طرز تهیه شکلات صبحانه

شکلات صبحانه , نوتلا , طرز تهیه شکلات صبحانه , دستور شکلات صبحانه , a;ghj wfphki

شکلات صبحانه یا نوتلا یکی از دسر های خوشمزه و پرطرفدار است که به عنوان صبحانه هم سرو می شود. البته این شکلات خوشمزه را برای اضافه کردن وزن هم مصرف می کنند و بیشتر به کسانی توصیه می شود که تمایل دارند وزن خود را بیشتر بکنند. در این آموزش کامل ترین روش طرز تهیه نوتلا خانگی را برای آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۲ نفر شکلات صبحانه تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه شکلات صبحانه در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم شکلات صبحانه
پودر کاکائو ۱ قاشق غذاخوری
خامه ۳ قاشق غذاخوری
شیر ۱ قاشق غذاخوری
کره ۳ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ ۲ عدد
خاک قند ½ فنجان
شکلات تخته ای ۵۰ گرم
فندق خرد شده ۵۰ گرم

دستور طرز تهیه

ابتدا کره را در دمای محیط قرار می دهیم تا نرم شود سپس آنرا در یک کاسه مناسب می ریزیم و پودر کاکائو و پودر قند را به آن اضافه می کنیم. مواد را با مخلوط کن یا میکسر خوب مخلوط می کنیم تا کاملا مخلوط و سفت شوند.

در مرحله بعد شکلات تخته ای را به روش بن ماری در یک کاسه می گذاریم و روی حرارت بخار آب قرار می دهیم تا شکلات ذوب شود. در همین حین زرده های تخم مرغ را به صورت جداگانه در یک کاسه کوچک می ریزیم و با همزن خوب مخلوط می کنیم.

زرده های تخم مرغ را باید به صورتی بزنیم که رنگشان کرمی شود و حالت کش داری پیدا کنند. حالا در یک ظرف مناسب مخلوط ( کره ، پودر کاکائو و پودر قند ) را به همراه خامه و فندق خرد شده می ریزیم ، سپس زرده های تخم مرغ را اضافه می کنیم.

در پایان شکلات تخته ای نرم شده رابه مواد اضافه می کنیم. در این مرحله شکلات صبحانه را خوب میکس می کنیم تا موادش کاملا یکدست شوند سپس به مدت حداقل ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد و آماده سرو شود.

همچنین ببینید : تیرامیسو شکلاتیحلوا ارده اردکان • ذرت مکزیکی بیرونیمسقطی شیرازی