طرز تهیه سالاد الویه

سالاد الویه,salad oloviye,طرز تهیه سالاد الویه,دستور سالاد الویه,shghn hg,di

سالاد الویه یک سالاد معروف و پرطرفدار روسی است که مواد اصلی تشکیل دهنده آن مرغ ، سیب زمینی ، سس مایونز و خیارشور هستند. سالاد الویه در کشورهای اروپایی با نام سالاد روسی شناخته می شود. این سالاد غذای اصلی شب سال نو در کشور روسیه نیز می باشد. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر سالاد الویه تهیه نمایید. با دستور پخت و طرز تهیه سالاد الویه در ادامه با همدوره همراه باشید.

مواد لازم سالاد الویه
سینه مرغ ۱ عدد
سیب زمینی ۳ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
خیارشور ۶ عدد
نخود فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
سس مایونز به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

دستور طرز تهیه

ابتدا باید مرغ را آبپز کنیم. برای این منظور گوشت مرغ را به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه قرار می دهیم تا بپزد. برای گرفتن بوی مرغ می توانیم از پیاز یا مقداری زردچوبه استفاده کنیم. پس از اینکه مرغ پخت آنرا به صورت ریش ریش خرد می کنیم.

در این مرحله سیب زمینی ها و تخم مرغ ها را با مقداری آب در یک قابلمه قرار می دهیم تا آبپز شوند. پس از اینکه سیب زمینی ها و تخم مرغ ها پختند آنها را پوست می گیریم و کنار می گذاریم. در این قسمت باید مواد سالاد را به خوبی مخلوط کنیم.

مرغ خرد شده را در یک ظرف بزرگ می ریزیم. سیب زمینی و تخم مرغ را نیز روی مرغ رنده می کنیم و مقداری فلفل سیاه و نمک روی مواد سالاد می ریزیم. خیارشور را به صورت جداگانه رنده می کنیم تا آبش باعث شل شدن سالاد الویه نشود.

پس از اینکه خیارشور را رنده کردیم با دست فشارش می دهیم تا آبش گرفته شود سپس به دیگر مواد سالاد الویه اضافه می کنیم و مواد را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. برای نخود فرنگی می توانید از کنسرو هم استفاده کنید.

اگر نمی خواهید از کنسرو استفاده کنید باید نخودفرنگی را قبل از ریختن در سالاد آبپز کنید. پس از اضافه کردن نخود فرنگی به مقدار دلخواه سس مایونز روی سالاد می ریزیم و خوب مواد سالاد را مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

پس از اینکه مواد سالاد به خوبی یکدست شدند مواد را در ظرف مخصوص سالاد می ریزیم و روی سالاد را با خیارشور ، ذرت ، گوجه فرنگی و … تزیین می کنیم. سپس سالاد را حداقل به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا خوب خنک شود سپس سرو می کنیم.

سالاد ماکارونی,سالاد ماکارانی,طرز تهیه سالاد ماکارونی,دستور پخت سالاد ماکارونی

نکات تهیه سالاد الویه

استفاده از مواد دلخواه

در تهیه سالاد الویه مانند سالاد ماکارونی شما آزادی عمل زیادی دارید. مثلا در صورت تمایل می توانید گوشت مرغ را حذف کنید و از کالباس مرغ یا هر کالباس دیگری استفاده نمایید. ضمن اینکه می توانید مواد دیگری مانند ذرت یا هویج هم به سالاد خود اضافه کنید.

سالاد اندونزی,طرز تهیه سالاد اندونزی,دستور سالاد اندونزی