وب تفریحی و جالب انگیز

طرز تهیه کوکو تره

سه شنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۶، ۰۴:۴۰ ب.ظ

طرز تهیه کوکو تره

کوکو تره,کوکوی تره,طرز تهیه کوکو تره,دستور پخت کوکو تره

کوکوی تره یکی از کوکوهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که شباهت زیادی به کوکوی سبزی دارد. اگر در تهیه این کوکوی خوشمزه به جای استفاده از تره اهلی از تره کوهی استفاده کنید کوکوی شما چندین برابر خوشمزه تر خواهد شد و خواص آن هم نیز بیشتر خواهد بود. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر کوکو تره تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کوکو تره در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم کوکو تره
تره ۸۰۰ گرم
تخم مرغ ۴ عدد
گردو ۵۰ گرم
سیر ۲ حبه
زرشک به میزان لازم
روغن به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا تره ها را پس از شستشو و آبکشی به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه یک کاسه بزرگ انتخاب می کنیم و تره خرد شده را داخلش می ریزیم. سیر را رنده می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. تخم مرغ ها را به صورت جداگانه می شکنیم.

نمک و فلفل سیاه را به تخم مرغ ها اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم سپس به کاسه حاوی تره اضافه می کنیم. یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم. اجازه می دهیم روغن کاملا داغ شود.

سپس نصف مایه کوکو را داخل تابه می ریزیم و درب تابه را می گذاریم تا کوکو خودش را بگیرد. پس از اینکه کوکو خودش را گرفت ، گردو و زرشک را روی سطح آن پخش می کنیم و نیم دیگر مایه کوکو را داخل تابه می ریزیم و درب تابه را می گذاریم.

می توانیم برای زیبایی کوکو چند گردوی سالم را هم روی سطح کوکو قرار دهم. پس از اینکه سطح زیزین کوکو کاملا سرخ شد ، آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود. سپس آنرا برش می زنیم و به همراه نان سرو می کنیم.

کوکو اسفناج,کوکوی اسفناج,طرز تهیه کوکو اسفناج,دستور پخت کوکو اسفناج

  • ادمین ادمین