وب تفریحی و جالب انگیز

طرز تهیه کیک زبرا

شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۶، ۰۱:۵۶ ب.ظ

طرز تهیه کیک زبرا

کیک زبرا,طرز تهیه کیک زبرا,دستور پخت کیک زبرا

کیک زبرا یکی از کیک های ساده و خوشمزه ای است که بیشتر برای عصرانه به همراه چای مصرف می شود. محبوبیت این کیک بسیار بالاست و به همین دلیل در منوی اکثرا کافی شاپ ها می توانید نام کیک زبرا را مشاهده کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور شیرینی پزی می توانید برای ۵ نفر کیک زبرا تهیه نمایید. با آموزش شیرینی پزی و طرز تهیه کیک زبرا در ادامه با هم دوره همراه باشید.

مواد لازم کیک زبرا
آرد سفید ۱ لیوان
پودر کاکائو ۱٫۵ قاشق غذاخوری
ماست ½ لیوان
تخم مرغ ۳ عدد
روغن ¼ لیوان
وانیل ½ قاشق چایخوری
بکینگ پودر ½ فاشق غذاخوری
شکر ½ لیوان

دستور پخت و طرز تهیه

یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم و تخم مرغ ها را درون آن می شکنیم ، در ادامه وانیل و شکر را به تخم مرغ اضافه می کنیم و با همزن مواد را خوب مخلوط می کنیم. در مرحله بعدی روغن مایع و ماست را به ظرف اضافه می کنیم.

مواد را مجددا با همزن می زنیم تا مایعی یکدست به دست بیاید. آرد سفید را دو مرتبه الک می کنیم ، سپس بکینگ پودر را به آرد اضافه می کنیم و با هم مخلوط شان می کنیم. حالا آرد را کم کم به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مایه کیک ما آماده است. نیمی از آنرا کنار می گذاریم و نیم دیگر آنرا با پودر کاکائو مخلوط می کنیم. قالب کیک مان را کمی چرب می کنیم و در ادامه مایه کیک ساده را داخل قالب می ریزیم. پس از اینکار مایه کیک کاکائویی را به صورت دایره ای داخل قالب اضافه می کنیم.

البته می توانید با ابتکار عمل خود طرح های جالبی در کیک زیرا به وجود آورید. فر را باید از قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنیم تا گرم شود ، کیک را به مدت ۳۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا آماده شود ، سپس برش می زنیم و به همراه چای سرو می کنیم.

کیک یزدی,طرز تهیه کیک یزدی,دستور پخت کیک یزدی

  • ادمین ادمین