وب تفریحی و جالب انگیز

طرز تهیه کوکو شکم پر

چهارشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۶، ۰۴:۵۴ ب.ظ

طرز تهیه کوکو شکم پر

کوکو شکم پر,کوکوی شکم پر,طرز تهیه کوکو شکم پر,دستور پخت کوکو شکم پر

کوکو شکم پر یکی از کوکوهای خوشمزه و متفاوت ایرانی است که مانند بادمجان شکم پر درون آن موادی قرار می گیرد. در تهیه این کوکو دست شما باز است و می توانید مواد دلخواه خود را به آن اضافه کنید. در این آموزش کامل ترین روش تهیه کوکوی شکم پر را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۲ نفر کوکو شکم پر تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کوکو شکم پر در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم کوکوی شکم پر
سیب زمینی ۲ عدد بزرگ
قارچ ۱۰۰ گرم
پیازچه ۴ شاخه
تخم مرغ ۱ عدد
پنیر پیتزا به میزان کافی
زردچوبه به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا سیب زمینی ها را آبپز می کنیم و پس از گرفتن پوست شان آنها را با گوشتکوب خوب له می کنیم. تخم مرغ را به همراه مقداری زردچوبه ، فلفل سیاه و نمک به سیب زمینی اضافه می کنیم مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

حالا قارچ و پیازچه را خرد می کنیم و در روغن تفت می دهیم. نیاز نیست که مواد کاملا سرخ شوند فقط تفت می دهیم که مواد نرم شوند. مقداری از سیب زمینی له شده بر می داریم و مانند کوکوی سیب زمینی به آن حالت می دهیم.

سپس مقداری قارچ و پیازچه داخلش می گذاریم. پس از اینکار مقداری پنیر پیتزا روی مواد می ریزیم و با دست سیب زمینی را به شکل یک توپ کوچک ( مانند کوفته قلقلی ) حالت می دهیم. در صورتی که گرد کردن کوکو سخت است می توانید آنرا به صورت لوله ای شکل دهید.

پس از اینکه تمام کوکو ها را آماده کردیم در تابه ای گود مقداری روغن می ریزیم و کوکو ها با حرارت متوسط سرخ می کنیم. در صورت تمایل می توانید کوکوها را قبل از سرخ کردن در آرد سوخاری بغلتانید. پس از اینکه کوکوها سرخ شدند آنها را روی یک دستمال کاغذی ضخیم قرار می دهیم تا روغن اضافی شان خارج شود.

کوکو سیب زمینی خام,طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام,دستور پخت کوکو سیب زمینی خام

  • ادمین ادمین