خواص لوبیا چیتی

خواص لوبیا چیتی,khavas loobia chiti,مضرات لوبیا چیتی,زیان های لوبیا چیتی,o,hw g,fdh ]djd

لوبیا چیتی

همه چیز در مورد لوبیا چیتی

لوبیا چیتی یکی از گیاهان دولپه ای می باشد که با نام لوبیا رومی هم شناخته می شود. لوبیا چیتی در بین مردم کشورهای ایتالیا ، ترکیه و پرتغال محبوب ترین نوع لوبیا می باشد. جالب است بدانید لوبیا چیتی از نظر مقدار فیبر از سایر لوبیاها برتر است.

از نظر خیلی از افراد لوبیا چیتی خوشمزه ترین لوبیا است. بیشترین مصرف لوبیا چیتی برای تهیه و تولید صنایع غذایی است و مهم ترین و فراگیرترین غذایی که با لوبیا چیتی در جهان تولید می شود خوراک لوبیا چیتی است. مزاج و طبع لوبیا چیتی گرم و تر است.

خواص لوبیا چیتی

مفید برای نوزادن

یکی از خواص لوبیا چیتی این است که برای نوزادان بسیار مناسب است. لوبیا چیتی منبع غنی از ویتامین B و همچنین فولات است. فولات در تشکیل لوله های عصبی و گلبول های قرمز خون در بدن نوزادان تاثیرگذار است.

کمبود اسید فولیک در زنان باردار می تواند مشکلاتی برای نوزاد ایجاد کند. کمبود این ماده در بدن زنان باردار موجب می شود نوزاد کم وزن به دنیا بیاید و در نهایت باعث ایجاد نقص در لوله های عصبی نوزادن بعد از تولد می شود.

خواص لوبیا چیتی,عوارض لوبیا چیتی,مضرات لوبیا چیتی,زیان های لوبیا چیتی,فواید لوبیا چیتی,لوبیا چیتی

کاهش فشار خون

یکی از خواص لوبیا چیتی این است که برای کاهش فشار خون مفید است. لوبیا چیتی حاوی مقادیر غنی از پتاسیم است و حاوی مقدار کمی سدیم ( نمک ) است. فولات موجود در لوبیا چیتی برای کاهش فشار خون و تسکین رگ های خونی بسیار مفید است.

خواص لوبیا قرمز,عوارض لوبیا قرمز,مضرات لوبیا قرمز,زیان های لوبیا قرمز,فواید لوبیا قرمز,لوبیا قرمز

بهبود یبوست

لوبیا چیتی برای پیشگیری و رفع یبوست بسیار مفید است. لوبیا چیتی حاوی مقادیر غنی از فیبر نامحلول است و این ماده برای پیشگیری از ابتلا به یبوست بسیار خوب عمل می کند. ضمن اینکه از اختلالاتی همچون سندرم شکم نیز پیشگیری می کند.

خواص عدس,عوارض عدس,مضرات عدس,زیان های عدس,فواید عدس,عدس

جلوگیری از ریزش مو

یکی از فواید مصرف لوبیا چیتی این است که می تواند از ریزش موها چلوگیری کند. لوبیا چیتی منبع غنی از پتاسیم است و فقدان پتاسیم در بدن یکی از دلایل اصلی ریزش مو است. اگر ریزش مو دارید حتما در رژیم غذایی خود از لوبیا چیتی استفاده کنید.

زیان های لوبیا چیتی

دیر هضم و نفخ آور

یکی از عوارض لوبیا چیتی ایجاد نفخ است. مصرف لوبیا چیتی در برخی افراد ممکن است ایجاد نفخ کند. ضمن اینکه لوبیا چیتی دیر هضم است و می تواند برای افرادی که معده حساس دارند مشکلاتی مثل درد معده ایجاد کند.