خواص فلفل دلمه ای

مضرات فلفل دلمه ای,khavas felfel dolmei,عوارض فلفل دلمه ای,o,hw tgtg ngli hd

فلفل دلمه ای

همه چیز در مورد فلفل دلمه ای

فلفل دلمه نوعی فلفل پرطرفدار است که از خانواده سیب زمینیان محسوب می شود. فلفل دلمه ای در رنگ های مختلفی از جمله قرمز ، زرد ، سبز و نارنجی یافت می شود. فلفل دلمه ای به دلیل اینکه تند نیست در برخی کشورها با نام فلفل شیرین شناخته می شود.

زادگاه اصلی فلفل دلمه ای مکزیک ، شمال آمریکای جنوبی و آمریکای مرکزی هستند. امروزه مصرف فلفل دلمه ای در کشورمان بسیار فراگیر شده است و در غذاهای مختلف از آن استفاده می شود. در ادامه با همدوره همراه باشید تا بیشتر با این فلفل مفید آشنا شوید.

خواص فلفل دلمه ای

سلامت استخوان ها

یکی از خواص فلفل دلمه ای این است که می تواند در سلامت استخوان ها تاثیر زیادی داشته باشد. مصرف فلفل دلمه ای قرمز می تواند بیش از ۵۰ درصد نیاز روزانه بدن انسان را به مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت استخوان ها فراهم نمایید.

فلفل دلمه ای قرمز حاوی مقادیر غنی از کلسیم ، منیزیم ، فسفر ، آهن ، پتاسیم و روی است که همگی این مواد برای سلامت استخوان ها نیاز هستند و باعث استحکام و حفظ بافت استخوانی در بدن انسان می شوند.

پیشگیری از سرطان

فلفل دلمه ای های رنگی حاوی مقادیر غنی از بیوفلاونوئیدها هستند که این رنگدانه ها برای پیشگیری از سرطان بسیار مفید هستند. همچنین فلفل دلمه ای حاوی مقادیر مناسبی از اسیدفنولیک است که باعث می شود از تشکیل شدن نیتروزآمین های سرطان زا در بدن جلوگیری شود.

جالب است بدانید که هر چه رنگ فلفل دلمه ای پر رنگ تر باشد بدین معناست که حاوی میزان استرول گیاهی بالاتری است. این ترکیباب پیش ساز ویتامین D می باشند که آن هم می تواند از برخی سرطان ها پیشگیری کند.

سلامت موها

یکی از فواید فلفل دلمه ای قرمز محافظت از موهاست. فلفل دلمه ای قرمز رنگ حاوی مقادیر غنی از ویتامین C است. این ویتامین در ساخت کلاژن نقش دارد. فولیکول های مو برای سالم ماندن و رشد نیاز مبرم به کلازن دارند. کمبود ویتامین C می تواند باعث شاخه شاخه شدن ، شکنندگی و خشک شدن موها شود.

زیان های فلفل دلمه ای

ایجاد جوش و کهیر

یکی از زیان های فلفل دلمه ای برای افرادی که پوست حساس و تحریک پذیری دارند این است که می تواند باعث مشکلاتی روی سطح پوست شما شود.  این حساسیت ها می توانید به ایجاد جوش ، آکنه ، اگزمای پوستی و کهیر ختم شود. این افراد بهتر است مشاوره با متخصص تغذیه را فراموش نکنند.

ناراحتی معده و نفخ

یکی از عوارض فلفل دلمه ای در صورتی که خام مصرف شود ایجاد مشکلاتی برای دستگاه گوارش است. مصرف فلفل دلمه ای به صورت خام باعث می شود معده نفخ کند و افرادی که از معده حساس دارند یا مشکلات معده ای دارند بهتر فلفل دلمه ای را به صورت خام مصرف نکنند.