وب تفریحی و جالب انگیز

طرز تهیه کوکو سویا

شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۰۸:۵۰ ق.ظ

طرز تهیه کوکو سویا

کوکو سویا,کوکوی سویا,طرز تهیه کوکو سویا,دستور پخت کوکو سویا

کوکوی سویا یکی از کوکوهای خوشمزه و مفید ایرانی است که برای کسانی که می خواهند پروتئین بدن خود را از طریق سویا تامین کنند بسیار مفید است. در این آموزش کامل ترین روش طرز تهیه کوکو سویا را با قارچ و سیب زمینی آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر کوکو سویا تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه کوکو سویا در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم کوکوی سویا
سویا ۲٫۵ پیمانه
جعفری ۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد
سیب زمینی ۱ عدد
تخم مرغ ۳ عدد
آرد سفید ۲ قاشق غذاخوری
قارچ ۳ عدد
زردچوبه به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا سویا را در آب گرم قرار می دهیم تا خوب خیس بخورد و نرم شود. سپس آبکشی می کنیم و در یک ظرف مناسب می ریزیم. بهتر است سویا را یک مرتبه چرخ کنیم تا کاملا یکدست شود که اگر فرصت ندارید نیاز نیست اینکار را انجام دهید.

پس از اینکار پیاز را رنده می کنیم و پس از اینکه آبش را گرفتیم به سویا اضافه می کنیم. سیب زمینی را آبپز می کنیم و پس از گرفتن پوستش ، رنده می کنیم و به مواد اضافه می کنیم. جعفری را به صورت ساطوری خرد می کنیم و به سویا اضافه می کنیم.

قارچ را هم بهتر است کمی در روغن تفت دهیم تا نرم شود سپس به صورت ریز خرد کنیم و به مواد اضافه کنیم. در مرحله بعدی تخم مرغ را به همراه  آرد ، زردچوبه ، نمک و فلفل سیاه به مایه کوکو اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم.

یک تابه مناسب انتخاب می کنیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم. پس از داغ شدن روغن مانند کوکو سیب زمینی از مایه بر می داریم و در روغن سرخ می کنیم. به همین ترتیب تمام کوکوها را آماده می کنیم و با سس مورد علاقه سرو می کنیم.

کوکو بادمجان,کوکوی بادمجان,طرز تهیه کوکو بادمجان,دستور پخت کوکو بادمجان

  • ادمین ادمین