وب تفریحی و جالب انگیز

۱۰۰ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

بیوگرافی ساره بیات

دوشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۶، ۰۸:۵۴ ب.ظ

بیوگرافی ساره بیات

ساره بیات,بیوگرافی ساره بیات,زندگینامه ساره بیات

معرفی کوتاه ساره بیات
نام اصلی ساره
نام خانوادگی بیات
تاریخ تولد ۱۳۵۸/۷/۱۴
محل تولد مشهد
تحصیلات رشته هنر

Sareh Bayat,ساره بیات و خواهرش,سروین بیات خواهر ساره بیات

ساره بیات به همراه خواهرش سروین بیات

بیوگرافی و زندگینامه

ساره بیات متولد چهاردهم مهر ماه ۱۳۵۸ در شهر مشهد است. خانواده ساره بیات با ورود او به حوزه بازیگری مخالف بوده اند و او به صورت پنهایی در دانشگاه رشته هنر را انتخاب می کند اما پس از اتمام تحصیلاتش نمی تواند وارد عرصه بازیگری شود.

پس از اتمام تحصیلاتش و مدتی کار کردن در عرصه تئاتر به کلاس های بازیگری پرویز پرستویی در موسسه کارنامه می رود. در این مدت جزو شاگرد اول های کلاس بوده است و درس خیلی خوبی داشته است.

بعد از آنجا برای بازی در سریال تاریخی یک مشت پر عقاب انتخاب می شود و اولین کار تصویری خود را با بازیگرانی چون رضا کیانیان ، حامد بهداد و … تجربه می کند. خودش گفته به خاطر حرفه ای بودن اکیپ و اولین تجربه اش ، این دوران برایش سخت بوده است.

در سال ۱۳۸۵ با بازی در فیلم مقلد شیطان وارد عرصه سینما شد. حضور بعدی او در فیلم جدایی نادر از سیمین بود که بازی درخشانی داشت و به شهرت رسید. برای بازی در این فیلم برنده جوایز بسیاری شد.

پس از بازی درخشانی که در فیلم جدایی نادر از سیمین داشت پیشنهادهای بسیاری به او برای بازی در سینما شد و با بازی در چند فیلم و سریال شبکه خانگی توانست جایگاه خود را به عنوان یک بازیگر توانا در سینما تثبیت کند.

shvi fdhj,ساره بیات و پدرش,شغل پدر ساره بیات

ساره بیات و پدرش

ماجرای محرمیت با رضا قوچان نژاد

در مراسم اکران فیلم زرد و روز تولد ساره بیات او بعد از قدردانی از پدرش و اظهار خوشحالی در مورد حضور دو فوتبالیست تیم ملی رضا قوچان نژاد و سعید عزت الهی از کارلوس کی روش هم تشکر کرد که اجازه داده است شوهر خواهرش در این مراسم حضور داشته باشد.

ساره بیات اظهاراتی در این مراسم داشت که حاشیه های زیادی برای او که تا به حال بدون حاشیه کار کرده بود ایجاد کرد. او گفت من با رضا قوچان نژاد احساس محرمیت دارم و رضا قوچان نژاد را مانند پدرم می دانم نه شوهر خواهرم !

در اینجا به احترام شما رضا قوچان نژاد را بغل نمی کنم و همه شوق و ذوق خود را درون خود فرو ریختم و به همین بسنده می کنم که بگویم رضای عزیز خوش آمدی. این صحبت های حاشیه و جنجال زیادی برای این بازیگر از طرف طرفدارانش ایجاد کرد.

  • ادمین ادمین

طرز تهیه سالاد انار

دوشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۶، ۰۸:۵۲ ب.ظ

طرز تهیه سالاد انار

سالاد انار,salad anar,طرز تهیه سالاد انار,دستور سالاد انار, shghn hkhv , ;gl

در فصل پاییز تهیه چاشنی ها ، غذاها و سالادهایی که با انار درست می شوند افزایش می یابد. مثلا رب انار معروف ترین چاشنی است که با انار تهیه می شود. یکی از خوشمزه ترین سالادهای که با انار می توانید تهیه نمایید سالاد انار است. با مواد لازمی که در این دستور قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر سالاد انار و کلم قرمز تهیه نمایید. با دستور آشپزی و طرز تهیه سالاد انار در ادامه با سایت هم دوره همراه باشید.

مواد لازم سالاد انار
انار ۲ عدد
کلم قرمز ۵۰۰ گرم
سس مایونز به مقدار دلخواه
گردو به مقدار دلخواه
گل پر به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور و طرز تهیه

ابتدا کلم های قرمز را می شوییم و به صورت رشته های ظریف خرد می کنیم. پس از خرد کردن کلم ها را داخل ظرف سالاد می ریزیم. انار ها را دان می کنیم و به ظرف حاوی کلم اضافه می کنیم. حالا باید سالاد انار را تهیه کنیم.

برای اینکا می توانیم از سس مایونز به تنهایی استفاده کنیم یا اینکه سس مایونز را با مقداری ماست میکس کنیم تا سس رقیق تری داشته باشیم. حالا نمک ، فلفل سیاه و گل پر را در سس می ریزیم و خوب مواد را مخلوط می کنیم.

در این مرحله سس را داخل ظرف سالاد می ریزیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم به طوری که تمام مواد سالاد آغشته به سس شوند. در پایان گردوها را نیز به سالاد اضافه می کنیم و سالاد را برای اینکه موادش خوب طعم بگیریند چند ساعت در یخچال قرار می دهیم.

خواص انار نکات تهیه سالاد انار

مواد سالاد انار

سالاد انار را با مواد مختلفی تهیه می کنند و این موضوع بستگی به ذائقه ها دارد. شما به جای کلم قرمز می توانید از مواد دیگری مثل گل کلم یا کلم سفید نیز استفاده کنید. برای سس یالاد هم می توانید از سس های اماده مثل سس هزار جزیره و سس فرانسوری نیز استفاده نمایید.

  • ادمین ادمین

طرز تهیه کوکو عدس

دوشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۶، ۰۸:۵۰ ب.ظ

طرز تهیه کوکو عدس

کوکو عدس,koo koo adas,طرز تهیه کوکو عدس,دستور پخت کوکو عدس

یکی از غذاهای ساده و خوشمزه ای که می توانید با عدس تهیه کنید کتلت و یا کوکوی عدس است. عدس یکی از مقوی ترین حبوبات است که مصرف روزانه آن می تواند قوای جسمانی ما را تقویت کند. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۳ تا ۴ نفر کوکو عدس تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کوکو عدس در ادامه با هم دوره همراه باشید.

مواد لازم کوکو عدس
عدس ۵۰۰ گرم
سیب زمینی ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
تخم مرغ ۳ عدد
پودر سیر ۱ قاشق چایخوری
آرد سوخاری ۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا عدس را از شب قبل یا حداقل چند ساعت قبل در آب می خیسانیم تا نرم شود و راحت تر پخته شود. پس از خیس خوردن عدس آن را به همراه مقداری آب داخل یک قابلمه می ریزیم. سپس سیب زمینی را پوست می گیریم.

و سیب زمینی را هم داخل قابلمه می ریزیم و اجازه می دهیم تا عدس و سیب زمینی با حرارت ملایم کاملا بپزند. پس از آماده شدن عدس و سیب زمینی آنها را باید له کنیم . این کار را می توانیم با میکسر یا گوشکوب انجام دهیم.

حالا یک کاسه بزرگ برای آماده کردن مایه کوکوی عدس بر می داریم و پیاز را با رنده ریز در آن رنده می کنیم. پیاز رنده شده را با دست فشار می دهیم و آبش را جدا می کنیم. آب پیاز باعث می شود کوکوی ما هنگام سرخ شدن از هم جدا شود.

حالا مخلوط سیب زمینی و عدس را به همراه پودر سیر ، نمک ، فلفل سیاه به پیاز آب گرفته شده اضافه می کنیم. تخم مرغ ها را در ظرفی جداگانه خوب می زنیم سپس به مایه کوکو اضافه می کنیم. حالا مواد را خوب مخلوط می کنیم.

زمانی که مواد به خوبی مخلوط و یکدست شدند کم کم آرد سوخاری را اضافه می کنیم تا زمانی که مایه کوکو کمی خودش را بگیرد آرد سوخاری اضافه می کنیم. البته توجه داشته باشید باید به مقداری آرد سوخاری اضافه کنیم که بتوانیم کوکوها را شکل بدهیم.

اضافه کردن بیش از حد آرد سوخاری می تواند باعث سفت شدن مایه کوکو شود. حالا نوبت به سرخ کردن کوکوی عدس می رسد. برای این منظور مقداری روغن مایع در تابه می ریزیم و اجازه می دهیم تا کاملا داغ شود.

پس از داغ شدن روغن مقداری از مایه کوکو بر می داریم و در دست به صورت دایره شکل حالت می دهیم و کمی صافش می کنیم و داخل روغن می اندازیم. روش شکل دادن کتلت عدس دقیقا مانند کوکوی سیب زمینی است.

پس از اینکه قسمت زیرین کوکوها سرخ شد آنها را برمی گردانیم تا قسمت دیگرشان نیز سرخ شود. البته اگر دوست داشته باشید می توانید این کوکو را مانند کوکوی سبزی به صورت یکجا داخل تابه بریزید و سرخ کنید.

نکات تهیه کوکو عدس

آرد مخصوص کوکو عدس

اگر آرد سوخاری در دسترس نداشتید می توانید از آرد نخودچی هم استفاده کنید. برای سوخاری کردن آرد سفید خام هم می توانید آرد را به همراه مقداری کمی روغن داخل یک تابه کوچک بریزید و آنقدر تفت دهید تا رنگش قهوه ای کم رنگ شود.

شکننده ای کوکوی عدس

کوکوی عدس به خاطر مواد موجود در آن پس از اینکه کاملا سرخ می شود حالت شکننده ای دارد و مطمئنا هیچ خانمی دوست ندارد کوکوهای خرد شده روی میز غذا بگذارد. به همین دلیل پس از سرخ شدن کوکو با دقت آن را از تابه خارج و در ظرف مورد نظر بگذارید.

  • ادمین ادمین

بیوگرافی ویدا جوان

دوشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۶، ۰۸:۴۸ ب.ظ

بیوگرافی ویدا جوان

ویدا جوان,بیوگرافی ویدا جوان,زندگینامه ویدا جوان

معرفی کوتاه ویدا جوان
نام ویدا
نام خانوادگی جوان
تاریخ تولد ۱۳۶۵
محل تولد تهران
تحصیلات حسابداری

Vida Javan,ویدا جوان و همسرش,آیلا تهرانی شوهر ویدا جوان

ویدا جوان و همسرش آیلا

بیوگرافی و زندگینامه

ویدا جوان متولد سال ۱۳۶۵ در شهر تهران است. تحصیلاتش را در رشته حسابداری به پایان رسانده است. بازیگری تئاتر را در آموزشگاه استاد حمید سمندریان آموزش دیده است. او با بازی در سریال زمانه در سال ۱۳۹۱ اولین تجربه تلویزیونی خود را کسب کرد.

در سریال زمانه با بازیگران مشهوری مثل پریناز ایزدیار و حمید گودرزی همبازی بود و به دلیل پر مخاطب بودن این سریال ویدان جوان پس از بازی در این سریال به سرعت به شهرت رسید و در سریال های دیگری نیز بازی کرد که باعث شد جایگاهش را در تلویزیون تثبیت کند.

,dnh [,hk,ویدا جوان و حسین مهری,شایعه ازدواج ویدا جوان و حسین مهری

ویدا جوان و همکارش حسین مهری

شایعه ازدواج با حسین مهری

این شایعه به دلیلی عکس های مشترکی بود که این دو بازیگر با هم گرفته بودند. تا مدتها شایعه شده بود که حسین مهری همسر ویدا جوان است که البته بعدها مشخص شد این دو بازیگر جوان در آن تصاویر فقط به عنوان همکار کنار هم ایستاده اند.

البته اگر کمی با دقت به تصاویر مشترک این دو بازیگر نگاه کنیم همان زمان هم میشد تشخیص داد که این دو به عنوان همکار کنار هم ایستاده اند و زوج نیستند. با این احوال برخی سایت های زرد هنوز هم بعد از این همه مدت این دو بازیگر را به عنوان همسر هم معرفی می کنند.

آشنایی و ازدواج

آشنایی ویدا جوان و آیلا تهرانی به زمانی برمی گردد که یکی از دوستان ویدا جوان او را برای تست صدا به استدیو دوبله آیلا می برد. طی همین رفت و آمدها با آیلا تهرانی معاشرت می کند و همین صحبت ها باعث شناخت بیشترشان از یکدیگر می شود.

در معاشرت های اولیه متوجه می شوند که علایق مشترک زیادی دارند. همسر ویدا جوان در مورد ازدواج با او گفته است جسارت و قدرتی که در وجود ویدا وجود داشت من را شیفته او کرده بود چیزی که در این روزها کمتر به چشم می خورد.

سبک ازدواجشان متفاوت بوده است و جالب است بدانید ویدا جوان هم مانند ویشکا آسایش خودش از همسرش خواستگاری کرده است ! همسرش بعد از خواستگاری ویدا جوان آنقدر شگفت زده شده است که بدون درنگ چواب مثبت داده است !

در روز خواستگاری هم ابتکار عمل به خرج داده اند و آقای داماد به جای گل و شیرینی که در همه خواستگاری ها مرسوم است چند کتاب به عنوان هدیه برده است. کتاب سعدی برای مادر خانمش و دو جلد کتاب از هوشنگ ابتهاج را برای خانمش برده است.

جالب است بدانید که مهریه این زوج هم با مهریه های امروزی متفاوت بوده است. مهری ویدا جوان ۷۱۱۱ عدد شاخه گل رز هلندی به رنگ های قرمز ، زرد و سفید است که حتی به قول خودشان عاقد هم از شنیدن مهریه تعجب کرده است .

  • ادمین ادمین

خواص نخود فرنگی

دوشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۶، ۰۸:۴۵ ب.ظ

خواص نخود فرنگی

عوارض نخود فرنگی,khavas nokhod farangi,زیان های نخود فرنگی,o,hw ko,n tvk'd

نخود فرنگی

همه چیز در مورد نخود فرنگی

نخود فرنگی یکی از حبوبات مفید و مغذی به حساب می آید. این گیاه مفید به طور معمول در فصل های سرد سال کشت می شود و نام علمی آن به انگلیسی Pisum sativum می باشد. این گیاه حاوی مقداری زیادی ویتامین و املاح است.

فواید تغذیه ای نخود فرنگی خیلی زیاد هستند و به همین جهت امروزه در غذاهای بسیاری از آن استفاده می شود. امروزه نخود فرنگی در بیشتر سالادها ، خورش ها و سوپ ها استفاده می شود که علاوه بر طعم دهی فواید بسیار زیادی نیز دارد که در ادامه در همدوره می توانید مطالعه نمایید.

خواص نخود فرنگی

افزایش ایمنی بدن و رفع خستگی

سلول های خونی برای عملکرد قوی نیاز به آهن و مواد معدنی دارد که در صورت عدم رسیدن این مواد به بدن با خستگی و ضعف سیستم ایمنی بدن روبرو خواهیم شد. نخود فرنگی حاوی مقادیر غنی از مواد معدنی و آهن است.

مواد موجود در نخود فرنگی برای عملکرد صحیح سلول های خونی ضروری هستند. مصرف نخود فرنگی باعث می شود مواد مورد نیاز برای عملکرد طبیعی سلول های خونی فراهم گردد و از مشکلاتی همچون کم خونی ، ضعف سیستم ایمنی بدن و خستگی جلوگیری شود.

کاهش وزن

یکی از خواص نخود فرنگی این است که مصرف آن می تواند به کاهش وزن کمک کند. برای کاهش وزن شما به مواد غذایی نیاز دارید که کالری پایینی داشته باشند که علاوه بر رفع نیازهای بدن باعث شوند اشتهای شما کنترل شود و احساس سیری بکنید. نخود فرنگی هم مانند کدو سبز از کالری بسیار پایینی برخوردار است و برای رژیمی های لاغری بسیار مناسب است.

بهبود یبوست

یکی از فواید نخود فرنگی این است که می تواند به بهبود یبوست کمک کند. نخود فرنگی حاوی مقادیر غنی از فیبر است. فیبر موجود در نخود فرنگی باعث می شود عملکرد روده ها بهبود یابد و در دفع مواد زائد بهتر عمل کنند.

مبارزه با رادیکال های آزاد

نخود فرنگی حاوی مقدیر مناسبی از منگنز است. این ماده به خنثی شدن رادیکال های آزاد کمک می کند. رادیکالهای آزاد وظیفه تخریب و آسیب زدن به سلول های بدن را دارند. این رادیکال ها در صورت کنترل نشدن  حتی می توانند باعث سرطان در برخی از نقاط بدن شوند.

از دیگر آسیب هایی که رادیکال های آزاد به بدن می رسانند می توان به آسیب زدن به غشای سلولی و DNA انسان اشاره کرد. توصیه ما این است که قبل از اینکه این رادیکال های شوم به بدن شما ضرر بزنند با مصرف مواد غذایی مناسب آنها را کاهش دهید و از بین ببرید.

مضرات نخود فرنگی

بیماران دیابتی

به بیمارانی که مبتلا به دیابت هستند توصیه می شود با مشورت پزشک نخود فرنگی مصرف کنند و نباید در مصرف آن به هیچ وجه زیاده روی کنند. نخود فرنگی یکی از سبزیجات نشاسته ای است که حاوی مقدار قابل توجهی کربو هیدرات است. از همین رو به بیماران دیابتی توصیه میشود با مشورت پزشک نخودفرنگی مصرف کنند.

  • ادمین ادمین

بیوگرافی ماه چهره خلیلی

يكشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۶، ۰۹:۴۷ ب.ظ

بیوگرافی ماه چهره خلیلی

ماه چهره خلیلی,بیوگرافی ماه چهره خلیلی,زندگینامه ماه چهره خلیلی

معرفی کوتاه ماه چهره خلیلی
نام اصلی ماه چهره
نام خانوادگی خلیلی
تاریخ تولد ۱۳۵۵/۱۰/۲۵
محل تولد تهران
تحصیلات رشته معماری

Mahchehreh Khalili,ماه چهره خلیلی و همسرش,پرواز اشرفی پسر ماه چهره خلیلی

ماه چهره خلیلی به همراه همسر و فرزندش

بیوگرافی و زندگینامه

ماه چهره خلیلی متولد بیست و پنجم دی ماه ۱۳۵۵ در شهر تهران است. تحصیلاتش را در رشته معماری در دانشگاه آکسفورد انگلستان به پایان رسانده است. وی دوره بازیگری را نیز در Method School شهر لندن گذرانده است.

ماه چهره خلیلی نوه دختری مرحومه پروین سلیمانی است. در سال ۱۳۸۲ برای بازی در فیلم سینمایی چشمان سیاه بعد از ۲۲ سال دوری از وطن به ایران آمد. او یک دوره بازیگری و کارگردانی هم در ایران گذارانده است.

در سال ۱۳۸۴ دوره بازیگری و کارگردانی موسسه سمعی و بصری استاد حمید سمندریان را پشت سر گذاشت. ماه چهره خلیلی به جز بازیگری در زمینه ساخت فیلم های کوتاه و مستند های داستانی نیز فعالیت می کند.

یک فیلم کوتاه داستانی در مورد عید قربان ساخته است که مورد توجه جشنواره های بسیاری در دنیا قرار گرفت. او برای ساخت این مستند جوایز بسیاری برنده شده است که یکی از این جوایز جایزه جشنواره فیلم سان فرانسیسکو در سال ۲۰۰۶ می باشد.

lhi ]ivi ogdgd,ماه چهره خلیلی و مادرش,پروین سلیمانی مادربزرگ ماه چهره خلیلی

ماه چهره خلیلی و مادربزرگش پروین سلیمانی

آشنایی و ازدواج

بعد از آشنایی ماه چهره خلیلی و همسرش ابراهیم اشرفی تصمیم گرفتن برای آشنایی بیشتر ۳ ماه نامزد کنند. آشنایی این زوج هنرمند سر یک فیلم اتفاق می افتد. بعد از اینکه ابراهیم اشرفی از ماه چهره خلیلی خوشش می آید بدون اطلاع او با پدر و مادرش صحبت می کند و اجازه خواستگاری از او را می گیرد.

یک بار ابراهیم اشرفی در کیش تصمیم می گیرد در زیر آب از دختر مورد علاقه اش خواستگاری کند که این اتفاق نمی افتد. چند بار دیگر برنامه ریزی می کند و باز هم اتفاقاتی منجر به فراهم نشدن فضای لازم برای خواستگاری می شود.

در آخر به صورت خیلی پیش بینی نشده و ساده حلقه را به ماه چهره خلیلی می دهد و می گوید دیگر نمی توانم صبر کنم با من ازدواج می کنی ؟!  ماه چهره در پاسخ خواستگاری او می گوید : هیچ چیز برایم خوشحال کننده تر از این نیست که همسر تو باشم !

  • ادمین ادمین

طرز تهیه کوکو اسفناج

يكشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۶، ۰۹:۴۵ ب.ظ

طرز تهیه کوکو اسفناج

کوکو اسفناج,koo koo esfenaj,طرز تهیه کوکو اسفناج,دستور پخت کوکو اسفناج

کوکوی اسفناج به عنوان یک غذای بسیار مغذی و خوشمزه می تواند در منوی غذایی شما قرار بگیرد. کوکوی اسفناج سرشار از ویتامین های گروه A و آهن است. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۳ تا ۴ نفر کوکو اسفناج تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کوکو اسفناج در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم کوکو اسفناج
اسفناج ۳۰۰ گرم
تخم مرغ ۳ عدد
پیازچه ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
آرد سفید ۲ قاشق غذاخوری
زردچوبه به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا اسفناج و پیازچه را به خوبی می شوییم و خرد می کنیم. حالا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و با مقدار کمی روغن در یک تابه می ریزیم و خوب تفت می دهیم. پس از اینکه رنگ پیاز تغییر کرد اسفناج و پیازچه را به تابه اضافه می کنیم.

مواد داخل تابه را خوب تفت می دهیم تا آب اضافی سبزیجات تبخیر شود. بعد از اینکه آب اضافی سبزیجات تبخیر شد آنها را کنار می گذاریم تا سرد شوند. برای تهیه مایه کوکو سبزیجات تفت داده شده را داخل یک کاسه می ریزیم.

توجه داشته باشید که سبزیجات باید به دمای محیط برسند تا هنگام اضافه کردن تخم مرغ باعث سفت شدن تخم مرغ نشوند. حالا تخم مرغ ها را به صورت جداگانه در یک ظرف دیگر می شکنیم و خوب می زنیم و به مواد کوکو اضافه می کنیم.

در اینجا آرد سفید را کم کم اضافه می کنیم و مواد را هم می زنیم تا آرد گوله نشود. ادویه ها ( نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه ) را نیز به مایه کوکو اضافه می کنیم. مواد کوکو را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست و صاف شوند.

تابه ای روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن به آن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن داغ شد مانند کوکو سبزی مایه کوکو را به صورت کامل داخل تابه می ریزیم. مایه کوکو را با قاشق در همه نقاط تابه به صورت یکسان پخش می کنیم.

درب تابه را می گذاریم و حرارت زیر تابه را ملایم می کنیم تا قسمت زیرین کوکوی ما سرخ شود. پس از اینکه سمت زیرین کوکوی اسفناج سرخ شد آن را با دقت بر می گردانیم و اجازه می دهیم سمت دیگرش نیز سرخ شود.

خواص اسفناج نکات تهیه کوکوی اسفناج

پف کردن کوکوی اسفناج

برای اینکه کوکوی اسفناج شما به اندازه کافی پف کند باید یک نکته کوچک اما مهم را رعایت نمایید و آن اینست که قبل از اضافه کردن تخم مرغ ها ، آنها را در یک ظرف جداگانه خوب بزنید تا کاملا یکدست و صاف شوند. بعد از اینکه تخم مرغ ها را خوب هم زدید باید آنها را به مایه کوکوی اسفناج اضافه کنید.

  • ادمین ادمین

اشعار حافظ شیرازی

يكشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۶، ۰۹:۴۳ ب.ظ

اشعار حافظ شیرازی

اشعار حافظ,ashaar hafez,آثار حافظ,دیوان حافظ,حافظ شیرازی,hauhv phtz advhcd

بیوگرافی و زندگینامه

حافظ شیرازی با نام اصلی خواجه شمس الدین محمد بهاءالدین محمد حافظ شیرازی متولد سال ۷۲۷ هجری قمری و درگذشته در سال ۷۹۲ هجری قمری است. او به غیر از حافظ به نام های لسان العرفا ، ترجمان الاسرار ، لسان الغیب و ناظم الاولیا معروف بوده است.

حافظ شیرازی از مهم ترین شاعرانی است که بر شاعران بعد از خود تاثیر گذاشته است. در قرن هایی هجدهم و نوزدهم اشعار حافظ به زبان های دیگر کشورها ترجمه شد و نامش در محافل ادبی غربیان راه یافت. در تقویم هجری شمسی روز ۲۰ مهر ماه روز بزرگداشت حافظ است.

اشعار حافظ شیرازی

اشعار حافظ شیرازی

صلاح کار کجا و من خراب کجا

ببین تفاوت ره کز کجاست تا به کجا

دلم ز صومعه بگرفت و خرقه سالوس

کجاست دیر مغان و شراب ناب کجا

چه نسبت است به رندی صلاح و تقوا را

سماع وعظ کجا نغمه رباب کجا

شعرهای حافظ شیرازی

ما ز یاران چشم یاری داشتیم

خود غلط بود آنچه می پنداشتیم

تا درخت دوستی کی بر دهد

حالیا رفتیم و تخمی کاشتیم

گفت و گو آیین درویشی نبود

ورنه با تو ماجراها داشتیم

شیوه چشمت فریب جنگ داشت

ما خطا کردیم و صلح انگاشتیم

آثار حافظ شیرازی

ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی

دل بی تو به جان آمد وقت است که بازآیی

دایم گل این بستان شاداب نمی‌ماند

دریاب ضعیفان را در وقت توانایی

دیوان حافظ شیرازی

سر ارادت ما و آستان حضرت دوست

که هر چه بر سر ما می رود ارادت اوست

نظیر دوست ندیدم اگر چه از مه و مهر

نهادم آینه ها در مقابل رخ دوست

دیوان شعر حافظ

گر پیر مغان مرشد من شد چه تفاوت

در هیچ سری نیست که سری ز خدا نیست

عاشق چه کند گر نکشد بار ملامت

با هیچ دلاور سپر تیر قضا نیست

در صومعه زاهد و در خلوت صوفی

جز گوشه ابروی تو محراب دعا نیست

ای چنگ فروبرده به خون دل حافظ

فکرت مگر از غیرت قرآن و خدا نیست

اشعار کوتاه حافظ

مرو به خانه ارباب بی مروت دهر

که گنج عافیتت در سرای خویشتن است

بسوخت حافظ و در شرط عشقبازی او

هنوز بر سر عهد و وفای خویشتن است

اشعار عاشقانه حافظ

گل در بر و می در کف و معشوق به کام است

سلطان جهانم به چنین روز غلام است

گو شمع میارید در این جمع که امشب

در مجلس ما ماه رخ دوست تمام است

در مذهب ما باده حلال است ولیکن

بی روی تو ای سرو گل اندام حرام است

گوشم همه بر قول نی و نغمه چنگ است

چشمم همه بر لعل لب و گردش جام است

اشعار زیبای شیرازی

هـر آن که جانب اهل خدا نگــه دارد

خداش در همه حال از بلا نگه دارد

حدیث دوست نگویم مگر به حضرت دوست

که آشنا سـخن آشنا نگه دارد

اشعار ناب شیرازی

عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت

که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت

من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش

هر کسی‌ آن دروَد عاقبت کار که کشت

اشعار حافظ شیرازی

چو بشنوی سخن اهل دل مگو که خطاست

سخن شناس نه ای جان من خطا این جاست

در اندرون من خستـــه دل نـــدانــــم کــیســت

که مـــن خموشـــم و او در فغــان و در غوغاست

اشعار حافظ شیرازی
  • ادمین ادمین

طرز تهیه سالاد ماکارونی

يكشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۶، ۰۹:۴۱ ب.ظ

طرز تهیه سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی,salad makaroni,طرز تهیه سالاد ماکارونی,shghn lh;hv,kd

سالاد ماکارونی بر خلاف دیگر سالادها بیشتر به عنوان غذای اصلی استفاده می شود. این سالاد را می توانید با مواد مختلف و متنوعی تهیه کنید. مواد اصلی سالاد ماکارونی عبارتند از خیارشور ، ماکارونی فرم دار ، سس مایونز و ژامبون. برخی افراد به جای ژامبون داخل سالاد ماکارونی مرغ می ریزند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سالاد ماکارونی تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سالاد ماکارونی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سالاد ماکارونی
ماکارونی فرمی ۳۰۰ گرم
سیب زمینی ۲ عدد
ژامبون ۳۰۰ گرم
تخم مرغ ۵ عدد
خیارشور ۶ عدد
هویج ۳ عدد
نخود فرنگی ۱۰۰ گرم
شوید خشک ۱ قاشق چایخوری
سس مایونز به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا باید برخی از مواد سالاد را بپزیم ، برای این منظور بعد از اینکه پوست سیب زمینی ها و هویج ها گرفتیم آنها را آبپز می کنیم. باید دقت داشته باشید به نحوی این مواد را بپزید که له نشوند و فرم خود را برای زیبایی سالاد حفظ کنند.

تخم مرغ ها را نیز به صورت آبپز می پزیم و بعد از اینکه پوست شان را گرفتیم آنها را کنار می گذاریم. حالا ماکارونی فرمی را به همراه مقداری آب داخل قابلمه می ریزیم تا آماده شود. حدود ۱۰ دقیقه زمان نیاز است تا ماکارونی آماده شوند.

پس از ۱۰ دقیقه ماکارونی را آبکش می کنیم و اجازه می دهیم آب اضافه ماکارونی کامل خارج شود. حالا وقت آن است که مواد سالاد را خرد و مخلوط کنیم. برای اینکار ابتدا سیب زمینی و هویج را به صورت مربع های کوچک خرد می کنیم.

و داخل ظرفی که برای تهیه سالاد آماده کرده ایم می ریزیم. سپس تخم مرغ ها را نیز به همین صورت خرد می کنیم. پس از آن ژامبون و خیار شور را نیز به صورت مربع شکل خرد می کنیم و ماکارونی آبکش شده را نیز به ظرف سالاد اضافه می کنیم.

پس از آن نخود فرنگی کنسروی ، شوید خشک شده ، فلفل سیاه ، نمک و سس مایونز را به سالاد ماکارونی اضافه می کنیم. باید مواد سالاد را خیلی آرام و با حوصله مخلوط کنیم تا حالت خود را از دست ندهند و خرد نشوند.

در پایان سالاد ماکارونی را در یخچال قرار می دهیم تا خوب سرد شود سپس سرو می کنیم. برای تزیین سالاد ماکارونی مانند سالاد الویه می توانیم از مواد و طرح های بسیاری بهره ببریم. برای تزیین سالاد به صورت ساده هم می توانیم از مقداری گوجه فرنگی ، خیار شور و ذرت استفاده کنیم.

نکات تهیه سالاد ماکارونی

اضافه کردن سس سالاد

بهتر است ۲ ساعت قبل از مصرف سس مایونز را به مواد سالاد اضافه کنید تا سالاد ماکارونی شما تازگی خود را حفظ کند. مثلا اگر می خواهید ۶ ساعت بعد سالاد را سرو کنید بهتر است ۲ ساعت مانده به سرو سس را اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید و سالاد را مجدد در یخچال قرار دهید.

پایین آوردن کالری سالاد

اگر نمی خواهید کالری سالاد ماکارونی شما کمتر باشد و حالت رژیمی به خود بگیرید می توانید مواد دیگری جایگزین سس مایونز کنید. برای این منظور بهتر است به جای سس مایونز از روغن زیتون یا مخلوط ماست و آبلیمو استفاده نمایید.

مواد جایگزین سالاد ماکارونی

نسبت به ذائقه خود می توانید برخی از مواد سالاد ماکارونی را حذف و مواد دیگری جایگزین کنید. مثلا برخی افراد دوست ندارن طعم سالاد ماکارونی شیرین باشد این افراد می توانند هویج را از مواد سالاد حذف کنند و به جای آن از قارچ استفاده کنند.

خیلی از افراد سوسیس و کالباس مصرف نمی کنند. این افراد می توانند در سالاد ماکارونی خود به جای استفاده از ژامبون یا انواع کالباس ها از گوشت مرغ یا بلدرچین استفاده کنند. در کل می توانید نسبت به سلیقه خود برخی از مواد حذف و مواد مورد علاقه خود را جایگزین کنید.

  • ادمین ادمین

اس ام اس جدایی

يكشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۶، ۰۹:۳۸ ب.ظ

اس ام اس جدایی

اس ام اس جدایی,sms jodaee,متن جدایی,عکس جدایی,hs hl hs [nhdd

اس ام اس های جدید و زیبا با موضوع جدایی و جدا شدن از یار

اس ام اس جدایی

اس ام اس جدایی

بیزارم از این خواب ها

که هر شب

مرا به آغوش تو می آورند

و صبح ها

با اشک از تو جدایم می کنند  . . .

جملات جدایی

یه وقتایی باید رفت !

اونم با پای خودت

باید جاتو تو زندگی بعضیا خالی کنی !

درست تو شلوغیاشون

متوجه نمیشن چی میشه

اما بدون ، یه روزی ، یه جایی

بد جوری یادت می افتن

که دیگه خیلی دیر شده . . .

خیلی . . .

پیام جدایی

از تراکم ابرها می ترسم

می روی

چتری برایم بگذار

تنها زیر شلاق باران

می ترسم . . .

شعر جدایی

تبسمی ز لب دلفریب او دیدم

که هر چه با دل من کرد آن تبسم کرد

چنان شدم ز غم و غصهٔ جدایی دوست

که دید دشمن اگر حال من ، ترحم کرد

وحشی بافقی

عکس جدایی

پرنده ی مهاجری که مقصودش کوچ است

به ویرانی لانه اش فکر نمی کند!

مثل تو . . .

متن جدایی

هوای بوی تنت را کرده ام

پیرهن جدایی ات بدجور به قامتم گشاد است . . .

اس ام اس غمگین جدایی

آتش زدن به یک سرنوشت

کبریت نمی خواهد که !

پا می خواهد . . .

که لگد بزنی به همه دارایی یک نفر

و  بروی . . .

جملات زیبا جدایی

دردناک ترین جدایی ها آنهایی هستند که،

نه کسی گفت چرا

و نه کسی فهمید چرا !

اس ام اس جدایی

آزرده دل از کوی تو رفتیم

و نگفتی

کی بود؟

کجا رفت

چرا بود و چرا نیست ؟

استاد شهریار

پیامک جدایی

درخت خشکم و هم صحبت کبوترها

تو هم که خستگی ات رفت،

می پری از من

علیرضا بدیع

اس ام اس جدایی
  • ادمین ادمین