وب تفریحی و جالب انگیز

طرز تهیه میگو سوخاری

شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۶، ۰۴:۵۷ ب.ظ

طرز تهیه میگو سوخاری

میگو سوخاری,طرز تهیه میگو سوخاری,دستور پخت میگو سوخاری

میگو سوخاری یکی از غذاهای خوشمزه و پر طرفداری است که با میگو تهیه می شود. این غذا با دیگر غذاهای سوخاری مانند مرغ سوخاری و قارچ سوخاری کمی متفاوت تر است و به عنوان یک غذای دریایی محسوب می شود که کمتر می توانیم آنرا در فست فودها تهیه کنیم. در این آموزش بهترین روش طرز تهیه میگو سوخاری در منزل را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۶ نفر میگو سوخاری تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه میگو سوخاری در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم میگو سوخاری
میگو ۱ کیلوگرم
آبلیمو ۳ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۱ عدد
سیر ۵ حبه
آرد سفید ۱ لیوان
آرد سوخاری ۱ لیوان
روغن سرخ کردنی به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا میگو ها را تمیز می کنیم و درون یک ظرف مناسب می ریزیم. برای طعم دار کردن میگوها ، آبلیمو را به همراه مقداری نمک و فلفل به میگو ها اضافه می کنیم. پس از این کار سیرها را رنده می کنیم و به میگو ها اضافه می کنیم.

مواد را خوب مخلوط می کنیم به صورتی که مواد به تمام قسمت های میگو ها برسد. سپس یک سلفون روی ظرف می کشیم و آنرا برای مدت ۳ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مواد طعم دهنده جذب میگو ها شوند و میگو ها طعم دار شوند.

پس از اینکه میگو ها طعم دار شدند آنها را از یخچال خارج می کنیم. حالا درون ۳ کاسه مجزا آرد سفید ، آرد سوخاری و تخم مرغ را می ریزیم. تخم مرغ را کمی هم می زنیم تا بافتش از هم جدا شود. یک تابه گود روی حرارت قرار می دهیم.

مقداری روغن داخل تابه می ریزیم و اجازه می دهیم روغن کاملا داغ شود ، سپس میگوها را به ترتیب در آرد سفید ، تخم مرغ و آرد سوخاری می زنیم و در تابه می اندازیم تا سرخ شوند. پس از اینکه میگوها طلایی شدند از روغن خارج می کنیم.

و درون یک صافی فلزی قرار می دهیم تا روغن اضافی میگوها خارج شود. به همین ترتیب تمام میگوها را سوخاری می کنیم. در کنار میگو سوخاری می توانیم از پیش غذاهایی مانند سیب زمینی سرخ کرده و سالاد فصل استفاده کنیم.

قلیه میگو,طرز تهیه قلیه میگو,دستور پخت قلیه میگو

  • ادمین ادمین