وب تفریحی و جالب انگیز

طرز تهیه کوکو ذرت

دوشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۶، ۰۳:۳۰ ب.ظ

طرز تهیه کوکو ذرت

کوکو ذرت,کوکوی ذرت,طرز تهیه کوکو ذرت,دستور پخت کوکو ذرت

کوکوی ذرت یکی از کوکوهای خوشمزه و سالم ایرانی است . کوکو ذرت را می توانید بدون گوشت چرخ کرده هم تهیه نمایید ، البته در دستور پخت ما این کوکو حاوی گوشت چرخ کرده می باشد. ضمن اینکه می توانید گوشت مرغ یا سیب زمینی را جایگزین گوشت چرخ کرده کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۳ نفر کوکوی ذرت تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کوکو ذرت در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم کوکو ذرت
کنسرو ذرت ۱ عدد
گوشت چرخ کرده ۱۰۰ گرم
آرد سیب زمینی ۱ قاشق غذاخوری
سیر ۲ حبه
تخم مرغ ۲ عدد
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم
روغن به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم و تخم مرغ ها را درون آن می شکنیم. تخم مرغ ها را کمی هم می زنیم تا بافت شان از هم جدا شود. در مرحله بعد آرد سیب زمینی را کم کم به تخم مرغ اضافه می کنیم به طوری که آرد گلوله نشود.

پس از اینکار سیر را رنده می کنیم و به همراه نمک و فلفل سیاه به مایه کوکو اضافه می کنیم. در مرحله بعدی دانه های ذرت را به همراه گوشت چرخ کرده به مایه کوکو اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

در یک تابه مناسب مقداری روغن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن کاملا داغ شود. سپس مانند کوکوی سیب زمینی مایه کوکو را کم کم با قاشق داخل تابه می ریزیم و پس از اینکه سمت زیرین کوکوها سرخ شد بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود.

به همین ترتیب تمام کوکوها را سرخ می کنیم و با نان سرو می کنیم. یکی از نکات مهم در زیبایی این کوکو این است که می توانید برای طعم بهتر و زیبایی هر چه بیشتر کوکوی خود از هویج و فلفل دلمه ای رنگی هم در مواد لازم آن استفاده کنید.

کوکو قارچ,کوکوی قارچ,کوکو قارچ و مرغ,کوکو قارچ و سیب زمینی,کوکو قارچ و اسفناج

  • ادمین ادمین