وب تفریحی و جالب انگیز

طرز تهیه کوکو استانبولی

سه شنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۶، ۰۶:۱۲ ب.ظ

طرز تهیه کوکو استانبولی

کوکو استانبولی,کوکو استانبولی,طرز تهیه کوکو استانبولی,دستور پخت کوکو استانبولی

کوکو استانبولی یکی از کوکوهای خوشمزه ایرانی است. در مواد این کوکو از لوبیا سبز استفاده می شود و به خاطر شباهت که به استانبولی پلو دارد نام آن را کوکوی استانبولی گذاشته اند. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر کوکو استانبولی تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه کوکو استانبولی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم کوکو استانبولی
سیب زمینی ۲ عدد
پیاز سرخ شده ۱ پیمانه
پنیر پیتزا ورقه ای ۳ عدد
لوبیا سبز پخته ۱ پیمانه
تخم مرغ ۳ عدد
زردچوبه به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا پوست سیب زمینی ها را می گیریم ، سپس به صورت مربعی کوچک خرد می کنیم. سیب زمینی ها خرد شده را در روغن سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم و سیب زمینی ها را داخلش می ریزیم.

سپس پیاز سرخ کرده را به همراه لوبیا سبز پخته ( به اندازه بند انگشت خرد می کنیم ) ، تخم مرغ ، نمک ، فلفل و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. حالا نوبت سرخ کردن کوکوهاست.

ابتدا در یک تابه متناسب با مقدار مایه کوکو ( اگر تابه کوچک یا بزرگ باشد قطر کوکو کم یا زیاد می شود ) ، روغن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن کاملا داغ شود ، سپس مانند کوکو سبزی ، مایه کوکو را به صورت یکجا داخل تابه می ریزیم و با قاشق آنرا صاف می کنیم.

نکته قابل توجه اینست که کوکوی استانبولی مانند کوکوی سبزی نیاز به برگرداندن ندارد. پس از اینکه کوکو تقریبا سرخ شد ، پنیر های ورقه ای را روی آن می چینیم و درب تابه را می گذاریم تا پنیرها آب شوند. سپس کوکو را به همراه نان سرو می کنیم.

کوکو کدو سبز,کوکوی کدو سبز,طرز تهیه کوکو کدو سبز,دستور پخت کوکو کدو سبز

  • ادمین ادمین