وب تفریحی و جالب انگیز

طرز تهیه ترشی کدو حلوایی

شنبه, ۱ دی ۱۳۹۷، ۰۵:۵۸ ب.ظ

طرز تهیه ترشی کدو حلوایی

ترشی کدو حلوایی , طرز تهیه ترشی کدو حلوایی , دستور ترشی کدو حلوایی

ترشی کدو حلوایی یکی از انواع ترشی های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که شاید خیلی شناخته شده نباشد. این ترشی خوشمزه علاوه بر اینکه ظاهر بسیار زیبا و مجلسی دارد ، طعم بسیار خاص و جدیدی نیز دارد.

با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای تست مقدار کمی ترشی کدو حلوایی تهیه نمایید. در صورتی که می خواهید ترشی بیشتر یا کمتری تهیه کنید کافیست که مقدار مواد لازم را ضرب یا تقسیم کنید. با دستور طرز تهیه ترشی کدو حلوایی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم ترشی کدو حلوایی
کدو حلوایی ۱ کیلوگرم
پوست لیمو ترش ۱ عدد
دانه فلفل سیاه
۱۰ عدد
چوب دارچین
۱ عدد
شکر ۱ قاشق غذاخوری
زنجبیل تازه ۱ تکه کوچک
سرکه ۲ پیمانه
دارچین و نمک
به اندازه کافی

طرز تهیه ترشی کدو حلوایی

پوست لیمو را به صورت خلالی خرد کنید و در یک قابلمه مناسب بریزید. باید در ظرفی ترشی را تهیه کنید که به سرکه واکنش نشان ندهد. در ادامه سرکه را به همراه نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید.

در مرحله بعدی شکر را به همراه زنجبیل خرد شده و دارچین به قابلمه اضافه کنید و مواد را به خوبی مخلوط کنید. مواد را هم بزنید تا شکر به طور کامل در سرکه حل شود. پس از اینکه شکر حل شد کدو حلوایی را خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید.

پس از اضافه کردن کدو حلوایی ۱۵ دقیقه به کدو زمان بدهید تا کمی بپزد سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. پس از اینکه ترشی سرد شد آنرا در ظروف شیشه ای استریل بریزید و روی مواد ترشی به اندازه بند انگشت روغن مایع بریزید.

درب شیشه ای را محکم ببندید و در یخچال قرار دهید. این ترشی به صورت فوری آماده مصرف است و می توانید آنرا یک روز بعد مصرف کنید. توجه داشته باشید که باید ترشی کدو حلوایی را ظرف مدت یک هفته مصرف کنید.

منبع : http://hamdore.com/4861-torshi-kadoo-halvaee/

  • ادمین ادمین