وب تفریحی و جالب انگیز

طرز تهیه آبگوشت

دوشنبه, ۴ دی ۱۳۹۶، ۰۳:۲۵ ب.ظ

طرز تهیه آبگوشت

آبگوشت سنتی, abgoosht ,دیزی سنگی,طرز تهیه آبگوشت,دستور پخت آبگوشت, Hf',aj ndcd

آبگوشت یکی از غذاهای سنتی و قدیمی کشورمان است. آبگوشت سنتی زمانی که در ظرف های سنگی پخته می شود با نام دیزی سنگی شناخته می شود. مواد اصلی تشکیل دهنده آبگوشت عبارتند از گوشت مخصوص آبگوشت ، حبوبات و چاشنی های مختلف. با مواد لازم ذکر شده در این آموزش آشپزی می توانید برای ۴ نفر آبگوشت تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه آبگوشت در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم آبگوشت
گوشت آبگوشتی ۵۰۰ گرم
نخود نصف لیوان
لوبیا سفید نصف لیوان
گوجه فرنگی ۲ عدد
پیاز ۲ عدد
سیب زمینی ۲ عدد
سیر ۲ حبه
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور پخت و طرز تهیه

ابتدا باید نخود و لوبیا سفید را از شب قبل در مقداری آب بخیسانیم و در صورت امکان چند بار آبش را عوض کنیم. گوشت آبگوشتی را به همراه نخود و لوبیا ، ۱ عدد پیاز ، سیرها و گوجه فرنگی در یک قابلمه می ریزیم و ۶ تا ۸ لیوان آب روی مواد می ریزیم.

توجه داشته باشید بهتر است پوست گوجه فرنگی ها را از قبل از ریختن در قابلمه جدا کنید. زیر قابلمه شعله پخش کن قرار می دهیم و اجازه می دهیم آبگوشت با حرارت بسیار ملایم پخته شود. اینکار باعث می شود که آبگوشت به خوبی جا بیفتد.

حدود دو ساعت و نیم بعد از اینکه آبگوشت را روی حرارت قرار دادیم سیب زمینی ها را به خوبی می شوییم و داخل قابلمه می اندازیم. در این مرحله پیازی که داخل قابلمه را انداخته بودیم و خارج می کنیم و دور می اندازیم.

بعد از این کار چربی موجود در قابلمه را خارج می کنیم و به همراه پیاز باقیمانده به خوبی می کوبیم و سپس دوباره داخل قابلمه می ریزیم. زمانی که گوشت و حبوبات موجود در آبگوشت به خوبی نرم شدند نمک و فلفل سیاه را به آبگوشت اضافه می کنیم.

برای اینکه آبگوشت خوشرنگ شود ۲ قاشق رب گوجه فرنگی را در مقداری روغن تفت می دهیم و سپس به آبگوشت اضافه می کنیم. توجه داشته باشید غذاهای سنتی مانند آبگوشت ، قورمه سبزی و … هر چه زمان بیشتری برای پخت داشته باشند در نتیجه خوشمزه تر و جا افتاده تر خواهند شد.

در پایان پس از اینکه آبگوشت آماده شد آنرا در کاسه می کشیم و با نان ترید می کنیم. گوشت آبگوشت را می توانیم به ۲ صورت سرو کنیم. روش اول اینکه مقداری گوشت و حبوبات داخل کاسه ها بریزیم و روش دوم اینکه گوشت و مواد دیگر آبگوشت را بکوبیم و به عنوان گوشت کوبیده سرو کنیم.

آبگوشت سنتی,دیزی سنگی,طرز تهیه آبگوشت,دستور پخت آبگوشت

نکات تهیه آبگوشت سنتی

تنظیم مقدار آب

نکته بسیار مهم برای تهیه آبگوشت این است که حتما در ابتدای آشپزی آب زیادی داخل قابلمه بریزید تا مجبور نشوید در اواسط پخت آب به قابلمه اضافه کنید و روی طعم آبگوشت تاثیر بگذارید. نکته بعد هم اینکه بهتر است از آبی که قبلا جوشیده و سرد شده است برای آبگوشت استفاده کنید.

آبگوشت سنتی,دیزی سنگی,طرز تهیه آبگوشت,دستور پخت آبگوشت

استفاده از لیمو عمانی

برای طعم بهتر آبگوشت می توانید از لیمو عمانی استفاده کنید. ۱ ساعت قبل از آماده شدن آبگوشت ۲ عدد لیمو عمانی را با چنگال سوراخ می کنیم و داخل قابلمه می اندازیم. در پایان پخت لیمو عمانی ها را خارج می کنیم و دور می ریزیم.

آبگوشت سنتی,دیزی سنگی,طرز تهیه آبگوشت,دستور پخت آبگوشت

  • ادمین ادمین