وب تفریحی و جالب انگیز

طرز تهیه کیک مرغ

يكشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۶، ۰۲:۵۶ ب.ظ

طرز تهیه کیک مرغ

کیک مرغ,طرز تهیه کیک مرغ,دستور پخت کیک مرغ, ;d; lvy

کیک مرغ یکی از غذاهای خوشمزه و مجلسی است که در مراسم های خاص مانند جشن تولد ها سرو می شود. این کیک خوشمزه شباهت زیادی به سالاد الویه دارد. در این آموزش کامل ترین دستور تهیه کیک مرغ را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۶ نفر کیک مرغ تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کیک مرغ در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم کیک مرغ
سینه مرغ ۲ عدد
نان تست ۱ بسته
سس مایونز ۱ لیوان
تخم مرغ ۲ عدد
خیار شور ½ لیوان
گردو ۱ لیوان
ماست خامه ای ½ لیوان
جعفری ½ لیوان
پیازچه ۱ لیوان
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا سینه مرغ را به صورت آبپز با مقداری زردچوبه می پزیم. سپس گوشت مرغ از از استخوان جدا می کنیم و آن را به صورت ریش ریش خرد می کنیم و در یک کاسه بزرگ می ریزیم. در همین حین تخم مرغ ها را نیز به صورت آبپز می پزیم.

پس از گرفتن پوست تخم مرغ ها ، آنها را خرد می کنیم و به مرغ اضافه می کنیم. در مرحله بعد ماست خامه ای را به همراه پیازچه خرد شده ، ½ سس مایونز ، خیار شور خرد شده ، فلفل سیاه ، نمک و گردوهای خرد شده به کاسه اضافه می کنیم.

مواد را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در این مرحله لبه های نان تست را جدا می کنیم و مقداری از نان تست را کف ظرف مورد نظرمان می چینیم و رویش را با مخلوط گوشت مرغ می پوشانیم و مواد را به صورت یکنواخت روی نان تست پخش می کنیم.

به همین ترتیب لایه های بعدی کیک مرغ را درست می کنیم. در لایه پایانی باقیمانده سس مایونز را روی کیک می ریزیم و تمام نقاط کیک را با سس پوشش می دهیم. پس از تمام شدن مراحل کار روی کیک را می پوشانیم و به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم.

این کار باعث می شود که مواد کیک جذب نان تست شوند. پس از تمام شدن ۲ ساعت کیک را با جعفری خرد شده ، گوجه فرنگی ، ذرت و … تزیین می کنیم. برای تزیین این کیک مانند سالاد روسی الویه دست ما خیلی باز است.

سالاد ماکارونی,سالاد ماکارانی,طرز تهیه سالاد ماکارونی,دستور پخت سالاد ماکارونی

  • ادمین ادمین