وب تفریحی و جالب انگیز

۲۴ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد

يكشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۷، ۰۳:۲۱ ب.ظ

درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد

معنی و تفسیر و تعبیر فال حافظ درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد

فال حافظ

درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد

نهال دشمنی برکن که رنج بی‌شمار آرد

چو مهمان خراباتی به عزت باش با رندان

که درد سر کشی جانا گرت مستی خمار آرد

شب صحبت غنیمت دان که بعد از روزگار ما

بسی گردش کند گردون بسی لیل و نهار آرد

عماری دار لیلی را که مهد ماه در حکم است

خدا را در دل اندازش که بر مجنون گذار آرد

بهار عمر خواه ای دل وگرنه این چمن هر سال

چو نسرین صد گل آرد بار و چون بلبل هزار آرد

خدا را چون دل ریشم قراری بست با زلفت

بفرما لعل نوشین را که زودش باقرار آرد

در این باغ از خدا خواهد دگر پیرانه سر حافظ

نشیند بر لب جویی و سروی در کنار آرد

معنی فال

تعبیر اول

برای رسیدن به تمام چیزهایی که می خواهید باید کینه را از دل بیرون کنید و به جای آن مهربانی و محبت را سر لوحه کارهای خود قرار دهید. کینه نه تنها شما را از راه باز می دارد بلکه باعث آزار روح تان نیز می شود. از فرصت هایی که به دست می آورید نهایت استفاده را کنید. حاجت خود را فقط از خداوند متعال بخواهید و بدانید هیچ نعمتی بهتر از آرامش نیست.

تعبیر دوم

روزی همه چیز بر وفق مراد شماست و روز دیگری ممکن است که همه چیز بر علیه شما باشد. رسم روزگار همین است و خوشی ها و ناخوشی ها در کنار هم هستند. شخصیت خوب و بزرگی دارید ولی کینه جو هستید. اگر کینه ها را کنار بگذارید مطمئن باشید که نامی نیک از شما باقی خواهد ماند. اگر ازدواج نکرده اید کمی صبر کنید تا امکانات اولیه فراهم شود.

منبع : تفسیر درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد

  • ادمین ادمین

طرز تهیه خیار شور

شنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۷، ۰۲:۲۵ ب.ظ

طرز تهیه خیار شور

خیار شور , طرز تهیه خیار شور , دستور خیار شور , خیار شور خانگی فوری یک روزه , odhv a v

خیار شور یکی از چاشنی های مهمی است که در کنار غذا سرو می شود. در گذشته خیارشور فقط به عنوان چاشنی در کنار غذاهای حاضری مثل ساندویچ ها قرار می گرفت اما امروزه به خاطر طعم خوبش در کنار غذاهای زیادی مثل انواع کباب ها ، غذاهای فست فودی نوین و … هم قرار می گیرد. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید مقداری خیار شور به صورت آزمایشی تهیه کنید. با دستور و طرز تهیه خیار شور در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم خیار شور
خیار قلمی ریز ۱ کیلوگرم
شوید ۱۰۰ گرم
ترخون ۱۰۰ گرم
سیر
۵ عدد
تخم گشنیز ¼ قاشق چایخوری
فلفل قرمز ۳ عدد
سرکه سفید ۱ لیوان
آب ۲ لیوان
نمک
نصف لیوان

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا خیار ها و سبزیجات را با سرد می شوییم و پس از آبکشی کردن با یک دستمال تمیز خشک می کنیم. در صورتی که خیار ها و سبزیجات را خوب خشک نکنیم خیارشور ما کپک می زند. در ادامه نمک را به همراه آب و سرکه داخل یک قابلمه می ریزیم.

و روی حرارت قرار می دهیم تا مخلوط آب و سرکه به جوش بیاید و نمک حل شود. پس از اینکه مخلوط آب و سرکه جوش آمد ، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم تا مواد کمی خنک شود. در همین حین یک شیشه مناسب انتخاب می کنیم.

و خیار ها را به همراه فلفل قرمز ، شوید ، ترخون ، تخم گشنیز و سیر پوست گرفته شده را با ترتیبی متناسب داخل شیشه می ریزیم. برای اینکه خیار شورتان ترد تر شود می توانید یه تکه کوچک زاج سفید هم به آن اضافه کنید.

پس از اینکه مخلوط آب و سرکه ولرم شد آنرا روی مواد داخل شیشه می ریزیم تا کاملا روی خیارها را پوشش دهد. پس از اینکه مواد را داخل شیشه ریختیم ، درب شیشه را به صورتی آب بندی می کنیم که هوا نتواند وارد شیشه شود.

پس از اینکار شیشه خیارشور را به مدت یک هفته در یک جای خشک و خنک قرار می دهیم تا خیارشور آماده شود. پس از گذشت یک هفته خیارشور آماده مصرف است. پس از آماده شدن خیار شور ، بهتر است شیشه آنرا را به یخچال منتقل کنیم.

منبع : خیار شور

  • ادمین ادمین

طرز تهیه مربای زرشک

پنجشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۷، ۰۴:۳۶ ب.ظ

طرز تهیه مربای زرشک

مربای زرشک , مربا زرشک , طرز تهیه مربا زرشک , دستور پخت مربا زرشک , lvfh cva

مربای زرشک به دلیل طعم ملسی که دارد یکی از مرباهای محبوب میان ایرانیان است که به خاطر وجود زرشک در آن برای بدن هم بسیار مفید می باشد. مربا زرشک را می توانید به همراه خامه یا کره به عنوان یک صبحانه کامل و مفید مصرف کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید مقداری مربا زرشک به صورت آزمایشی تهیه کنید. با دستور و طرز تهیه مربا زرشک در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم مربای زرشک
زرشک تازه ۱ کیلوگرم
شکر ۱ کیلو و ۲۵۰ گرم
وانیل نصف قاشق چایخوری
آب ۵ لیوان

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا باید زرشک ها را به خوبی بخیسانیم ، برای این منظور ابتدا زرشک ها را درون یک کاسه بزرگ می ریزیم و کاسه را با آب سرد پر می کنیم. حدود ۱ ساعت کاسه را کنار می گذاریم تا زرشک ها به خوبی خیس بخورند.

پس از گذشت ۱ ساعت زرشک ها را با سرد آبکشی می کنیم و درون یک ظرف مناسب می ریزیم. در ادامه یک سوم از شکر را لا به لای زرشک ها می ریزیم و به مدت ۴ ساعت دروت یخچال قرار می دهیم تا زرشک ها آب بیندازند.

پس از گذشت ۴ ساعت یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و ۵ لیوان آب داخلش می ریزیم ، سپس باقیمانده شکر را اضافه می کنیم و شکر را با هم زدن متداوم در آب حل می کنیم. پس از حل شدن شکر مخلوط زرشک و شکر را که در یخچال قرار داده بودیم به قابلمه اضافه می کنیم.

حرارت زیر قابلمه را ملایم می کنیم و به هیچ وجه درب قابلمه را نمی گذاریم زیرا باعث بد رنگ شدن مربا می شود. زمانی که مربا قوام آمد و به غلظت کافی رسید وانیل را اضافه می کنیم و با یک قاشق چوبی به آرامی با مربا مخلوط می کنیم.

پس از اینکه وانیل را با مربا مخلوط کردیم سریعا قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا مربای زرشک در دمای محیط خنک شود. پس از اینکه مربا خنک شد آنرا در ظروف شیشه ای می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.


منبع : طرز تهیه مربای زرشک

  • ادمین ادمین

چو باد عزم سر کوی یار خواهم کرد

چهارشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۰۲:۰۸ ب.ظ

چو باد عزم سر کوی یار خواهم کرد

معنی و تفسیر و تعبیر فال حافظ از شعر چو باد عزم سر کوی یار خواهم کرد

فال حافظ

چو باد عزم سر کوی یار خواهم کرد

نفس به بوی خوشش مشکبار خواهم کرد

به هرزه بی می و معشوق عمر می‌گذرد

بطالتم بس از امروز کار خواهم کرد

هر آبروی که اندوختم ز دانش و دین

نثار خاک ره آن نگار خواهم کرد

چو شمع صبحدمم شد ز مهر او روشن

که عمر در سر این کار و بار خواهم کرد

به یاد چشم تو خود را خراب خواهم ساخت

بنای عهد قدیم استوار خواهم کرد

صبا کجاست که این جان خون گرفته چو گل

فدای نکهت گیسوی یار خواهم کرد

نفاق و زرق نبخشد صفای دل حافظ

طریق رندی و عشق اختیار خواهم کرد

معنی فال

تعبیر اول

تصمیم گرفته اید که کاری را انجام دهید که بسیار مشکل است و در یک صورت در این راه موفق خواهید شد و آن این است که تمام توانتان را برای این کار بگذارید. اگر می خواهید در زندگی تان تغییر ایجاد کنید مطمئن باشید که باید از امروز شروع کنید و کارهایتان را به فردا موکول نکنید. در پایان اگر با توکل بر خداوند متعال تلاش کنید مطمئن باشید که به هر آنچه در دنیا و آخرت می خواهید ، خواهید رسید.

تعبیر دوم

زندگی تان را به بطالت نگذرانید و از فرصت هایتان نهایت استفاده را ببرید. روزهای رفته هرگز باز نمی گردد پس باید سستی و تنبلی را کنار بگذارید و با تلاش برای آینده دنیا و آخرت خود را همانگونه که دوست دارید بسازید. دل تان را با عشق صفا دهید که دنیا بدون عشق هیچ ارزشی ندارد

منبع : چو باد عزم سر کوی یار خواهم کرد

  • ادمین ادمین

طرز تهیه سیب زمینی پنیری

سه شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۰۳:۵۰ ب.ظ

طرز تهیه سیب زمینی پنیری

سیب زمینی پنیری , طرز تهیه سیب زمینی پنیری , دستور پخت سیب زمینی پنیری

سیب زمینی پنیری یکی از غذاهای نوین و خوشمزه ای است که در فهرست غذاهای فست فودی دسته بندی می شود.  البته سیب زمینی پنیری را می توانید در مهمانی ها و مجالس در کنار غذای اصلی خود هم سرو کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سیب زمینی پنیری تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سیب زمینی پنیری در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سیب زمینی پنیری
سیب زمینی متوسط ۴ عدد
کورن فلکس ساده ۲۰ گرم
جعفری ۵۰ گرم
پنیر پارمزان ۳۰ گرم
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
پنیر چدار ۱۰۰ گرم
شیر ۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه به اندازه کافی
پودر سیر به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا کورن فلکس را در یک کاسه جا دار می ریزیم و آنرا با گوشتکوب یا هر وسیله دیگری می کوبیم تا کاملا پودر شود. پس از اینکه کورن فلکس را پودر کردیم ، جعفری را به صورت ساطوری خرد می کنیم و نیمی از آنرا به کورن فلکس اضافه می کنیم.

در ادامه پنیر پارمزان را به همراه مقداری نمک ، فلفل سیاه و پودر سیر به کورن فلکس اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در مرحله بعد باید سیب زمینی ها را آماده کنیم. برای این منظور سیب زمینی ها را بخوبی می شوییم.

اگر پوست سیب زمینی ها نازک نیست بهتر است سطح روی سیب زمینی ها را با اسکاج سیمی بسابیم تا پوست شان کاملا نازک و تمیز شود. پس از اینکار سیب زمینی ها را مانند قاچ کردن هندوانه به ۸ قسمت تقسیم می کنیم.

در مرحله بعد سیب زمینی ها را در یک کاسه مناسب قرار می دهیم و روغن زیتون را اضافه می کنیم. سیب زمینی ها باید کاملا به روغن زیتون آغشته شوند. در ادامه فر را با حرارت ۲۵۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود.

داخل سینی فر یک کاغذ روغنی قرار می دهیم ، سپس سیب زمینی ها را با حوصله از داخل روغن زیتون خارج می کنیم و در مخلوط کورن فلکس می غلتانیم. پس از اینکار سیب زمینی ها را با فاصله روی کاغذ روغنی درون سینی فر می چینیم.

پس از اینکه تمام سیب زمینی ها را روی سینی فر قرار دادیم آنرا درون فر قرار می دهیم. حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه زمان نیاز است تا سیب زمینی پنیری ما آماده شود. برای تهیه سس روی سیب زمینی ها شیر و پنیر چدار را با هم مخلوط می کنیم.

سپس درون مایکروفر قرار می دهیم تا پنیر چدار آب شود. پس از اینکه سیب زمینی ها آماده شدند آنها را در ظرف مورد نظرمان می چینیم ، سپس سس پنیر چدار را به همراه باقیمانده جعفری روی سیب زمینی ها می ریزیم.

همچنین ببینید : پوره سیب زمینیسیب زمینی سرخ کردهکوکو سیب زمینی

  • ادمین ادمین

جان بی جمال جانان میل جهان ندارد

دوشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۷، ۰۱:۵۶ ب.ظ

جان بی جمال جانان میل جهان ندارد

معنی و تفسیر و تعبیر فال حافظ از شعر جان بی جمال جانان میل جهان ندارد

فال حافظ

جان بی جمال جانان میل جهان ندارد

هر کس که این ندارد حقا که آن ندارد

با هیچ کس نشانی زان دلستان ندیدم

یا من خبر ندارم یا او نشان ندارد

هر شبنمی در این ره صد بحر آتشین است

دردا که این معما شرح و بیان ندارد

سرمنزل فراغت نتوان ز دست دادن

ای ساروان فروکش کاین ره کران ندارد

چنگ خمیده قامت می‌خواندت به عشرت

بشنو که پند پیران هیچت زیان ندارد

ای دل طریق رندی از محتسب بیاموز

مست است و در حق او کس این گمان ندارد

احوال گنج قارون کایام داد بر باد

در گوش دل فروخوان تا زر نهان ندارد

گر خود رقیب شمع است اسرار از او بپوشان

کان شوخ سربریده بند زبان ندارد

کس در جهان ندارد یک بنده همچو حافظ

زیرا که چون تو شاهی کس در جهان ندارد

معنی فال

تعبیر اول

زندگی اگر بدون عشق باشد تنها زنده ماندن است و زندگی کردن نیست. از نیکی های دنیا لذت ببرید و به نصیحت ها افراد دنیا دیده و با تجربه گوش فرا دهید که برای شما بسیار سودمند هستند. هر چقدر هم دنبال مال اندوزی باشی ، مال دنیا بی وفاست و در آخر متوجه خواهید شد که زندگی کردن را با جمع کردن مال به پایان رسانده اید. پس از خوب زندگی کردن غافل نشوید.

تعبیر دوم

در شرایط سخت زندگی به هیچ وجه نا امید نشوید که این بدترین و مضر ترین انتخاب ممکن است. زندگی روزهای خوب و بد زیادی دارد و نمی توانید از این روزها فرار کنید. از رحمت خداوند متعال نا امید نشوید که خداوند در همه حال همراه و یاور شماست. اگر هوشیار باشید می توانید مال از دست رفته خود را مجددا به دست آورید. مراقب صحبت کردن با دیگران باشید و رازهای خود را برملا نکنید.

غزل تصادفی

همچنین ببینید : اشعار حافظفال حافظفال روزانهفال عطسه

  • ادمین ادمین

طرز تهیه پیاز سوخاری

يكشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۰۲:۴۷ ب.ظ

طرز تهیه پیاز سوخاری

پیاز سوخاری , طرز تهیه پیاز سوخاری , دستور پخت پیاز سوخاری , dhc s ohvd

پیاز سوخاری یکی از پیش غذاهای نوین و پرطرفدار ایرانی است. در صورتی که بخواهید یک سبد سوخاری کامل در خانه تهیه نمایید می توانید از مرغ سوخاری ، قارچ سوخاری ، میگو سوخاری ، پیاز سوخاری و … استفاده کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر پیاز سوخاری تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه پیاز سوخاری در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم پیاز سوخاری
پیاز سفید بزرگ ۱ عدد
سرکه سفید ۱ قاشق غذاخوری
آرد گندم ۱ لیوان
شیر ۱ لیوان
ماست نصف لیوان
پودر سیر ۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پیاز را پوست می گیریم و به صورت حلقه ای خرد می کنیم. ضخامت حلقه های پیاز بهتر است حدود ۱ سانتی متر باشد. پس از اینکه حلقه های پیاز را با دقت از هم جدا کردیم در یک کاسه مناسب شیر را با سرکه سفید مخلوط می کنیم.

حدود ۵ دقیقه صبر می کنیم ، سپس ماست را به مخلوط شیر و سرکه سفید اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا مایع سوخاری یکدست شود. در کاسه ای دیگر آرد را به همراه پودر سیر ، نمک و فلفل سیاه مخلوط می کنیم.

یک ظرف مناسب مانند شیر داغ کن روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن درون آن می ریزیم. مقدار روغن باید به اندازه ای باشد که پیازهای سوخاری در روغن شناور باشند تا تمام نقاط شان به صورت یکدست سرخ شود.

حالا حلقه های پیاز را در مخلوط ماست بزنید و پس از آن در مخلوط آرد بغلتانید تا تمام نقاط آنها را آرد فرا بگیرد. این مرحله را باید دو مرتبه انجام بدهیم. پس از اینکه مجددا پیازها را در ماست زدیم و در آرد غلتاندیم آنها را روی یک سینی می چینیم.

صبر می کنیم تا روغن داغ شود سپس چند پیاز حلقه ای را درون روغن می اندازیم تا سرخ شوند. باید به صورتی پیاز ها را در روغن بیندازیم که به هم نچسبند و کمی فاصله داشته باشند. پس از اینکه پیاز های سوخاری آماده شد روغن اضافه شان را با توری یا دستمال حوله ای می گیریم.

در پایان پیاز های سوخاری را به دلخواه با سس کچاپ یا سس مایونز سرو می کنیم. از پیاز سوخاری به همراه سیب زمینی سرخ کرده برای دورچین و تزیین غذاهای فست فودی مانند همبرگر ، چیزبرگر و … هم می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید : میگو سوخاریمرغ سوخاریقارچ سوخاری

  • ادمین ادمین

طرز تهیه سالاد هویج

شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۷، ۰۷:۰۵ ب.ظ

طرز تهیه سالاد هویج

سالاد هویج , طرز تهیه سالاد هویج , دستور سالاد هویج , shghn i d

سالاد هویج یک سالاد جدید و بسیار خوشمزه است که می تواند جایگزین سالادهایی مثل سالاد فصل و سالاد شیرازی و همچنین باعث تنوع در میز غذای شما شود. سالاد هویج را می توانید با مواد متنوعی مثل کشمش ، انار و … تهیه کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سالاد هویج تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سالاد هویج در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سالاد هویج
هویج ۴ عدد
سس مایونز نصف لیوان
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
کشمش نصف لیوان
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

دستور طرز تهیه

ابتدا سس سالاد را تهیه می کنیم. برای این منظور سس مایونز را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم ، سپس آبلیمو را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به سس مایونز اضافه می کنیم. مواد سس را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

برای تهیه سالاد ، هویج ها را پس از شستشو رنده می کنیم. اگر با رنده متوسط هویج ها را رنده کنیم سالاد ما ظاهر زیباتری خواهد داشت. در مرحله بعد هویج ها را داخل ظرف سالادخوری می ریزیم و کشمش را اضافه می کنیم.

هویج و کشمش را به خوبی مخلوط می کنیم و در ادامه سس را به سالاد اضافه می کنیم. سالاد را کاملا زیر و رو می کنیم تا سس به تمام نقاط سالاد برسد. در پایان سالاد را برای مدت ۱ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا خنک شود ، سپس سرو می کنیم.

همچنین ببینید : سالاد میوهسالاد ذرتسالاد کلم سفیدسالاد ماکاورنی

  • ادمین ادمین

طرز تهیه خورش کنگر

پنجشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۷، ۰۳:۰۳ ب.ظ

طرز تهیه خورش کنگر

خورش کنگر , خورشت کنگر , طرز تهیه خورش کنگر , دستور پخت خورش کنگر , o va k v

خورش کنگر یکی از خورش های سنتی و بسیار پر فایده ایرانی است. این خورش خوشمزه را در زمانی هایی که فصل کنگر است می توانید تهیه نمایید. با یک جستجوی ساده در اینترنت متوجه خواهید شد که کنگر چه خواص بی نظیری دارد. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر خورش کنگر تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه خورش کنگر در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم خورش کنگر
گوشت خورشتی ۳۰۰ گرم
کنگر ۶۰۰ گرم
نعناع و جعفری ۱۵۰ گرم
لیمو عمانی ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
زردچوبه به اندازه کافی
فلفل سیاه به اندازه کافی
نمک به اندازه کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پیاز را خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن در یک قابلمه مناسب تفت می دهیم. پس از اینکه پیاز سبک شد قطعات گوشت خورشتی را به همراه مقداری زردچوبه اضافه میکنیم و تفت دادن پیاز و گوشت را ادامه می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند.

در مرحله بعد چند لیوان آب به مخلوط گوشت و پیاز اضافه می کنیم و پس از بستن درب قابلمه اجازه می دهیم با حرارت متوسط گوشت کاملا بپزد. در همین حین کنگرها را با دقت تمیز می کنیم و پس از شستشو خرد می کنیم.

در ادامه نعناع و جعفری را به صورت ساطوری خرد می کنیم. در مرحله بعد کنگر را به همراه جعفری و نعناع برای چند دقیقه در مقداری روغن تفت می دهیم سپس زمانی که گوشت نیمپز شد سبزیجات تفت داده شده را به قابلمه اضافه می کنیم.

لیمو عمانی ها را یک ساعت زودتر با چنگال سوراخ می کنیم و در یک لیوان آب قرار می دهیم تا خورش را تلخ نکنند. در مرحله بعد لیمو عمانی را به همراه رب گوجه فرنگی ، نمک و فلفل سیاه به خورش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش جا بیفتد.

حدود ۳ ساعت برای جا افتادن خورش زمان نیاز است. در پایان پس از اینکه خورش روغن انداخت و به خوبی جا افتاد آنرا به همراه برنج سرو می کنیم. این خورش طعمی مانند خورش کرفس دارد و مانند خورش کرفس فواید بسیاری برای بدن دارد.

همچنین ببینید : خورش اسفناجقورمه سبزیخورش بامیهخورش کرفس

  • ادمین ادمین

پیرانه سرم عشق جوانی به سر افتاد

چهارشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۷، ۰۴:۴۸ ب.ظ

پیرانه سرم عشق جوانی به سر افتاد

معنی و تفسیر و تعبیر فال حافظ از شعر پیرانه سرم عشق جوانی به سر افتاد

فال حافظ

پیرانه سرم عشق جوانی به سر افتاد

وان راز که در دل بنهفتم به درافتاد

از راه نظر مرغ دلم گشت هواگیر

ای دیده نگه کن که به دام که درافتاد

دردا که از آن آهوی مشکین سیه چشم

چون نافه بسی خون دلم در جگر افتاد

از رهگذر خاک سر کوی شما بود

هر نافه که در دست نسیم سحر افتاد

مژگان تو تا تیغ جهانگیر برآورد

بس کشته دل زنده که بر یک دگر افتاد

بس تجربه کردیم در این دیر مکافات

با دردکشان هر که درافتاد برافتاد

گر جان بدهد سنگ سیه لعل نگردد

با طینت اصلی چه کند بدگهر افتاد

حافظ که سر زلف بتان دست کشش بود

بس طرفه حریفیست کش اکنون به سر افتاد

معنی فال

تعبیر اول

پس از مدت ها که ایده خاصی در ذهن شما نبوده است ، حالا ایده ای نو در ذهن شما شکل گرفته است و نیرویی تازه به شما بخشیده است. بدانید که عمل کردن و موفقیت در این ایده سختی های بسیاری دارد ولی زمانی که آنرا به پایان برسانید خستگی تمام این سختی ها از تن تان خارج می شود.شما ذاتی پاک دارید و انشاءالله به موفقیت خواهید رسید.

تعبیر دوم

حد اعتدال داشته باشید و از زیاده روی بپرهیزید. این مسئولیت جدید که به تازگی به شما داده اند از عهده شما خارج است و نمی توانید به خوبی از پس آن بر آیید. برای اینکه به چیزهایی که می خواهید برسید از صراط مستقیم و صداقت خارج نشوید و از نیرنگ زدن دوری کنید. اگر بخواهید با حیله به مراد دلتان برسید مطمئن باشید که در پایان خودتان متضرر خواهید شد.

غزل تصادفی

همچنین ببینید : فال حافظفال روزانهفال عطسهاشعار حافظ

  • ادمین ادمین