وب تفریحی و جالب انگیز

طرز تهیه لازانیا

دوشنبه, ۶ فروردين ۱۳۹۷، ۰۳:۰۴ ب.ظ

طرز تهیه لازانیا

لازانیا , طرز تهیه لازانیا , دستور پخت لازانیا , ghchkdh , lazania

لازانیا یکی از محبوب ترین غذاهای ایتالیایی در جهان است. لازانیا نوعی پاستای ورقه ای است که به همراه گوشت چرخ کرده ، پنیر پیتزا و سسی مخصوص تهیه می شود. البته لازانیا را می توانید با مواد مختلفی تهیه کنید که ما در این مطب ، آموزش یکی از کامل ترین انواع لازانیا را به همراه سس سفید مخصوص آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر لازانیا تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه لازانیا در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سس لازانیا
آرد سفید ۱ قاشق غذاخوری
شیر ۱ لیوان
کره ۲۵ گرم
نمک مقداری

طرز تهیه سس لازانیا

در یک ظرف کوچک آرد سفید را روی حرارت ملایم تفت می دهیم تا طعم و بوی خامی آن رفع شود ، در ظرفی دیگر کره را روی حرارت بسیار ملایم آب می کنیم سپس آرد را به همراه مقداری نمک به کره اضافه می کنیم و به خوبی مواد را مخلوط می کنیم.

زمانی که آرد و کره کاملا یکدست شدند و رنگ آرد کاراملی شد ، شیر را کم کم اضافه می کنیم و مواد را متداوم مخلوط می کنیم تا سس غلیظ شود. سپس از روی حرارت بر می داریم و پس از خنک شدن برای تهیه لازانیا استفاده می کنیم.

مواد لازم لازانیا
لازانیا ۱ بسته
گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
قارچ ۱۰۰ گرم
سیر ۲ حبه
پیاز ۲ عدد
فلفل دلمه ای ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا ۱۵۰ گرم
روغن مایع به مقدار کافی
پودر آویشن به مقدار کافی
فلفل سیاه به مقدار کافی
نمک به مقدار کافی

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا فر را با درجه حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود. حالا به سراغ آماده کردن لازانیا می رویم ، برای این منظور سیر و پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و در یک تابه مناسب با مقداری روغن تفت می دهیم.

پس از اینکه سیر و پیاز کمی سبک شدند گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه می کنیم و تفت را ادامه می دهیم تا گوشت تغییر رنگ دهد و کمی سرخ شود. پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد ، فلفل دلمه ای را به همراه قارچ خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم.

در پایان رب گوجه فرنگی را به همراه پودر آویشن به تابه اضافه می کنیم و مواد را خوب تفت می دهیم تا یکدست شوند و طعم خامی رب گوجه فرنگی نیز از بین برود. یک ظرف پیرکس مناسب انتخاب می کنیم و با روغن بدنه آن را به خوبی چرب می کنیم.

در ادامه مقداری سس لازانیا کف ظرف می ریزیم و آنرا در کف ظرف پخش می کنیم ، سپس یک ورقه لازانیا کف ظرف قرار می دهیم و مقداری از مایه گوشت چرخ کرده روی ورقه لازانیا پخش می کنیم ، در ادامه مقداری سس لازانیا و پنیر پیتزا روی مایه گوشت چرخ کرده می ریزیم.

لایه بعدی به ترتیب یک برگ لازانیا ، مایه گوشت چرخ کرده ، سس سفید و پنیر پیتزا و به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد لازانیا به پایان برسد. حالا ظرف پیرکس را به مدت ۳۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا لازانیا آماده سرو شود.

در صورتی که پس از گذشت ۳۰ دقیقه پنیر پیتزای روی لازانیا طلایی نشده بود ، شعله بالایی فر را برای چند لحظه روشن می کنیم تا پنیر پیتزا طلایی شود سپس لازانیا را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کمی سرد شود سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

  • ادمین ادمین