طرز تهیه سوپ اسفناج

سوپ اسفناج , طرز تهیه سوپ اسفناج , دستور پخت سوپ اسفناج

سوپ اسفناج یکی از سوپ های مفید و کم کالری ایرانی محسوب می شود. این سوپ خوشمزه هم مانند دیگر سوپ ها از غذاهای سالم به شمار می رود. سوپ اسفناج را می توانید به عنوان یک غذای کامل و سبک برای وعده های اصلی تهیه نمایید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سوپ اسفناج تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سوپ اسفناج در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سوپ اسفناج
اسفناج ۴۰۰ گرم
پیازچه ۵۰ گرم
تره فرنگی ۱۰۰ گرم
کرفس ۵۰ گرم
سیب زمینی ۱ عدد
آب مرغ ۱ لیتر
خامه کم چرب ۱۵۰ گرم
کره ۵۰ گرم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و پس از اینکه قابلمه کمی گرم شد ، کره را داخل قابلمه می اندازیم تا آب شود ، سپس پیازچه ، تره فرنگی ، کرفس و سیب زمینی را خرد می کنیم و در کره تفت می دهیم تا کمی سرخ شوند.

سپس درب قابلمه را می بندیم و حدود ۱۵ دقیقه صبر می کنیم تا مواد آب بیندازند. پس از اینکه مواد کمی پخته شدند آب مرغ را به قابلمه اضافه می کنیم و حدود ۱۵ دقیقه با حرارت ملایم اجازه می دهیم تا سیب زمینی ها کاملا بپزند و نرم شوند.

در این مرحله پس از خرد کردن اسفناج ها ، آنها را به قابلمه اضافه می کنیم. کمی صبر می کنیم تا اسفناج تغییر شکل بدهد ، سپس مواد را با یک میکسر مخلوط می کنیم تا سوپ به صورت پوره ای یکدست و مخملی شود.

در پایان پس از اینکه سوپ به صورت پوره آماده شد خامه را اضافه می کنیم و با سوپ مخلوط می کنیم تا خامه به صورت یکنواخت با سوپ مخلوط شود. این سوپ خوشمزه را می توانیم به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی سرو کنیم.

همچنین ببینید : سوپ گشنیزسوپ تره فرنگیسوپ جو قرمزسوپ کدو حلوایی