وب تفریحی و جالب انگیز

طرز تهیه ژله بستنی

چهارشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۶، ۰۳:۵۱ ب.ظ

طرز تهیه ژله بستنی

ژله بستنی,طرز تهیه ژله بستنی,دستور ژله بستنی

ژله بستنی یکی از معروف ترین و پر طرفدارترین دسرهای ایرانی است. این دسر خوشمزه به روش های مختلفی تهیه می شود. این نوع ژله با رنگ های های مختلفی تهیه می شود و با نام ژله لایه ای معروف است. در این آموزش سریع ترین و ساده ترین نوع طرز تهیه ژله بستنی را آماده کرده ایم. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۴ نفر دسر ژله بستنی تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه ژله بستنی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم ژله بستنی
ژله ۲ بسته
بستنی وانیلی ۱٫۵ عدد
آب جوش به میزان کافی

دستور طرز تهیه

ابتدا بستنی وانیلی را در دمای محیط قرار می دهیم تا نرم شود ( فقط بستنی باید کمی نرم شود و نباید بیش از حد شل شود ) . در مرحله بعد یک بسته پودر ژله را در یک لیوان آب جوش حل می کنیم و روی حرارت بخار آب مواد را هم می زنیم تا ژله شفاف شود.

وقتی پودر ژله را در آب جوش حل کردیم نصف بستنی وانیلی را به آن اضافه و مخلوط می کنیم تا مواد صاف شوند سپس در قالب مورد نظرمان می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا ژله ببندد. برای بستن ژله حدودا ۴۵ دقیقه زمان نیاز است.

بعد از اینکه لایه اول ژله خودش را گرفت ، بسته دوم ژله را مانند روشی که در بالا توضیح دادیم در آب جوش حل می کنیم و پس از مخلوط کردن با بستنی وانیلی روی لایه اول می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا دسر ما آماده شود.

در مرحله پایانی حداقل ژله را به مدت ۲ ساعت باید در یخچال قرار دهیم تا ژله آماده سرو شود. نکته مهم در مورد تهیه ژله بستنی دو لایه این است که بهتر است برای زیباتر شدن نمای دسر ، ژله ای که رنگش روشن تر است در لایه بالایی قرار بگیرد.

در این آموزش ما ژله بستنی دو لایه را آموزش دادیم ، شما اگر می خواهید ژله ای با لایه های بیشتر تهیه کنید فقط کافیست همین مراحل را چند بار دیگر تکرار کنید و لایه های رنگی بیشتری تولید کنید. هر چه لایه ها بیشتر باشد ژله شما زیباتر خواهد شد.

پاناکوتا شکلاتی,دسر پاناکوتا شکلاتی,طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی,دستور پاناکوتا شکلاتی

  • ادمین ادمین