وب تفریحی و جالب انگیز

طرز تهیه مربای سیب

جمعه, ۵ مرداد ۱۳۹۷، ۰۴:۲۸ ب.ظ

طرز تهیه مربای سیب

مربای سیب , مربا سیب , طرز تهیه مربا سیب , دستور پخت مربا سیب , lvfhd sdf

مربای سیب یکی از مرباهای قدیمی و پرطرفدار ایرانی است که به همراه کره یا خامه می تواند یک صبحانه کامل را رقم بزند. جالب است بدانید که سیب علاوه بر عطر و طعم خوبش ، فواید بسیار زیادی هم برای طراوت و شادابی پوست صورت دارد. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید مقداری مربا سیب به صورت آزمایشی تهیه کنید. با دستور و طرز تهیه مربا سیب در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم مربای سیب
سیب ۱ کیلوگرم
شکر ۱ کیلوگرم
آبلیمو ۳ قاشق غذاخوری
گلاب ۴ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا سیب ها را به خوبی می شوییم و پوست می گیریم ، سپس سیب ها را به اندازه دلخواه خرد می کنیم و هسته و قسمت های اضافی آنرا جدا می کنیم. بعد از خرد کردن سیب ها ، آنها را داخل یک ظرف مناسب می ریزیم.

و مقداری آب به همراه آبلیمو روی سیب ها می ریزیم تا از تیره شدن رنگ سیب ها جلوگیری کنیم. در ادامه ۴ لیوان آب را به همراه شکر داخل یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا شکر آب شود و شربت به جوش بیاید.

پس از گذشت ۱۰ دقیقه سیب ها را آبکشی می کنیم و به شربت اضافه می کنیم. حرارت را ملایم می کنیم تا غلظت مربا به حد دلخواه ما برسد. در اواسط پخت مربا زعفران دم کرده را به مربا اضافه می کنیم تا رنگ زیباتری به مربا بدهد.

در مراحل پایانی پخت مربا ، گلاب را نیز اضافه می کنیم و مربا را از روی حرارت بر می داریم. پس از اینکه مربا آماده شد آنرا در دمای محیط قرار می دهیم تا خنک شود ، سپس درون ظرف های شیشه ای می ریزیم و درون یخچال نگهداری می کنیم.

منبع : طرز تهیه مربای سیب

  • ادمین ادمین