وب تفریحی و جالب انگیز

طرز تهیه مربای به

چهارشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۰۵:۲۳ ب.ظ

طرز تهیه مربای به

مربای به , مربا به , طرز تهیه مربا به , دستور پخت مربا به

مربای به یکی از پر مصرف ترین و محبوب ترین مرباهای ایرانی است. این مربای خوش عطر و خوشمزه با دورنگ زرد و قرمز تهیه می شود. در این اموزش کامل ترین روش طرز تهیه مربا به را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید مقداری مربا به به صورت آزمایشی تهیه کنید. با دستور و طرز تهیه مربا به در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم مربای به
به ۵۰۰ گرم
شکر ۵۰۰ گرم
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
هل ۲ عدد
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری

دستور طرز تهیه

ابتدا به ها را می شوییم و پوست می گیریم. در مرحله بعدی به اندازه دلخواه برش می زنیم و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. درون قابلمه ۶ لیوان آب می ریزیم و پش از اینکه آب به جوش آمد حرارت زیر قابلمه را ملایم می کنیم تا به ها بپزند.

توجه داشته باشید که باید پخت به ها به صورتی باشد که فقط کمی نرم شوند و نباید کاملا له شوند. پس از اینکه به ها کمی نرم شدند شکر را به همراه دانه های هل ( به صورت پوست کنده ) به قابلمه اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم.

حرارت را ملایم تر می کنیم و اجازه می دهیم مربا حدود ۳ ساعت بپزد و رنگ آن کم کم قرمز شود. پس از اینکه مربا به غلظت کافی رسید زعفران دم کرده را اضافه می کنیم و پس از ۱۰ دقیقه آنرا از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم تا خنک شود. سپس در یخچال نگهداری می کنیم.

منبع : طرز تهیه مربای به

  • ادمین ادمین