وب تفریحی و جالب انگیز

طرز تهیه مسقطی شیرازی

شنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۶، ۰۸:۱۱ ب.ظ

طرز تهیه مسقطی شیرازی

مسقطی,masghati,مسقطی شیرازی,طرز تهیه مسقطی,دستور مسقطی, lsrxd advhcd

مسقطی یک دسر خوشمزه است که به عنوان شیرینی هم مصرف می شود. مسقطی معروف ترین سوغاتی شهر لارستان استان فارس است و به همین دلیل با نام های مسقطی شیرازی و مسقطی لاری نیز شناخته می شود. با مواد لازم ذکر شده در این دستور می توانید برای ۶ نفر مسقطی تهیه نمایید. با دستور طرز تهیه مسقطی در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم مسقطی
شکر ۳۰۰ گرم
نشاسته ۱۵۰ گرم
کره ۱۲۵ گرم
گلاب ½ لیوان
آب سرد ۴ لیوان
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
زعفران به میزان لازم
خلال پسته به میزان لازم
خلال بادام به میزان لازم

دستور طرز تهیه

ابتدا باید نشاسته را با آب سرد مخلوط کنیم تا نشاسته کاملا در آب حل شود. بهتر است در انتها مخلوط آب و نشاسته را از صافی عبور دهیم تا کاملا صاف و یکدست شود. حالا مخلوط آب و نشاسته را در یک قابلمه می ریزیم.

و روی حرارت قرار می دهیم. حرارت باید ملایم باشد تا در پایان کار مسقطی خشک نشود. در اینجا شکر را به قابلمه اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا شکر کاملا در آب حل شود. در این مرحله مقداری زعفران دم می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.

هم زدن مواد را ادامه می دهیم تا نشاسته غلیظ شود. پس از اینکه نشاسته خودش را گرفت گلاب و کره را به نشاسته اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم. حالا دیواره های قالبی که برای ریختن مسقطی در نظر گرفته ایم را با کمی روغن چرب می کنیم.

به این دلیل باید قالب را چرب کنیم تا مسقطی وقتی خودش را گرفت راحت از آن خارج شود. سپس مواد را داخل قالب می ریزیم و روی آن مقداری خلال پسته و خلال بادام می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد.

پس از اینکه مسقطی خودش را گرفت آنرا به آرامی از قالب خارج می کنیم و به شکل دلخواه برش می زنیم ( اکثرا به شکل لوزی برش می زنند ) و در بشقاب می چینیم. از مسقطی می توانیم هم به عنوان دسر استفاده کنیم هم به عنوان شیرینی.

کرم کارامل,دسر کرم کارامل,طرز تهیه کرم کارامل,دستور کرم کارامل

نکات تهیه مسقطی

اضافه کردن هل

اگر می خواهید برای طعم و بوی بهتر مسقطی به آن هل اضافه کنید باید نکاتی را رعایت کنید. اگر هل را آسیاب کنید و داخل مواد بریزید باعث می شود رنگ مسقطی شما تغییر کند. بهتر است دانه های هل را داخل یک توری قرار دهید و داخل مواد مسقطی قرار بدهید تا طعم و بوی هل وارد مواد مسقطی شود. در پایان کار هم براحتی می توانید توری حاوی هل را خارج کنید.

پاناکوتا شکلاتی,دسر پاناکوتا شکلاتی,طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی,دستور پاناکوتا شکلاتی

  • ادمین ادمین