وب تفریحی و جالب انگیز

طرز تهیه تیرامیسو

دوشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۶، ۰۳:۱۲ ب.ظ

طرز تهیه تیرامیسو

تیرامیسو,طرز تهیه تیرامیسو,دستور پخت تیرامیسو

تیرامیسو یکی از دسرهای معروف و پر طرفدار ایتالیایی است. این دسر خوشمزه را بیشتر می توانید در کافی شاپ ها و کافه ها تهیه کنید. شاید فکر کنید تهیه تیرامیسو خیلی مشکل باشد اما اینطور نیست و با تهیه مواد زیر می توانید به راحتی آنرا در منزل تهیه کنید. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر دسر تیرامیسو تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه تیرامیسو در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم تیرامیسو
بیسکوییت لیدی فینگر ۱ بسته
زرده تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱۰۰ گرم
پنیر ماسکارپونه ۱۵۰ گرم
پودر کاکائو ½ قاشق غذاخوری
قهوه اسپرسو ۱ فنجان
خامه ۲۰۰ گرم

دستور طرز تهیه

ابتدا یک قابلمه بزرگ را تا نیمه آب می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا شروع به جوشیدن کند ، سپس یک کاسه روی آب جوش قرار می دهیم و زرده های تخم مرغ را به همراه شکر داخل کاسه می ریزیم و به مدت ۱۰ دقیقه مواد را هم می زنیم.

پس از اینکار مخلوط تخم مرغ و شکر را از روی بخار آب بر می داریم و کمی هم می زنیم تا کاملا سرد شود. در مرحله بعد پنیر ماسکارپونه را به کاسه اضافه می کنیم و خوب با مواد دیگر مخلوط می کنیم تا مایه ما یکدست شود.

حالا خامه را به صورت جداگانه در یک ظرف خوب هم می زنیم تا فرم بگیرد ، سپس به کاسه اضافه می کنیم. قهوه اسپرسو سرد شده را در یک کاسه می ریزیم. در مرحله بعد یک ظرف مناسب که عمق خوبی داشته باشد انتخاب می کنیم.

 

بیسکوییت های لیدی فینگر را در قهوه می زنیم و در ظرف می چینیم. نیاز نیست بیسکوییت ها را در قهوه بخیسانیم ، فقط باید کمی مرطوب شوند. پس از اینکه کف ظرف پر از بیسکوییت شد نصف مایه ( مخلوط پنیر ماسکارپونه ، خامه و … ) را روی بیسکوییت ها پخش می کنیم.

مجددا همین کار را تکرار می کنیم و پس از یک لایه بیسکوییت یک لایه مایه تیرامیسو روی بیسکوییت ها به صورت یکنواخت پخش می کنیم. دسر را در یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد. حداقل ۴ ساعت بعد پودر کاکائو را روی تیرامیسو می پاشیم و سرو می کنیم.

کرم کارامل,دسر کرم کارامل,طرز تهیه کرم کارامل,دستور کرم کارامل

  • ادمین ادمین