ب.ظ

طرز تهیه کوکوی کدو سبز

کوکوی کدو سبز , کوکو کدو سبز , طرز تهیه کوکو کدو سبز , دستور پخت کوکو کدو سبز

کوکو کدو سبز یکی از کوکوهای مفید و خوشمزه ایرانی است که برای افرادی که می خواهند از غذاهای رژیمی استفاده کنند بسیار مناسب است. جالب است بدانید که کدو سبز یک ماده غذایی بسیار کم کالری است. در ادامه با طرز تهیه کوکو کدو سبز با می پاتوق همراه باشید.

مواد لازم کوکو کدو سبز
 کدو سبز متوسط 4 عدد
پیاز 1 عدد
آرد 1/2 لیوان
تخم مرغ بزرگ 1 عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه کدو سبز لاغری

برای تهیه کوکوی کدو سبز ابتدا کدوها و پیاز را پوست گرفته و رنده کنید و داخل پارچه ای بریزید و بفشارید تا آب اضافی مواد گرفته شود .

سپس ، آرد ، تخم مرغ ، نمک و فلفل را به مواد بیافزایید و داخل کاسه ای بریزید و خوب مخلوط کنید.

ته سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و با قاشق روی سینی از مایه کوکو بریزید و داخل فر با دمای 200 درجه سانتیگراد به مدت 15 الی 20 دقیقه قرار دهید تا بپزد ،

پس از پخت قسمت بالای فر را چند دقیقه روشن کنید تا روی کوکوها نیز طلایی و برشته شود . در صورتی که فر ندارید می توانید کوکوها را در تابه با حرارت کم سرخ کنید.

  • ادمین ادمین

طرز تهیه آش ترش

شنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۶ ق.ظ

طرز تهیه آش ترش

آش ترش , طرز تهیه آش ترش شمالی , دستور پخت آش ترش مازندران

آش ترش یکی از انواع آش های ایرانی است و اصالت این آش متعلق به مازندران می باشد. این آش خوشمزه را در گذشته با سبزیجات معطر و دارویی طبخ می کرده اند که علاوه بر طعم خوبش خاصیت های زیادی نیز برای بدن داشته است. در مازندارن برای پخت این از سبزی های محلی مثل چوچاق  استفاده می وشد ولی چون این سبزی های محلی در همه جا موجود نیست می توانید از ترکیب اسفناج ، تره ، گشنیز و جعفری به یک اندازه استفاده کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر آش ترش تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه آش ترش در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم آش ترش
لوبیا چیتی
۱ لیوان
باقلا ۱ لیوان
عدس
۱ لیوان
برنج نیم دانه نصف لیوان
جغندر ۲ عدد
سیر
۶ عدد
سبزی آش ۵۰۰ گرم
شکر به میزان کافی
رب انار
به میزان کافی
روغن مایع به میزان کافی
نمک
به میزان کافی

طرز تهیه آش ترش

از شب قبل باقلا ، لوبیا چیتی و عدس را در سه کاسه جداگانه با مقداری آب بخیسانید و تا روز بعد چند بار آب آنها را عوض کنید تا نفخ شان گرفته شود. برای شروع آشپزی ابتدا چغندرها را پوست بگیرید و به صورت ریز خرد کنید.

در ادامه سبزی آشی را نیز به صورت ساطوری ریز خرد کنید. درون قابلمه ای آب زیادی بریزید سپس باقلا ، عدس و لوبیا چیتی را به همراه چغندر خرد شده را درون قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا زمانی که حبوبات بپزند.

پس از اینکه حبوبات پخته شدند برنج نیم دانه را به قابلمه اضافه کنید. پس از ۱۵ دقیقه سبزی های خرد شده را نیز اضافه کنید و حرارت را ملایم تر کنید و درب قابلمه را باز بگذارید تا آش جا بیفتد. در این مرحله اگر درب قابلمه را بگذارید سبزی آش بد رنگ می شود.

سیرها را به همراه مقداری نمک و روغن در یک تابه تفت دهید تا طلایی شوند ، سپس وقتی آش جا افتاد چند قاشق شکر و مقداری رب انار و نصف سیر داغ ها را اضافه کنید و ۱۵ دقیقه دیگر بگذارید بپزد سپس درون کاسه بکشید و با نصف دیگر سیر داغ تزئین کنید.

  • ادمین ادمین

طرز تهیه جوجه کباب مجلسی و خوشمزه

چهارشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۷، ۰۸:۵۰ ب.ظ

جوجه کباب , طرز تهیه جوجه کباب , دستور پخت جوجه کباب

مواد لازم جوجه کباب

سینه مرغ    ۲ عدد

پیاز    ۲ عدد

آبلیمو    ۸ قاشق غذاخوری

کره    ۱۰۰ گرم

زعفران دم کرده    ۲ قاشق غذاخوری

ماست    نصف لیوان

روغن مایع    ۴ قاشق غذاخوری

زنجبیل    ۱ تکه کوچک

نمک و ادویه    به میزان لازم

طرز تهیه جوجه کباب

ابتدا پیازها را به صورت درشت و حلقه ای خرد می کنیم و در یک کاسه بزرگ می ریزیم. سینه های مرغ را به صورت جوجه کبابی خرد می کنیم و به پیازها اضافه می کنیم.

بعد از این کار ماست را به همراه روغن مایع ، زنجبیل ، زعفران دم کرده ، نمک ، فلفل سیاه و آبلیمو به گوشت مرغ اضافه می کنیم و مواد را خوب زیر و رو می کنیم تا به تمام نقاط گوشت برسند.

پس از اینکار روی کاسه را با یک سلفون می پوشانیم و آن را به مدت حداقل ۶ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مواد به خوبی به خورد گوشت مرغ بروند و گوشت طعم دار شود.

پس از اینکه گوشت مرغ را از یخچال خارج کردیم آنرا سیخ می کنیم. پس از آماده کردن ذغال و گذاشتن سیخ ها روی حرارت باید سریع سس کره را آماده کنیم.

برای این منظور کره را روی بخار آب قرار می دهیم تا آب شود سپس به آن مقداری نمک ، فلفل سیاه و کمی زعفران دم کرده اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

در مرحله بعد پس از اینکه جوجه ها تقریبا اماده شده بودند سس کره را روی جوجه کباب می زنیم. این کار باعث می شود که جوجه ها لذیذتر شوند.

در کنار جوجه کباب چند عدد گوجه فرنگی هم سیخ می کنیم و روی ذغال کباب می کنیم. جوجه کباب چون غذایی است که آب ندارد اگر بخواهید آنرا با برنج سرو کنید حتما باید گوجه در کنارش باشد.

  • ادمین ادمین

طرز تهیه کباب ماهی اوزن برون

سه شنبه, ۳ مهر ۱۳۹۷، ۰۶:۱۶ ب.ظ

کباب ماهی اوزن برون , طرز تهیه کباب ماهی اوزن برون , دستور پخت کباب ماهی اوزن برون

مواد لازم کباب ماهی اوزن برون

ماهی استخوان درشت    ۵۰۰ گرم

آب پیاز    ۳ قاشق سوپخوری

آبلیمو    ۳ قاشق سوپخوری

زعفران دم کرده    ۱ قاشق سوپخوری

روغن مایع    ۳ قاشق سوپخوری

فلفل دلمه ای رنگی    ۲ عدد

لیمو ترش    برای تزیین

جعفری خرد شده    برای تزیین

نمک و ادویه    به میزان کافی

طرز تهیه کباب ماهی اوزن برون

ابتدا با دقت پوست ماهی را جدا کنید و گوشت آن را یک تکه از استخوان جدا کنید. سپس گوشت را به قطعات ۲۵ یا ۳۰ گرمی برش بزنید.

در ظرفی آب پیاز ، آب لیمو ، نمک ، فلفل سیاه و زعفران دم کرده را مخلوط کنید و قطعات برش خورده ماهی را داخل این مواد قرار دهید و درب ظرف را با سلفون بپوشانید و بگذارید یک ساعت در یخچالاستراحت کند تا به خوبی طعم دار شود.

پس از گذشت این مدت روغن را نیز به سایر مواد اضافه کنید ، قطعات گوشت ماهی را نیز پشت و رو کنید و یک ساعت دیگر مواد را در یخچال قرار دهید. پس از استراحت دوم یک در میان قطعات ماهی و یک تکه از فلفل دلمه ای را به سیخ بکشید و روی منقل کباب کنید.

سپس تکه های ماهی را از سیخ بیرون بیاورید و آن را در ظرف مخصوص سرو بچینید و با برش هایی از فلفل دلمه ای رنگی ، لیموترش و جعفری تزیین و به دلخواه با نان یا برنج سرو کنید.

  • ادمین ادمین

طرز تهیه خورش قیمه

يكشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۷، ۰۸:۴۸ ب.ظ

خورش قیمه , خورشت قیمه , طرز تهیه خورش قیمه , دستور پخت خورش قیمه , o va rdli

مواد لازم خورش قیمه برای ۴ نفر

گوشت خورشتی    ۳۰۰ گرم

لپه    ۲ پیمانه

لیمو عمانی    ۲ عدد

رب گوجه فرنگی    ۲ قاشق غذاخوری

پیاز    ۱ عدد

سیب زمینی    ۲ عدد

زعفران دم کرده    ۱ قاشق غذاخوری

روغن مایع    به میزان کافی

نمک و ادویه    به میزان کافی

طرز تهیه خورش قیمه

ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و با مقداری روغن تفت میدهیم تا پیاز طلایی شود. سپس فلفل سیاه ، پودر پیاز ، دارچین ، زردچوبه و کمی پودر تخم گشنیز به پیاز اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم.

نکته قابل توجه این است که نمک و گرد لیمو را در این مرحله نباید اضافه کنیم چون مدت پخت گوشت را زیاد می کنند. سپس گوشت ها را به صورت قورمه ای خرد کرده و به پیاز سرخ شده اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند.

حالا رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و با گوشت تفت میدهیم تا رب سرخ شود و عطرش عوض شود. در آخر لپه ها رو که از ١ ساعت قبل خیس کردیم اضافه می کنیم

و تفت میدهیم نا بوی خامی لپه گرفته شود و موقع پخت له نشود. حالا آب را اضافه می کنیم. در این مرحله ۵ تا ۶ لیوان آب اضافه می کنیم تا گوشت و لپه بپزد.

وقتی گوشت ها نرم شدند نمک و گرد لیمو را اضافه کنید. نباید از گرد لیمو زیاد استفاده کنید چون باعث تلخی خورش می شود.

حالا اجازه بدید با حرارت ملایم ٣٠ دقیقه قل بزند و جا بیفتد. در آخر سیب زمینی را خلالی نازک خرد کرده و سرخ می کنیم و خورش را با سیب زمینی سرخ کرده تزیین و سرو کنید.

  • ادمین ادمین